Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: [166] Szarpie na pierwszym biegu Pomocy!

  1. #1
    Wojtek_A166
    Gość

    Domyślnie [166] Szarpie na pierwszym biegu Pomocy!

    Witam!

    Mam 166 2.0 Twin Sparka. Nie mogę ruszyć z miejsca. Bez jazdy na połsprzęgle dławi się i skacze jak żaba. Na dwójce jest już lepiej, na dalszych biegach nie szarpie.

    Wymieniłem świece, przewody wysokiego napięcia, przepływomierz jest prawie nowy(zresztą jak go wypinam to dalej szarpie)

    Bylem w salonie Fiata wpięli komputer i elektryk powiedzial że sonda lambda (pokazuje błąd) jest do wymiany i to jest przyczyną szarpania. Czy to jest możliwe żeby uszkodzona sonda powodowała to, że samochodem nie można ruszyć bo tak szarpie i się dławi?
    Można jakoś się upewnić że to napewno to?
    Co jeszcze może być przyczyną awarii?

    Pozdrawiam i proszę o pomoc!

  2. #2
    rafalbedzin
    Gość

    Domyślnie

    sonda lambda odpowiada za prawidłowy dobór mieszanki paliwowo-powietrzej w silniku

    na wolnych obrotach silnik nie potrzebuje tyle paliwa ile pod obciążeniem , jak ruszasz z miejsca musisz dostarczyć silnikowy większą ilośc paliwa
    stąd
    moim zdaniem jest prawdopodobne że to sonda, choc głowy nie dam

    z drugirj strony skoro serwis sprawdził auto i wskazał na sondę to nie rozumiem pytania

  3. #3
    Wojtek_A166
    Gość

    Domyślnie

    Pytam ponieważ sceptycznie podchodzę do ASO, elektryk podłączając komputer pytał się mnie jaki to model Alfy (przemęczenie czy "specyficzny profesjonalizm wykonywanej pracy " )

    Czy jak wypnę sonde lambda zobaczę jakąs róznice w jeździe, co wtedy zrobi komputer na parametry awaryjne się przełaczy, czemu teraz sie nie przełaczył jak sonda padła?


    Pozdrawiam!

  4. #4
    rafalbedzin
    Gość

    Domyślnie

    szczerze mówiąc po wypięciu sondy powinien się przełaczyć, ale ja kiedyś miałem samochód z sąda którą na jakiś czas wywaliłem a w miejsce katalizatora włożyłem strumienicę i szczerze mówiąc nie widziałem efektów ubocznych

    jednak raczej nie wypinaj sondy tylko podjedź do zaufanego mechanika

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Jazda z uszkodzonym przepływomierzem prowadzi do uszkodzenia sondy lambda, a ona jest przyczyną twoich kłopotów. Wypięcie sondy lambda nic nie da, bo niejest ona emulowana (tak jak przepływomierz)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. [145] 1,9 jtd Szarpanie przy ruszaniu na pierwszym biegu.
    Utworzone przez mar3k w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-03-2015, 08:26
  2. Szarpie po puszczeniu biegu
    Utworzone przez Flaku2012 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-07-2014, 20:47
  3. [156 SW 1,9JTD] Wentylator nie działa na pierwszym biegu
    Utworzone przez kotlin w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 26-03-2014, 21:23
  4. sprzeglo szarpie po wlaczeniu biegu
    Utworzone przez majmir w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-09-2013, 14:34
  5. [156] Szarpie na 5-tym biegu.
    Utworzone przez slow w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-12-2008, 23:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory