Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: Poważny problem, coś się spieprzyło po resecie parametrów ECU...

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie Poważny problem, coś się spieprzyło po resecie parametrów ECU...

    Witam, używał alfadiaga od 4 lat, nie miałem jeszcze takie problemu, otóż...
    Mam problem z wariowaniem obrotów na biegu jałowym, nie falowanie bo falowanie przestaje a wariowanie obrotów cały czas od 600-2000obr
    Więc czyściłem przepustnicę chyba ze 3 razy dalej to samo, dziś wymieniłem rurę dolotową od przepływomierza do przepustnicy
    Zrobiłem reset parametrów ECU i obroty na 4000 wskoczyły
    Zrobiłem reset silniczka krokowego i ponownie reset ECU
    Robiłem różnie chyba ze 30 razy
    Cały czas problem jak nie 4000obr to zaledwie 550obr
    A czasami to wentylator chodzi od razu po uruchomieniu silnika na 1 biegu przez cały czas, silnik temperaturę miał 70-80stopni, no i obroty 960
    Ponownie odpalam i 550...
    Coś się spieprzyło??
    Ponowie próbę za ok 1 godzinę, może ktoś coś pomoże ??
    Dziwna sytuacja, powolni mnie gorączka chwyta

    - - - Updated - - -

    Zrobilem ponownie na zimnym silniku reset ECU po 90s... odpalam i wentylator 1 bieg auto na obroty temp 50 stopni went włącza sie i wyłącza moze i 2 bieg ale raczej 1bieg, rura wody u gory z termostatu do chlodnicy ciepla a na dole tez ta gruba zimna (temp 80s)
    Wyłączyłem silnik i nie wiem czy dalej sprawdzac
    A do zbiorniczka z plynem chlodzacym delikatnie kapie z tego gornego wezyka co idzie z silnika
    czyzby termostat padl i nie moge zrobic resetu parametrów ECU?

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar FacesOfDeath
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    podlaskie
    Auto
    AR 156 1.6 T.SPARK 1998 r
    Postów
    411

    Domyślnie

    zobacz czy masz luzna linke gazu przy przepustnicy. nie moze byc naciagnieta. mialem cos podobnego tylko ze po resecie obroty wskakiwaly na 3tys i spadały i tak w kółko. przyczyna byla za mocno naciagnieta linka
    Ostatnio edytowane przez FacesOfDeath ; 10-08-2013 o 18:14

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Linka jest ok
    przy uruchomieniu silnika włącza się wentylator a nie powinien
    temp 90 stopni : wąż u góry goracy, chłodnica zimna nawet u góry przy wlocie gorącej wody, dolna rura też zimna, po chili sie wyrównała się temp wszedzie
    wentylator wlacza sie i wylacza czasami srednio co 10 15 s i czasami dlugo chodzi
    co sie dzieje??
    Jeszcze rano wszystko bylo ok
    Komputer oszalal po resecie ECU??
    przekazniki wygladaja dobrze nie dawno wszystko czyszczone tzn 2 miesiace temu
    bledow alfadiag nie pokazuje przez te chwile jak silnik pracuje
    1 bieg i 2 bieg sprawdzane na alfadiagu jest ok
    Cos wydaje mi sie jak by to 2 bieg się włącza
    klima wylaczona w ogole pusta
    Ostatnio edytowane przez marcinq24 ; 10-08-2013 o 18:41

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    Możliwe jest żeby komputer padł i załączał wentylator czy zbieg okoliczności i tak naglę wystąpił następny problem z uruchamianiem się wentylatora, czyli jakiś problem z elektryką?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A może coś się dzieje z czujnikiem tempeatury płynu? - jeśli ECU go nie widzi to zawsze załącza wentylator.
    Sprawdź kość, przeczyść styki, ewentualnie wymień czujnik.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Auto
    159
    Postów
    731

    Domyślnie

    a więc tak:
    po odpaleniu auta włącza się wentylator (bez klimy) alfadiag - sprawdzany test I i II biegu - ok
    odpiąłem czujnik temperatury cieczy w termostacie, po odpaleniu od razu chodził wentylator chyba II biegu
    czujnik podpięty z powrotem
    ale jak odpiąłem 2 przewody z rezystora w chłodnicy i odpaliłem silnik to już było ok, wentylaor się nie włączył auto pracowało przez chilę i ok (zgasiłem i nie sprawdzałem dalej)
    ale czy tak powinno być ?? że jeśli to opornik w chłodnicy jest padnięty to w ogóle nie powinien włączyć się wentylator wraz z odpaleniem silnika tylko dopiero II bieg przy przekroczeniu 100stopni czy tam 106
    czy ten opornik (uszkodzony) może uruchamiać wentylator od razu?? raczej nie bo przecież wysterownie + na opornik jest dopiero przy temp 98stopni, więc czy to napewno opornik??
    przekaźniki sprawdzone
    Ostatnio edytowane przez marcinq24 ; 11-08-2013 o 17:21

Podobne wątki

  1. Problem po resecie parametrów adaptacyjnych
    Utworzone przez Cossi86 w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-03-2013, 18:00
  2. Poważny problem 1.9 JTD M-JET
    Utworzone przez konrad86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 08-12-2012, 09:49
  3. Obroty na biegu jałowym = 1750 , po resecie parametrów
    Utworzone przez marciniooo w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-07-2012, 15:21
  4. Po resecie parametrów nie działa wentylator chłodnicy
    Utworzone przez Cossi86 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-06-2010, 11:44
  5. Poważny problem
    Utworzone przez kozi_Lukasz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 14-01-2007, 00:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory