Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: [166] zwiekszanie mocy w silnikach v6

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie [166] zwiekszanie mocy w silnikach v6

    witam uzytkownikow v6 ,czy ktos zwas probowal zwiekszac moc w tych silnikach przez zmiane ecu , pytam czy to ma sens w silnikach wolnossacych czy raczej sens ma tylko ingerencja w mechaniczna ,przegladalem oferte auto delty i jest wiele rozwiazan ale chcialbym sie cos dowiedziec wiecej,moze ktos cos robil w v6

  2. #2
    siwy144
    Gość

    Domyślnie

    ecu nic nie da moze z 5 km... w ecu grzebie sie jak wsadzi sie walki inne itp. a tak nie widze sensu
    http://www.ahmotorsports.co.uk/RaceParts.htm#V6

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    tak tez myslalem czytajac strone auto delty , wszystkie ingerencje mechaniczne wymagaja nakladu finansowego duzego ,co jest zrozumiale ale tez moc moze byc odczuwalna wymiana walkow plus zmiana ecu w auto delcie kosztuje 2400 funtow
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz33155
    ecu nic nie da moze z 5 km...
    a świstak siedzi i zawija te konie w sreberka ...

    ingerencja w program daje wzrost mocy do "bezpiecznych" 245KM i 305Nm miałem przyjemność z taką alfą stanąć na "starcie" i powiem że mnie objechała. Z tego co podają renomowani programiści po wyżej opisanej zmianie można zerwać prawie sekundę czasu na setkę a to bardzo dużo.

    przed ingerencją w ecu trzeba zrobić dokładne pomiary sprężania na tłokach w celu oceny stanu technicznego silnika. Jeśli parametry te będą odbiegały od normy to tzw chip tuning jest niewskazany. Silniczek może w pewnej chwili kichnąc i odmówić posłuszeństwa ponieważ granica bezpieczeństwa mocy jest tu wyśrubowana do granicy.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    korci mnie cos pogrzebac w ecu ,ja akurat mam maly przebieg 70tys tak wiec mysle ze silnik powinnien byc zdrowy kto w Polsce moze zrobic taka operacje dobrze mozecie kogosc polecic i druga sprawa warto zmieniac filtr powietrza na K&N czy to wogole nie ma sensu
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    filtry filtry filtry ... temat dla miłosników cheap tuningu

    żeby odpowiedzieć sobie na pytanie co dają sportowe filtry powietrza trzeba sobie uświadomić jak działa taki filtr i jakie jest zapotrzebowanie silnika na powietrze. A fachowo sprawę nazywając jaki jest współczynnik napełniania cylindrów.

    Żeby to zmierzyć trzeba przeprowadzić proste działanie, które uświadomi nam jaki współczynnik napełnienia posiada nasz samochód. Podany sposób ukazuje wynik w dużym przybliżeniu. Dla dokladnych pomiarów należy przeprowadzić liczne obliczenia o których tutaj pisać nie będę.

    WZÓR: Nm/POJwl=WN dzieląc moment obrotowy naszego auta przez pojemność w litrach wyjdzie nam współczynnik w procentach napelnienia.

    w twoim przypadku będzie to:

    265/2,959=89.56%

    INTERPRETACJA:
    nalezy przyjąć, iż silniki wolnossące mogą być napelnione maksymalnie w 100% co jest praktycznie nieosiagalne. Wszystkie wyniki powyżej 100% świadczą o doładowaniu silnika. Dla przykładu
    AR 166 2.0TS 187/1,970=94,92%
    AR 166 2.0Turbo 280/1,996=140,28%
    jak widać silnik turbo jest upakowany powietrzem o 45% więcej w stosunku do normalnego wolnossącego silnika 2.0 dzięki czemu uzyskuje on dużo większą moc i przede wszystkim moment obrotowy.

    wracając do naszych 3.0 V6 - widzimy iż ich napełnienie wynosi prawie 90%. Przepływalność naszego standartowego filtra jest dużo większa niż zapotrzebowanie silnika. Włożenie filtra sportowego nic nie zmieni. Może co najwyżej przyczynić się do większego zużycia silnika a to przez więsze mikrootwory w strukturze mające na celu zwiekszyć już i tak wystarczającą przepuszczalność. Do silnika będa się przedostawały większe drobiny nieczystości. W sporcie nie zwraca się na to uwagi bo żywotność silników to sprawa marginalna po za tym auto pędzące w tumanach kurzu szybko zapchałoby zwykły filtr i wtedy jego moc faktycznie spadnie, sportowy zaś filtr umożliwi drożnosć do końca rajdu a jednocześnie nie przepuści na tyle dużych cząsteczek nieczystości, które mogłyby zepsuć silnik.
    Wracając do naszego 3.0 widzimy że wynik 90% daje nam jeszcze małą możliwość ingerencji. Dopakowanie silnika powietrzem do przynajmniej 95% zwiekszy nam moment o 5% a zatem o 13Nm czy to dużo ? czy warto coś robić ? niech każdy sam sobie odpowie.
    Ażeby zwiększyc napełnianie cylindrów musielibyśmy zmienić kolektor dolotowy. Te nasze chromowane piękne rury są obliczone na wlaścywy przepływ ale już sam dolot aluminiowy nie jest tak doskonały. Wlot do niego jest z prawej strony co powoduje, iż skrajnie prawe cylindry mają łatwiej tz powietrze do nich dociera szybciej, natomiast skrajnie lewe cylindy mają ciężką pracę powietrze jest juz częściowo wyssane przez cylindy poprzedzające.
    Co zatem zrobić ? Rozwiązanie przynosi między innymi Autodelta która oferuje szeroki dolot umożliwiający równomierne napełnienie cylindrów.

    pytałes tez kto w polsce może zrobic fachowo chip tuning ja polecam V-tech lub Unitronic

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar salatin
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    ALBA
    Auto
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 Q2 2003,Giulia 2.9 V6 Bi Turbo.155 2.0 16V 97.
    Postów
    1,370

    Domyślnie

    dzieki wielkie i mam pytanie jeszcze z innej beczki jesli masz skrzynie manualna to chcialbym sie dowiedziec czy to zjawisko jest normalne ,slysze lozysko w skrzyni w momencie wcisniecia sprzegla jest cisza glos sie nie zmienia od 2 lat w rzeczywistosci jest cicho ale mimo to slysze to pytam czy to zjawisko jest normalne i te skrzynie poprostu tak maja wielkie dzieki za pomoc
    Giulia Quadrifoglio 2.9 V6 Bi Turbo
    166 3.0 V6 Q2-Jest 230KM 265NM B6+Eibach.Decat manifolds+Equal length pipes+ Ragazzon.


    155 2.0 16v -Jest.CSC Marmitte,B4,Byla
    164 3.0 V6 12v- Byla
    155 1.7 TS- Byla
    159 1.75 TBI Ti - 261KM 435Nm-Byla
    Lancia Kappa 2.4 TDS-Byla
    https://www.flickr.com/photos/188123998@N07/albums

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    ten typ tak nie ma ... ale nic nie powinno się stac jesli ten hałas nie jest duzy.

    po wciśnieciu pedału sprzęgła sprzęgło zostaje wyłączone a łożysko się nie kręci więc nic nie będzie slychać ...

  9. #9
    Łukasz K.
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał blackalfa166
    polecam V-tech
    nie przesadzałbym ... :?

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    Cytat Napisał Łukasz K.
    nie przesadzałbym ...
    masz jakies negatywne wspomnienia po nich ? jeśli tak to podziel się

Podobne wątki

  1. [156][147][166][GT] Różnice w silnikach V6
    Utworzone przez b.pawelek w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 20-11-2013, 20:16
  2. Przebieg w silnikach V6
    Utworzone przez KornelPL w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 03-04-2013, 09:18
  3. Różnice w silnikach 3.0 V6 QV
    Utworzone przez Pituś w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-10-2010, 11:26
  4. Rozrzad w silnikach V6
    Utworzone przez areks w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-04-2009, 11:27
  5. [145] roznica w silnikach 1,4 TS
    Utworzone przez Siner w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-07-2008, 23:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory