Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: [156] Problem z przepływomierzem po raz kolejny ...

  1. #1
    matesiontko
    Gość

    Domyślnie [156] Problem z przepływomierzem po raz kolejny ...

    Witam... Mam po raz drugi problem z przepływomierzem... Jakis miesiac temu wymieniałem przepływke i sonde lambda... Od tego czasu przejechalem jakies 1000km i wyskoczyl blad p0100... a po pewnym czasie od usuwania bledow wyskakuje blad sondy lambda... czyzby zwarcie w instalacji? ... podkresle ze przepływka i lambda została wymieniona na oryginalne czesci. a nie chce wydawac znow 800zl na wymiany. Moze ktos wie co jest grane?

    Dodatkowo dodam ze od tygodnia jezdze na tlumiku zamiast katalizatora ktory i tak nie mial wkladu (doszczetnie wypalony), ale chyba to nie ma wplywu na przepływke...

    Dodam ze wymienilem filtr powietrza na wkladke BMC wiec moglem zapaćkać przepływke... jutro ja wyczyszcze... ale charakter tematu jednak zmienie... czy mozna wgrac po prostu mape i wywalic przeplywke?
    Ostatnio edytowane przez matesiontko ; 21-04-2013 o 20:15 Powód: doczytanie u wujka google :)

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał matesiontko Zobacz post
    ....Dodatkowo dodam ze od tygodnia jezdze na tlumiku zamiast katalizatora ktory i tak nie mial wkladu (doszczetnie wypalony), ale chyba to nie ma wplywu na przepływke...

    Dodam ze wymienilem filtr powietrza na wkladke BMC wiec moglem zapaćkać przepływke... jutro ja wyczyszcze... ale charakter tematu jednak zmienie... czy mozna wgrac po prostu mape i wywalic przeplywke?
    Wywalenie kata jest bezwpływu bezpośrednio na przepływkę ale już sonda nie będzie działać.... Jak sobie wyobrażasz wywalenie przepływomierza co będzie mierzyło masę zaasysanego powietrza?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    matesiontko
    Gość

    Domyślnie

    teoretycznie wystarczy wgrac mape wtrysku aktualnie jezdze "bez przeplywomierza" ... skoro jest uszkodzony to tak jakby go nie bylo i samochod jezdzi w trybie serwisowym czy jak to sie zwie... czyli na domyslnej mapie wtrysku dzis sprobuje przeczyscic przeplywke i moze ozyje... w koncu blad p0100 to chyba zwarcie na przeplywomierzu? (najlepsze jest to ze komputer widzi ilosc zasysanego powietrza, ale nie potrafi okreslic napiecia na przeplywce)

    a jesli chodzi o sonde lambda... ona jest zaraz za kolektorem i jeszcze hektar jest do katalizatora? wiec dlaczego od kata moze nie dzialac sonda?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    ale już sonda nie będzie działać....
    A dlaczego niby ma nie dzialac?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  5. #5
    matesiontko
    Gość

    Domyślnie

    troszke temat na bok poszedl... sonda lambda dziala... winna jest przeplywka lub wiazka ktora idzie do przeplywki... dziwne tylko ze na FESie pokazuje wartosci przeplywu powietrza... ale napiecie zawiesza sie na 1,02V i wywala blad zwarcia obstawiam albo wtyczke... albo wade dwutygodniowej przeplywki boscha ;p ... o 19 wstawiam moja przeplywke do innej alfy i zobacze co tam komputerek powie

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Tak bedzie najprosciej jesli masz taka mozliwosc, z tym ze jesli bedzie wada przeplywki bedzie walka o zwrot kasy bo zapewne pojedzie do serwisu zeby ustalic przyczyne. Oby to byla tylko wiazka gdzies walnieta...
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  7. #7
    matesiontko
    Gość

    Domyślnie

    i padnieta przeplywka... jednak blad p0100 to zwarcie na masie ... wloze stara przeplywke gdzie byly bledy zbyt wysokiej i niskiej dawki powietrza po wyczyszczeniu nie powinna przez jakis czas sypac bledow... a ta idzie do zwrotu...

    akurat serwis moze ja testowac na tysiac sposobow... fizycznie nie zostala uszkodzona jak na nowa przeplywke przystalo to wyglada wlasnie jak nieuzywana... a poprzednia sie posypala z racji wieku... sprawdzilem tez wiazke i i nie ma przebicia pomiedzy pinami 1 i 3 jak wskazuje komputer [sprawdzilem akurat wszystkie piny na wtyczce a jesli chodzi o przeplywke na mierniku takze pin 1 i 3 "piszczal"] ... mam tylko nadzieje ze uklady mechanika pomoga z gwarancja
    Ostatnio edytowane przez matesiontko ; 22-04-2013 o 19:04

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Cytat Napisał matesiontko Zobacz post
    Dodam ze wymienilem filtr powietrza na wkladke BMC wiec moglem zapaćkać przepływke...
    Najczęstrza przyczyna uwalonej przepływki to stożek albo stary filtr powietrza.

    Twin Spark Compressore - Na pohybel hejterom - Szalone 0.5bara
    Mazda mx5 - bokiem, na glebie i z kierownicą po złej stronie.
    "Nothing is "good" for daily driving that's not OEM. So by that logic don't turbo your car. Don't make it faster. Don't do anything. Go buy a bus pass."

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    A dlaczego niby ma nie dzialac?
    Bo sonda przy swobodnym przepływie spalin (bez efektu spiętrzenia na katalizatorze) nie osiągnie odpowiedniej temperatury pracy
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    matesiontko
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Bo sonda przy swobodnym przepływie spalin (bez efektu spiętrzenia na katalizatorze) nie osiągnie odpowiedniej temperatury pracy
    Kata zamienilem na tlumik o podobnej pojemnosci, a nawet ksztalcie (mechanik stwierdzil ze rurki nie wspawa, bo nie chce dwa razy spawac tej samej rury... wrocilbym do niego w ciagu tygodnia jak to okreslil) ... Zreszta od lambdy do kata jest z 0,5m jesli nie wiecej... a mam jedna sonde tylko

    A filtr to wkladka BMC ... rezonator i zwezka jest na swoim miejscu (posluchalem tjuningowcow i wymontowalem to, jednak samochodzik stal sie malo elastyczny w gorze i do 190km/h ledwo co sie dobijal dlatego szybko wrocilem do seryjnego rozwiazania)... Zdam relacje co na to hurtownia z ktorej mechanik wzial przeplywke... a stary filtr w 2 tyg tj w ~1000km by nie zajechal raczej przeplywki? (akurat tego sam nie wiem)

Podobne wątki

  1. Problem z Przepływomierzem
    Utworzone przez Javier w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 13:00
  2. [156] Problem z przepływomierzem 1.9 JTD / FES
    Utworzone przez madzik w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 20-07-2012, 16:13
  3. [145] Problem z przepływomierzem!
    Utworzone przez Bartolomiusz999 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-06-2012, 11:48
  4. [155] problem z przepływomierzem
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 10-08-2010, 19:36
  5. Problem z przepływomierzem 3.0 24v
    Utworzone przez lampart214 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 31-07-2010, 18:15

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory