Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Uwaga konkurs !!!

  1. #1
    syfon
    Gość

    Domyślnie Uwaga konkurs !!!

    Koledzy ogłaszam konkurs:-)
    Kto jest w stanie zdiagnozować przypadłość mojej pięknej.
    Trzy lata temu borykałem się z błędem pedału gazu. Alfa jeździła do elektryków i nie byli w stanie się z nią uporać.
    Miałem wymieniany dwa razy pedał gazu, nawet kupiłem nowy Bosch-a, mam nowy komputer od sterowania silnikiem i nic.
    Byłem nawet u polecanego na tym forum lokalnego podobno ,, specjalisty'' od Alf. To że specjalista od razu się czuło ale tylko po cenach usług które nic nie dawały. W końcu się wk.....em i któregoś pięknego dnia sam zabrałem się za grzebanie. Okazało się że jedna fajka była uszkodzona. Miała ułamany, uszczerbiony styk który wchodzi do cewki. Po wymianie problem zniknął.
    Do teraz niestety. Wraz z nadejściem ciepleszych dni powrócił. Nauczony doświadczeniem kupiłem nowe kable do świec, fajki miałem wymienione na nowe wcześniej. Niestety to nie pomogło tym razem.
    Jak jadę wolno na prawie zamkniętej przepustnicy i chcę dodać gazu to czasami auto zamuli i nie chce jechać. Reaguje na pedał gazu z opóźnieniem i nie ma kopa. Dodam jeszcze że mam 156-kę 1.6TS po 2004r. czyli nie mam kostki za schowkiem pasażera.
    Wieczorem chcę jeszcze wymyć przepływkę. Kupiłem alkohol izopropylowy. Mam kable i FES. Błędy umiem pokasować i chyba niewiele więcej. Potrafi mi ktoś pomóc? Z chęcia bym podjechał do jakiegoś speca i dał auto do naprawy ale u mnie nie ma do kogo.
    Ci polecani zawiedli niestety. Z chęcia za trafną poradę czy pomoc postawię butelkę szkockiej, a oczywiście nie wykluczam też i zapłaty. Mieszkam w Cieszynie. Dacie radę?

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Filtr paliwa albo świece masz do wymiany. Ja na Twoim miejscu zaczął bym od sprawdzenia świec.
    Ostatnio edytowane przez sebawroc ; 21-05-2013 o 17:55

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    A jest w tym TSie filtr paliwa taki, żeby go wymieniać?

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    A jest w tym TSie filtr paliwa taki, żeby go wymieniać?
    Nie znam TS`a więc moze ,,walnąłem" zonka ale wg allegro jest filtr paliwa

    http://allegro.pl/filtr-paliwa-alfa-...207102157.html

    + inny link

    http://www.motointegrator.pl/szukaj/...-paliwa-10103/
    Ostatnio edytowane przez sebawroc ; 21-05-2013 o 18:15

  5. #5
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za podpowiedzi.
    Filtr paliwa w tym aucie nie występuję. Świece mam wymienione.
    Wypłukałem wkład przepływki w alkoholu izopropylowym. Ale nie była tak na oko wcale czarna. Te metalowe elementy sondujące raczej były błyszczące.
    Natomiast na pewno styki w kostce przyłączeniowej były zaśniedziałe. Wyczyściłem, dogiąłem styki i zobaczymy.
    Podpiąłem kompa i wyczyściłem błędy. Na postoju podczas gazowania jest O.K. Ale tak zawsze było. Zobaczymy podczas jazdy.
    Włączyłem wykres MAF i mam stały odczyt. Nie zmienia się w ogóle podczas zmian obrotów silnika. Ciągle jest 2kg/h Tak powinno być?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Na początek sprawdziłbym cewki WN i ciśnienie paliwa na listwie.
    A czy komp pokazuje jakieś błędy ?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Dzięki za podpowiedzi.
    Filtr paliwa w tym aucie nie występuję. Świece mam wymienione.
    Wypłukałem wkład przepływki w alkoholu izopropylowym. Ale nie była tak na oko wcale czarna. Te metalowe elementy sondujące raczej były błyszczące.
    Natomiast na pewno styki w kostce przyłączeniowej były zaśniedziałe. Wyczyściłem, dogiąłem styki i zobaczymy.
    Podpiąłem kompa i wyczyściłem błędy. Na postoju podczas gazowania jest O.K. Ale tak zawsze było. Zobaczymy podczas jazdy.
    Włączyłem wykres MAF i mam stały odczyt. Nie zmienia się w ogóle podczas zmian obrotów silnika. Ciągle jest 2kg/h Tak powinno być?
    No to chyba jednak ta przepływka będzie do wymiany.
    Najlepiej pożyczyć od kogoś dobrą przepływkę dla ostatecznego sprawdzenia.

  7. #7
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Na początek sprawdziłbym cewki WN i ciśnienie paliwa na listwie.
    A czy komp pokazuje jakieś błędy ?
    Cewki są nie popękane i bez śladów jakichkolwiek przepaleń.
    Mam nawet jakiś w miarę miernik i mogę je pomierzyć. Jak to zrobić i jakie powinny być wartości?
    Komp pokazuje błędy P 0220 i chyba 1220. Piszę chyba bo skasowałem. Ale oba to niby błędy pedału gazu. Ten drugi od Track 2 w potencjometrze.

    - - - Updated - - -


    Cytat Napisał SG0240 Zobacz post
    Na początek sprawdziłbym cewki WN i ciśnienie paliwa na listwie.
    A czy komp pokazuje jakieś błędy ?

    - - - Updated - - -



    No to chyba jednak ta przepływka będzie do wymiany.
    Najlepiej pożyczyć od kogoś dobrą przepływkę dla ostatecznego sprawdzenia.
    Ciśnienie paliwa na listwie O.K. Kiedyś nawet wymieniałem oring w zaworze zwrotnym, bo mi spadało do zera i gorzej rano palił.
    Jak zdiagnozować lepiej tą przepływkę?

    - - - Updated - - -

    Podczas czyszczenia przepływki spisałem symbole na wkładzie. Może się komuś przydać.
    Bosch F 00C2G2044
    392 15 3B

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Dzięki za podpowiedzi.
    Filtr paliwa w tym aucie nie występuję. Świece mam wymienione.
    Wypłukałem wkład przepływki w alkoholu izopropylowym. Ale nie była tak na oko wcale czarna. Te metalowe elementy sondujące raczej były błyszczące.
    Natomiast na pewno styki w kostce przyłączeniowej były zaśniedziałe. Wyczyściłem, dogiąłem styki i zobaczymy.
    Podpiąłem kompa i wyczyściłem błędy. Na postoju podczas gazowania jest O.K. Ale tak zawsze było. Zobaczymy podczas jazdy.
    Włączyłem wykres MAF i mam stały odczyt. Nie zmienia się w ogóle podczas zmian obrotów silnika. Ciągle jest 2kg/h Tak powinno być?
    Jeszcze gwoli wyjaśnienia.
    Ten odczyt MAF jest podany w nawiasie jako Throttle closed.
    To może ma być stały? Ale innego Mass Air Flow w parametrach nie widzę. Powinien być stały czy się zmieniać wraz z obrotami silnika?

  8. #8
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    A taki wykres Wam coś powie?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	MAF3.jpg
Wyświetleń:	106
Rozmiar:	92.8 KB
ID:	96621  

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Jest: Skoda Superb 2.0 TDI. Było: 159 SW 1,9 JTD AR 147 1.9 JTD 16V 170 KM 2003 r. Passatto B5 1.8
    Postów
    1,268

    Domyślnie

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    A taki wykres Wam coś powie?
    Nic nie powie, musisz podać wartości oczekiwana i zmierzoną np. powietrza

  10. #10
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał sebawroc Zobacz post
    Nic nie powie, musisz podać wartości oczekiwana i zmierzoną np. powietrza
    A jak to zrobić?
    Możesz mi tak łopatologicznie powiedzieć jakie paramtry w FES-ie włączyć, co kliknąć żeby to otrzymać?
    Dodam jeszcze że po tym wyczyszczeniu przepływki i chyba zwłaszcza tej zaśniedziałej wtyczki dzisiaj dojazd do pracy( 24km) odbył sie bez jakichkolwiek problemów i bez błędów.

Podobne wątki

  1. UWAGA UWAGA!!! Mój własny film o mojej 145-ce
    Utworzone przez kiler w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-03-2007, 23:18

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory