Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Jaki luz między popychaczem serwa a tłokiem pompy hamulcowej ? - auto słabo hamuje

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Anzelmo
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDM2 170KM
    Postów
    109

    Domyślnie Jaki luz między popychaczem serwa a tłokiem pompy hamulcowej ? - auto słabo hamuje

    Witam
    Czy może ktoś ma wiedzę na temat wartości luzu (w mm) między popychaczem/trzpieniem serwa a tłokiem pompy hamulcowej ? Dotyczy to alfy 156 JTDm z 2005r. z serwem marki Bosch, pompa hamulcowa też jest prawdopodobnie Boscha.

    W sobotę dokręciłem popychacz (skróciłem go) tak żeby był wyczuwalny luz pomiędzy tym popychaczem a tłokiem pompy. Wkręciłem śrubę na popychaczu o ok 7mm i przy wyłączonym silniku czuć malutki luz na pedale hamulca.
    Wcześniej miałem problem z blokowaniem się zacisków hamulcowych wszystkich kół. Teraz już nie mam tego problemu. Przy wyłączonym silniku pedał hamulca jest bardzo twardy, nawet przy użyciu dużej siły nie zapada się.
    Inaczej sprawa wygląda przy włączonym silniku: hamulce są jakby "gumowate", głęboko wchodzą w podłogę, hamulec zaczyna działać po naciśnięciu 1/3 jego skoku. Zaznaczam, że został wymieniony płyn hamulcowy, odpowietrzony układ jednak tylko przy kołach.
    Czy w alfie 156 odpowietrza się pompę hamulcową i pompę ABS - jak to zrobić?
    Jak mocniej depnę to załącza się ABS ale wydaje mi się że skuteczność hamowania nie jest zbyt dobra.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Anzelmo
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDM2 170KM
    Postów
    109

    Domyślnie

    Czy ktoś mądry wypowie się w tej sprawie ?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    156 1.9 JTD 16V M-Jet 2004r.
    Postów
    81

    Domyślnie

    1 mm luzu między trzpieniem a pompą, co przekłada się na ~10 mm skoku jałowego pedału hamulca. Za dużo wkręciłeś , nic nie trzeba dodatkowo odpowietrzać, wykręć trzpień i będzie OK.
    Ostatnio edytowane przez konrad86 ; 18-06-2013 o 21:16

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anzelmo Zobacz post
    Jak mocniej depnę to załącza się ABS ale wydaje mi się że skuteczność hamowania nie jest zbyt dobra.
    A mi po tym zdaniu zupełnie odwrotne wnioski się nasuwają...
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Anzelmo
    Dołączył
    05 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2,0 JTDM2 170KM
    Postów
    109

    Domyślnie

    Dzięki, u mnie chyba właśnie jest luz na trzpieniu w granicy 1 góra 2 mm. Ciężko wyczuć ten luz ale przy naciśnięciu pedał hamulca na głębokość 2cm jest bardzo minimalna skuteczność hamowania. Do hamulców się przyzwyczaiłem tzn. skuteczność hamowania jest dobra jak mocno depnę tylko przy delikatnym naciskaniu pedału hamulca tak jakby za słabo brały hamulce (tak jak inni piszą jest jakby wrażenie "gumowatości" hamulców).
    Musze napisać, że serwo mi nie trzyma podciśnienia - po 1 godzinie po zgaszeniu silnika traci podciśnienie zupełnie. Tak mi się wydaje, że zniszczyła się uszczelka od zaworu zwrotnego ale mam też wątpliwości co do uszczelki pomiędzy pompą hamulcową i serwem w alfie 156 jtd 16V. Napiszcie mi jak ona wygląda czy jest dość cienka o grubości ok 2 mm (o profilu kwadratowym), bo wydaje mi się że ona może też nie trzymać ciśnienia. Poza tym jak odkręciłem pompę od serwa to wydaje mi się, że wypadł jakiś fragment gumowej uszczelki (nie mogłem jej później znaleźć) bądź czegoś czarnego co ją przypominało. Czy między pompą a serwem mogą być 2 uszczelki (tylko po co)?
    Pozdrawiam

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Anzelmo Zobacz post
    ...Czy w alfie 156 odpowietrza się pompę hamulcową i pompę ABS - jak to zrobić?
    ..
    Odpowietrza się sopecjalną pompką ciśnieniowa - przy kołach to niewystarczające
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [164] Zmiana hamulców a wydajność pompy hamulcowej
    Utworzone przez s_ordak w dziale Hamulce i zawieszenie
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-10-2015, 20:22
  2. [GTV] Słabo hamuje 2.0 TS
    Utworzone przez Mirinda41 w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 17-03-2015, 19:12
  3. Słabo hamuje prawy tył
    Utworzone przez LukaSS w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-10-2014, 20:27
  4. [145] Przewody do pompy hamulcowej
    Utworzone przez yarecky w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 13-10-2012, 21:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory