Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: test drogowy i błędy z komputera

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Alfa
    Postów
    24

    Domyślnie test drogowy i błędy z komputera

    Witam, ostatnio moja Alfa czasami lubi zgasnąć, jak podłączyłem pod komputer to pokazało mi dwa błedy: P1320 i P0110. Błędy wiem co znaczą, przeczytałem już chyba wszystko co było na forum o nich. Najpierw zobaczyłem czujnik wałka rozrządu (odkręciłem osłone rozrządu, za kołem czujnik jest wyglada na dobry, rozrzad tez ok), potem zlokalizowałem czujnik położenia wału korbowego (sprawdziłem, docisnołem wtyczke). Zauważyłem też ze jeden wężyk (taki u góry silnika z prawej strony ) ma luźna obejme to wymieniłem na nowa i dokreciłem. Skasowałem błąd P1320, bo P0110 nie da sie skasować (przepływomierz musze zobaczyć, przeczyścić, może pomoże) i zrobiłem test drogowy. Zaznaczam że za bardzo nie wiem jakie parametry wybrać, aby szło coś powiedzieć na temat działania i chciałem zasięgnąć opini Alfoholica który się znać cos wiecej niż ja. Jeśli w złym dziale pisze lub coś nie tak to proszę o przeniesienie. Poniżej dane z testu drogowego:

    Obroty silnika Ilosc gazolu Ilosc Ogolna Gazolu Mierzone cisnien.gazolu Cisnienie gazolu AD/C Otwarcie regul. cisnienia Czas wtrysku pilotowan.
    rpm mg/i mg/i bar V % ms
    850 3,34 5,06 302,1 1,285 16,56 0,279
    849 3,34 5,2 296,7 1,295 16,53 0,279
    852 3,3 5,07 296,7 1,29 16,52 0,279
    851 3,38 5,63 298,5 1,295 16,52 0,279
    851 3,42 4,8 293 1,295 16,53 0,279
    852 3,32 5,06 300,3 1,305 16,55 0,279
    851 3,37 5,61 298,5 1,305 16,55 0,279
    850 3,29 5,44 298,5 1,305 16,55 0,279
    848 3,33 5,16 304 1,305 16,52 0,279
    850 3,29 5,12 302,1 1,305 16,54 0,279
    850 3,33 5,6 300,3 1,295 16,53 0,279
    850 3,24 4,84 304 1,29 16,53 0,279
    850 3,37 5,31 302,1 1,3 16,52 0,279
    851 3,28 5,06 300,3 1,31 16,52 0,279
    849 3,31 5,08 296,7 1,29 16,52 0,279
    851 3,27 5,57 298,5 1,295 16,49 0,279
    850 3,36 5,26 305,8 1,31 16,5 0,279
    850 3,31 5,23 294,8 1,305 16,52 0,279
    848 3,28 5,57 300,3 1,31 16,54 0,279
    850 3,31 4,78 302,1 1,305 16,52 0,279
    849 3,31 5,24 304 1,315 16,55 0,279
    850 3,26 5,04 302,1 1,305 16,57 0,279
    849 3,34 5,63 300,3 1,3 16,51 0,279
    851 3,23 4,82 304 1,31 16,54 0,279
    845 8,54 11,38 298,5 1,29 16,65 0,279
    924 4,05 6,27 305,8 1,29 16,46 0,279
    855 4,72 7,71 302,1 1,295 16,54 0,279
    906 7,76 11,18 300,3 1,29 16,47 0,279
    856 3,26 4,49 298,5 1,29 16,5 0,279
    894 13,71 22,71 380,9 1,632 21,65 0,279
    1428 15,9 15,97 373,6 1,369 15,52 0
    1282 21,9 25,2 580,5 2,067 24,61 0,248
    2136 21,23 23,9 738 2,322 16,61 0,191
    1479 23,2 26,94 633,6 2,214 25,79 0,245
    1859 22,9 26,09 708,7 2,39 26,62 0,211
    2178 22,37 25,19 739,9 2,512 27,3 0,19
    1619 0 0 296,7 1,295 16 0,198
    1563 12,74 19,93 562,2 2,028 25,03 0,245
    1667 24,46 28,36 695,9 2,395 27,08 0,233
    1806 22,9 25,76 683,1 2,273 25,84 0,222
    1835 12,15 14,34 525,6 1,926 22,98 0,216
    1889 22,88 26,07 697,8 2,366 26,84 0,214
    2012 22,95 25,39 705,1 2,4 26,62 0,205
    2098 21,24 24,34 710,6 2,414 26,9 0,2
    2189 21,55 24,41 717,9 2,385 26,13 0,194
    2208 8,07 8,55 474,3 1,769 20,72 0,19
    2104 1,44 3,86 316,8 1,359 17,59 0,194
    1998 5,15 6,96 430,4 1,676 20,52 0,197
    1925 3,64 5,06 364,4 1,457 18,52 0,199
    1809 0 0 298,5 1,305 16,56 0
    1670 3,94 0 309,5 1,31 16,51 0
    1641 22,35 25,78 650,1 2,239 26,11 0,235
    1809 21,96 25,32 668,4 2,292 26,37 0,22
    1966 36,22 43,33 963,3 3,104 33,8 0,198
    2282 47,5 61,68 1120,8 3,534 39,33 0,12
    2704 60,54 60,43 1261,9 3,847 41,5 0
    3020 41,54 46,38 1225,2 3,763 38,9 0,137
    2944 0 5,64 342,4 1,603 23,04 0,217
    2549 49,4 49,21 1214,2 3,7 40,83 0
    2728 52,72 51,24 1256,4 3,856 40,84 0
    2841 34,59 39,67 1080,5 3,421 35,77 0,157
    2922 32,97 37,66 1053,1 3,314 34,01 0,163
    2947 23,24 26,12 851,6 2,737 24,19 0,124
    2802 0 0 364,4 1,471 17,05 0
    2335 0 0 315 1,329 15,72 0
    2092 0 0 298,5 1,295 15,69 0

    Teraz prosze o opinie, jakieś sugestie, co moge sprawdzić jakie testy wykonać aby zlokalizować przyczyne tego błędu P1320, dodam że po skasowaniu jak narazie sie nie pojawił. O błąd P0110 też prosze jakieś porady. Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Grodzisk Mazowiecki
    Auto
    Laguna III 2.0T
    Postów
    822

    Domyślnie

    Myślę, że pomoże uzupełnienie profilu o jaki silnik chodzi.

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    156SW 1.9JTD 105KM 01r
    Postów
    150

    Domyślnie

    P0110 - Czujnik temp. powietrza wlotowego - usterka

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Alfa
    Postów
    24

    Domyślnie

    silnik to 1,9 JTD 115KM

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Przepływomierz do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    i dodam - P1320 - czujnik wałka rozrządu... będzie czasami kłopot z odpalaniem.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    Alfa
    Postów
    24

    Domyślnie

    jak błąd P1320 to myślałem bardziej że w moim przypadku do wymiany bedzie czujnik położenia wału korbowego a nie wałka rozrządu, ponieważ auto jak już to gasło mi na ciepłym, a potem gdzieś po 5-10 minutach odpalało, a czytałem że jak czujnik wałka rozrządu jest uszkodzony to wogóle nie odpali. Ostatnio to nawet nie zgasła Alfa tylko wyskoczył błąd i "marchewa", jak zgasiłem auto to nie chciało odpalić przez te 5- 10 minut.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    P1320 Synchronizacja faza/obroty. Objawy się zgadzają. Nagrzeje się gaśnie. Ostygnie to zapali. Najczęściej...czujnik wałka rozrządu.
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Raczej czujnik położenia kątowego wału korbowego (ten pod rozrusznikiem) - gaśnięcie na ciepło typowy objaw
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Obydwa dają podobne objawy. Przynajmniej teraz autor wątku wie gdzie szukać

    Swoją droga kiedyś zastanawiałem się dla czego zależne jest to od temperatury silnika. Ale jakoś nie miałem nigdy czasu aby to przeanalizować. Wiesz może czemu tak się dzieje ?
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

Podobne wątki

  1. [MiTo] Powracające błędy komputera
    Utworzone przez MarcinBB w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-04-2015, 10:24
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 07-10-2013, 18:52
  3. Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 11-11-2011, 00:57
  4. test komputera - Poznań
    Utworzone przez gord w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 29-10-2008, 16:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory