Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2

Temat: 156 SELESPEED - Parametry ok, a całość nie działa!

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2013
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS
    Postów
    5

    Domyślnie 156 SELESPEED - Parametry ok, a całość nie działa!

    Hej!

    Jestem nowy na forum, od tygodnia mam 156 2.0 TS Selespeed - auto kupiłem z niedziałającym selespeedem i chciałbym Alfe naprawić i uratować przed śmiercią. Zwłaszcza że jest bardzo ładna i dobrym stanie.

    Problem polega na tym że wyświetlacz ciągle wyświetla R

    Pompa się włącza i pompuje do 55 bar
    Aktywator nie cieknie.

    Podłączając CDIF/2 łącząc się ze skrzynią biegów jestem w stanie aktywować każdy z zaworów EV

    Gdy z aktywatora mam wykręconą zaślepkę (tę od strony lewego koła) to widać że skrzynia jest w pozycji N, ale i tak wyświetla R.

    Aktywator był na stole, w środku siłowniki w super stanie, uszczelnienia również, elektrozawory sprawne.

    Zalany nowy olej TUTELA do aktywatora

    Parametry na "postoju" gdy skrzynia jest w N ale wyświetla R:

    Odniesienie tarczy sprzęgła - 28,8mm
    Pozycja selekcji - 17,32
    Pozycja sprzężenia - 21,12
    Bieg włączony R
    Bieg żądany R
    Odniesienie tarczy dociskowej sprzęgła - 28,8

    Gdy poprzez kompa aktywuje elektrozawór wyboru biegów wysokich to pozycja selekcji wskakuje na 24 i wybieram skrzyni biegów idzie do góry

    Gdy poprzez kompa w tej pozycji włączę elektro zawór biegów parzystych to wbija bieg
    Gdy przez kompa wlacze wybicie wlaczonego biegu to skrzynia wraca do N
    Gdy wlacze przez kompa elektrozawor biegow niskich to pozycja selekcji pokazuje 9mm i wybierak skrzyni biegów idzie w dół.

    Tam również mogę włączyć biegi parzyste i nie parzyste.

    Sprzężenie również z 21 zmienia się w zależności czy są biegi parzyste czy nie parzyste zapięte.

    A wyświetlacz ciągle pokazuje R

    Gdy wcisnę hamulec i dam dźwignię w prawo... to słychać brzęczenie i po chwili przełącza się w tryb city a potem wyskakuje błąd skrzyni... a w pamięci błędy 1746 i 1747 ... pomimo że z kompa mogę każdy bieg wbić.

    Co może być nie tak?

    Jakie powinno być sprzężenie dla biegów parzystych a jakie dla nie parzystych ?

    Może mi ktoś podpowiedzieć jakie parametry powinny być na poszczególnych biegach ?!

    Byłbym bardzo bardzo wdzięczny!

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Cyganowka
    Auto
    crosswagon
    Postów
    53

    Domyślnie

    Sprawdź z tyłu aktywatora masz dwa potencjometry które informują sterownik o położeniu dźwigni.
    jak odkręcisz to będą takie małe widełki pewnie masz ułamane z jednej strony , czasem się tak dzieje podczas montażu

Podobne wątki

  1. SELESPEED parametry i testy
    Utworzone przez Mumino w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-06-2013, 23:24
  2. Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 11-05-2013, 06:09
  3. Nie działa klima!!! Parametry opisane
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale 166
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 25-05-2012, 17:22
  4. 156 v6 na części lub całość
    Utworzone przez M&M w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-04-2012, 10:36
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2010, 10:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory