Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: [166] Błąd synchronizacji wałka rozrządu do wału korbowodowe

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie [166] Błąd synchronizacji wałka rozrządu do wału korbowodowe

    Ciao!
    Podjechałem wczoraj z Alficzką kolegi (2.4JTD 10V EDC 15C5.7) na Examiner, bo auto czasem trochę traci moc, silnik pracuje na zbyt wysokich obrotach (mam porownanie do kilku innych egzemplarzy), wręcz wyje, pojawia się dziwny dźwięk z lewej strony w komorze silnika przy prędkości 70-80 km/h i delikatnie wciśniętym pedale gazu, no i trochę dużo spala.
    Pojawiły się trzy błędy:
    - odchyłka regulacji recyrkulacji spalin;
    - zbyt duży sygnał na czujniku ciśnienia doładowania;
    - błąd synchronizacji wałka rozrządu do wału korbowodowego.
    Magicy z serwisu podali 2-3 prawdopodobne przyczyny, ale chciałbym jeszcze usłyszeć opinie niezależnych ekspertów :-)
    Jakie mogą być przyczyny tych usterek i czy to one mogą powodować w/w objawy.
    Przepływka już wymieniona.

  2. #2
    Bedboys
    Gość

    Domyślnie

    1 - zacinający się EGR
    2 - zacinająca się kierownica łopat w sprężarce lub sam czujnik
    3 - walnięty któryś z czujników lub źle ustawiony rozrząd

    to są parwdapodobne przyczyny ale oczywiście nie muszą być "strzałem w dziesiątkę"

  3. #3
    mexykanin
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli chodzi o błąd synchronizacji wałka to mam u siebie to samo, przyczynami mogą być albo przestawiony pasek rozrządu jeśli ktoś np. źle gą zamontował lub padnięty czujnik położenia wałka rozrządu. U mnie jest to właśnie padnięty czujnik bo rozrząd został sprawdzony i jest dobrze zamontowany. Narazie nie wymieniam czujnika bo wiąże się to też z wymianą rozrządu, aby się do niego dostać i go wymienić to trzeba zdemontować koła rozrządu.

  4. #4
    ambre
    Gość

    Domyślnie

    super no to juz cenna uwaga byc moze ze z rozrzadem jest cos bie tak bo jak go wymienialem to napinacz wogole nie byl naciafgniety czyli pasek krecil sie bezwladnuie i byc moze ze przez to cos sie tam uszkodzilo?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    No to masz szczęście, że nie doszło do ścięcia zębów paska, bo miałbyś głowicę do remontu. Już kilka razy pisałem, że moim zdaniem trzeba po kilku tys. km od wymiany paska skontrolować stan jego napięcia bo w pierwszej fazie eksploatacji pasek się wydłuża i prawidłowo wyregulowany napinacz nie jest w stanie tego skompensować. Niektórzy nawet stukają się w głowę, a już najbardziej mechanicy w warsztatach, że tego się nie robi - a ja wiem swoje bo przećwiczyłem to na swoim samochodzie.

  6. #6
    ambre
    Gość

    Domyślnie

    w takim razia jak tylko bede mogl natychmiast pojade do Aso sprawdzic rozrzad mam nadzieje ze to bedzie to i ze nie trzeba bedzie wiecej szukac i drazyc.Oczywiscie czekam na wiecei info byc moze ze jest jeszcze ktos kto ma inne lub podobne spostrzezenia? Za te dziekuje i pozdrawiam .

  7. #7
    ambre
    Gość

    Domyślnie

    czujnik cisnienia turbimy byl wymieniany ale nie wiem czy jego tez sie reguluje? Czy tylko zawor?

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie Re: Błąd synchronizacji wałka rozrządu do wału korbowodowe

    Cytat Napisał szerszeń
    Ciao!
    Pojawiły się trzy błędy:
    - odchyłka regulacji recyrkulacji spalin;
    - zbyt duży sygnał na czujniku ciśnienia doładowania;
    - błąd synchronizacji wałka rozrządu do wału korbowodowego.
    .
    1) zanieczyszczony zacinąjący się EGR
    2) Zacinajacy się zawór overbost, przytarte kierownice turbiny, ale najbardziej prawdopodobny czujnik ciśnienia doładowania i sam kolektor zabity sadzą - bardzo prawdopodobne przy niedomkniętym EGRze
    3) Czujnik położenia kątowego wału korbowego jest na wykończeniu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    ambre
    Gość

    Domyślnie

    co z tym czujnikiem walu korbowego ? Czy to powazna sprawa? Iczy to pomoze gdy sie go wymieni? jesli ma cos pasc na dniach to wolalbym wziac sie a to i nie czekac az sie cos rozsypie. Panowie czekam na propozycje co powinienem zrobic?

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    To standardowa przypadłość JTD - jak padnie to nie pojedziesz - wymiana za ok 170zł załatwia sprawę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [159] Brak synchronizacji czujnika fazy ssące obrotów. błąd P0017
    Utworzone przez Jackass77 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 18-02-2014, 10:41
  2. Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-12-2013, 22:06
  3. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-10-2011, 20:18
  4. [145] błąd czujnika wałka rozrządu
    Utworzone przez jojko w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-07-2009, 16:36
  5. [145] Blokada wałka rozrządu
    Utworzone przez niemen w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 28-12-2007, 16:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory