Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Diagnostyka alfadiag - dziwna wartość kąta wyprzedzenia zapłonu

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie Diagnostyka alfadiag - dziwna wartość kąta wyprzedzenia zapłonu

    Witam po zrobieniu diagnostyki alfadiagiem martwi mnie duża wartość wyprzedzenia zapłonu
    Pomiary:
    Fiatdiag, TS Diag, Alfadiag

    Coś czytałem że możliwe przestawienie paska rozrządu?
    Ale alfa pali normalnie, ma moc jaką miała, tylko drganie obrotów na jałowym Czasami dziwnie się zachowa z tymi podskokami obrotów nie z falowaniem bo to druga sprawa, ale do tego jeszcze nikt nie doszedł bo i tak po czasie falowanie wraca, ale narazie ważniejsze to że takie wartości powychodziły, gdzie szukać przyczyny??

    Po wczorajszym resecie parametrów ECU, dziś podczas jazdy zaskoczyło mnie na biegu jałowym obroty zaczęły rosnąć do np 1500obr-2000obr i stały bez ponownego powrotu na 880obr, dopiero muśnięcie w pedał gazu spowodował opuszczenie obrotów poniżej 1000obr i tak kilka razy się powtarzało, objaw jak by silniczka krokowego, ale czy od razu wymieniać?
    No i czy to może mieć wpływ na wysoki kąt wyprzedzenia zapłonu? Chyba nie, co?



  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - z parametrów diagnostyki widać co się dzieje, to za duża wartośc Addition factor, -151000 msek.
    - auto pali za bogato.
    - parametr Advanced Angle jezdzi ponieważ ECU próbuje skompensować błędy.
    - była wymieniona sonda oraz przepływomierz firmy bosch.
    - podstaw na próbe ten stary przepływomierz i zobacz jak będzie.
    - z opisu błedu P1173 wynika że to fałszywe powietrze, rura przed przepustnicą nie jest sparciała ?
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	P1173-1172.jpg
Wyświetleń:	237
Rozmiar:	162.7 KB
ID:	103042  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-07-2013 o 06:55
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    A gdzie szukać przyczyny?
    Sonda nowa przepływa też, szukać przyczyn we wtryskach?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jaki przebieg ma ten samochód, wtryskiwacze powinny być czyszczone ale po przebiegu > 100 Kkm.
    - zwykle wytrzymują o wiele dłużej bez czyszczenia.
    - efektem zabicia wtryskiwaczy jest utrudniony rozruch zimnego silnika.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Auto ma 190tys
    LPG od 100tys
    Nie ma żadnego problemu z odpaleniem auta na zimnym silniku, pali na dotyk
    LPG pali cały czas tak samo od założenia instalacji, benzyny trochę więcej gdzieś w granicach ok 12-14l po mieście w korkach czasami 1h/10km

    Jeszcze teraz po resecie parametrów ECU na biegu jałowym podejdą obroty o 200-500 obr i stoją, muśnięcie w pedał gazu powoduje powrot na 980obr
    Nie wiem czy od razu kupować silniczek krokowy, czy tez może prze czyścić przepustnice?

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja bym zrobił tak, przeczyścił przepustnicę, potem test silniczka krokowego, reset parametrów.
    - jak masz na zbyciu kilka stów to kupuj w ciemno silnik krokowy w zwiazku z tym przebiegiem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Dziś przeczyszcze przepustnice i zrobię dalej test i reset bo wczoraj wracając do domy z pracy przy każdym zrzuceniu biegu na luz obroty spadając zostawały na 1500obr, musniecie pomagało ale chwila i z powrotem obroty wzrastały i zacinaly
    Mam nadzieję że to pomoże

    A po za tym jakie mogą być objawy gdy świece 2-3 szt są trochę zalane przez niezdaene wlewnie czasami oleju do silnika??

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Przeczyszczona przepustnica nic nie dała
    Została wymieniona na używaną sprawdzoną, po resecie parametrów ECU problem z falowaniem odstąpił (zobaczymy na ile) nie ma już zawieszenia obrotów na biegu jałowym ponad normę (880obr) średnio tak stoi wskazówka
    Addition factor Row 1 - już nie na minusie (-151756,80) tylko dodatnie ok 19898,60
    Advance Angle - skacze od 5 do 12 stopni
    Throttle Valve Angle coś ok 2,25, też mniej o 1 stopień jak poprzednio

    Czy szukać przyczyny w rozrządzie z tą wartością kąta wyprzedzenia zapłony, czy szukać w czymś innym ??

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo 156 2.0 TS kąt wyprzedzenia zapłonu
    Utworzone przez patrykalfa w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 16-01-2015, 14:51
  2. [145] Kąt wyprzedzenia zapłonu boxer
    Utworzone przez wube w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-07-2014, 17:58
  3. Dziwny pomiar wyprzedzenia zapłonu
    Utworzone przez marcinq24 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 24-07-2013, 19:51
  4. Dziwny kąt wyprzedzenia zapłonu
    Utworzone przez marceell w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 10-06-2013, 23:23
  5. [33] ustawienie kąta wyprzedzenia zapłonu alfa 33 1.7 16v
    Utworzone przez Dajman w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-05-2013, 14:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory