Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 31

Temat: Co chwilę uszkodzona turbina 2.4 JTD

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie Co chwilę uszkodzona turbina 2.4 JTD

    Witam. Mam takie nietypowe pytanie.
    Jakiś czas temu, rozwaliłem miskę. Po zrobieniu miski po 2 dniach poszła turbina. Wymieniłem tą turbinę na inną i po 2 dniach szlak ją trafił. Jaka może być przyczyna- zapewne przerwa w dostawie oleju, zatarło się łożysko i puściło olej- brak mocy, niebieska chmura.
    Boję się że jak znowu zrobię turbo to znowu je szlak trafi. Jak tego uniknąć.
    I jeszcze jedno pytanie. Czym różnią się turbiny 136kmn od 140 km. Na pierwszy rzut oka różnią się stroną zimną inaczej ustawiona jest rura łącząca turbo z IC.
    Co sądzicie o przeszczepieniu strony gorącej 140km, ze stroną zimną 136km. Interesuje mnie czy konstrukcyjnie pasowały by do siebie.
    Proszę o konkretną opinię- radę a nie prześmiewcze komentarze.
    Wiem jak zbudowana 136km rozbierałem ją,ale nigdy nie widziałem wersji 140 km. Wersje 140km łatwo kupić o 136km jest trudno.

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,172

    Domyślnie

    jak rozwaliłes miskę olejową to co ze smogiem od pompy oleju ? może nie zaciąga albo jest skrzywiony ? albo łańcuszek na pompie poszedł.

    Przy brakach dostawy oleju pierwsze co pada to włąsnie turbina. Sprawdz pompe oleju.

    CO do budowy obu turbin to od 140 km jest inaczej sterowana zmienna geometria. I to je zasadnoczo różni. niestety nie miałem rozebranej i tej i tej turbiny więc na żywo rozebranych elementów nie widziałem. Najlepiej zadzwoń do jakiejś formy regenerującej turbiny i zapytaj o różnice.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Jeżeli smok byłby przytkany, albo olej nie płyną by z jakiegoś innego powodu, to zapewne świeciła by się lampka odpowiedzialna za ciśnienie oleju- jeżeli się mylę popraw mnie.
    Jak sprawdzić ciśnienie oleju?
    Gdzie znajduje się czujnik ciśnienia oleju?
    Ostatnio edytowane przez cin1 ; 09-04-2013 o 07:57

  4. #4
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    AR 166 busso / AR 166 jtdm / AR 166 jtd / AR 156 jtdm / AR 156 jtd / AR 147 jtdm
    Postów
    1,823

    Domyślnie

    czujnik ciśnienia oleju jest na bloku od strony grodzi, turbiny 136 nie zaadaptujesz do 140 i na odwrót

  5. #5
    ViP Maniak resoraków Avatar Rufik
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    wigry 3/AR166 1,4 tdi
    Postów
    822

    Domyślnie

    daj na warsztat gdzie robia turbiny tam ci zdiagnozują i naprawią szkoda twojej kasy na regeneracje kolejnej turbiny
    [IMG][/IMG]Lubia chlyb ze tustym

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    a układ olejowy był czyszczony?? kiedyś znajomy w mazdzie MPV miał jakiś problem z silnikiem (nie pamiętam dawno to było) bynajmniej do oleju z silnika dostały się opiłki metalu które popłynęły do turbiny zacierając ją, wg stwierdzenia mechanika który to robił.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    ta lampka cisnienia nie ma nic wspolnego z cisnieniem oleju na turbinie, mozesz nawet odkrecic wezyk cisnieniowy do turbo a i tak bedzie gasnąć na desce...

    opisz moze jakie duze byly uszkodzenia miski i jak dlugo silnik jeszcze po tym chodził bo to wazne, turbo dostaje pierwsze tak jak wspomialem lampka wogole nie musi sie zapalić bo ona nie ma nic wspolnego z cisnieniem oleju na turbinie.

    czy nastepne turbo zakladales zgodnie z zaleceniami? cyli zalewanie oleju i zmudne krecenie rozrusznikiem??

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Udeżyłem w chopke i od razu się zatrzymałem. Nie był to pierwszy raz jak ją łatałem

  9. #9
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    MMz
    Auto
    159 1.9 JTDm | EX 166 2.4 JTD
    Postów
    182

    Domyślnie

    Ściągnij oleju dopływ oleju do turbo , włóż końcówkę do butelki i zobacz czy leci- chyba tak najprościej to sprawdzić.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wroclaw
    Auto
    alfa 166 2.4 jtd
    Postów
    376

    Domyślnie

    Dobra rada To że podaje olej to jest pewne- świadczy o tym zasłona dymna ciągnąca się za autem. Gdy rozbierałem pierwszą turbinę strona zimna była sucha. Tylko strona gorąca była zalana olejem.

Podobne wątki

  1. Żarniki ksenonowe, co chwilę się palą
    Utworzone przez fred123411 w dziale GT
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 03-11-2015, 16:27
  2. [159] uszkodzona turbina po wgraniu wirusa
    Utworzone przez GruBaDuPa w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 06-05-2015, 20:17
  3. Zmieniarka CD - odtwarza płyty przez chwilę
    Utworzone przez chyrus w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-03-2012, 13:30
  4. Niestety czas sie pożegnać,mam nadzieje że na chwilę;(
    Utworzone przez Arturo147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 20:21
  5. [145] 1,4 bx chwilę pochodzi i gaśnie
    Utworzone przez Jesion w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-10-2009, 18:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory