Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Problem pocąca się turbina ?

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    03 2013
    Auto
    alfa romeo 147 16V 150 km
    Postów
    18

    Domyślnie Problem pocąca się turbina ?

    Witam

    Dzisiaj wybrałem się by oglądnąć przeznaczoną do sprzedaży alfa romeo 147 16V 150 km. Pojechałem autkiem na przegląd i pod kanałem zobaczyłem pocącą się turbine oraz śladowe ilości przy zakończeniach od intercoolera. Moje pytanie brzmi czy zjawisko takie jest częste i czy mogą być to oznaki doi(wymiana turbiny)? . Wspomne że auto z 2005 roku z przebiegiem 138 tyś km. Jeszcze mam jedno pytanko czy podczas wciśniecia sprzegła powinien być słyszalne jakieś cichutkie przeskoczenie czy też nie ??. Sprzęgło chodzi naprawdę lekko i czy to jest normalne w tych silnikach ?. Co do samej turbiny jaki może być koszt jej renowacji oraz wymiany ??


    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Sprzęgło nie powinno wydawać zadnych dźwieków, a jesli chodzi o turbinę to:
    - albo zbliża się jej końcówka żywota
    - albo należałoby sprawdzić opaski zaciskowe, bo moze gdzie puszczają...

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Leszno
    Auto
    Gulietta 1,4 T MA 170 KM
    Postów
    1,008

    Domyślnie

    koszt regeneracji turbiny rozpoczyna się od 800 pln. Pamiętaj aby uzyskać na nią gwarancje firma regenerująca zaleciła wymianę w warsztacie autoryzowanym / należy przeczyścić intercooler , cały układ dolotowy z syfu , zalecana wymiana oleju itd./. Możesz sobie wliczyć to jako ,,pakiet startowy '' do prac przy nowym nabytku i jeśli auto Ci się podoba to próbować zjechać z ceną u handlarza.Wiadomo ..rozrząd i pompa wody..ale wiesz co masz na najbliższe 5 lat .

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar largo
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 147 1,9 jTD 2004r 154 KM (fabr 115KM)
    Postów
    491

    Domyślnie

    Możliwe, że pocąca się turbina spowodowana jest przez zamarzniętą odmę.
    Ja bym ogólnie odpuścił taką alfę - wymiana/regeneracja turbiny, możliwe, że sprzęgło się kończy (może docisk, wysprzęglik, dwumas!) + pakiet startowy(rozrząd, filtry) to na start musiałbyś dołożyć do ceny od 2 kPLN do 4 kPLN.

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Jęsli cena auta na dzień dobry jest ok i stan wizualny jest ładny, to może warto dołożyć tych parę groszy w mechanikę...

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    To nie poci się turbina tylko opaska na wężu delikatnie przepuszacza - normalne jeśli ktoś ma fabryczne opaski od nowości. Co do przeskoku to jesli słychać go w kabinie to jest to słyszalna praca sprężyny przy pedale sprzęgła - ona przechodzi przez taki punkt zwrotyny i od pewnego momentu "pomaga" naciskac pedał
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    To nie poci się turbina tylko opaska na wężu delikatnie przepuszacza - normalne jeśli ktoś ma fabryczne opaski od nowości. Co do przeskoku to jesli słychać go w kabinie to jest to słyszalna praca sprężyny przy pedale sprzęgła - ona przechodzi przez taki punkt zwrotyny i od pewnego momentu "pomaga" naciskac pedał
    Nie zgodzę się z tobą kolego, mnie się poci turbina. Ja myślałem, że u mnie też opaska popuszcza, zamontowałem nową i dalej to samo. Okazało się, że turbina do regeneracji...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    W którym to miejscu ma ci się pocić turbina - masz pęknięty jej korpus? Jesli nie opaska to stary sparciały wąż (jak to rocznik 2005 to pewnie od nowości i wymaga wymiany). W tym węzu zawsze są śladowe ilości oleju z odmy i wcale to nie świadczy o uszkodzonej turbinie. co do turbiny to ją łatwo jest sprawdzić.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Weron
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Wierzbice
    Auto
    Ford Fusion U.S.A 2.3 Benzyna
    Postów
    495

    Domyślnie

    U mnie na łączniku turbo-intercooler też jest olej,jeżdżę tak 3 lata i wszystko ok. Od wymiany do wymiany nie dolewam kropli oleju,więc się tym nie przejmuję.W Irbisie powiedzieli żeby nic z tym nie robić bo to norma,że tam jest przypocone.

  10. #10
    Użytkownik Alfista Avatar zieloo007
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Racibórz
    Auto
    Była 156 1.9 jtd, jest Toyota Avensis t27 '18
    Postów
    4,144

    Domyślnie

    Ale jak mi zostawia plamy oleju po dłuższej jeździe lub po większym wyciśnieciu to normalne nie jest...

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Turbina w QV- problem
    Utworzone przez Arekkk w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 30-03-2014, 18:30
  2. [159] Turbina problem
    Utworzone przez _jedrek_ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 26-06-2013, 20:41
  3. [159] Turbina - problem.
    Utworzone przez Jarek72 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-06-2013, 20:40
  4. [145] problem z turbina alfa 145 1.9TD
    Utworzone przez matt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-05-2010, 18:53
  5. [156] Problem z 156 chyba turbina
    Utworzone przez 156sportwagon w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 24-08-2008, 11:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory