[156] Wymiana głośników - plug & play

destikero

Użytkownik
Auto
159 SW TI 2.4 JTDm Q-Tronic
Witam,

na wstępie proszę, aby nie mieszać mnie z błotem i nie wskazywać na opcję szukaj, szukaj, bo szukałem i nie znalazłem zadowalającej odpowiedzi :)

Mój problem jest następujący: chciałbym wymienić głośniki w mojej alfie, aby uzyskać lepsze brzmienie. Nie będę wygłuszał drzwi, ani montował wzmacniacza. Jestem przekonany, że przyzwoite głośniki nawet na niewygłuszonych drzwiach zagrają lepiej niż fabryczne śmiecie. Zamierzam pozostawić też fabryczne radio.
Moim problemem jest to, że mam 2 lewe ręce i nie znam się kompletnie na car-audio.

Chciałbym więc kupić głośniki na przód takie, żeby wymiana była jak najprostsza. Takie plug & play. Stare wyjmuję i wkładam nowe :)

Da się tak? Jeśli się da, to jakie kupić, żeby pasowały i przyzwoicie grały? Czy mam kupić same duże głośniki czy również wymienić piszczki (tweetery)?

Proszę o wyrozumiałość i pomoc :)

Pozdrawiam,
Paweł

P.S. To niby mój pierwszy post na tym forum, więc chciałbym się przywitać ze wszystkimi. W zasadzie to jednak nie jestem taki nowy. Miałem już konto na alfaholikach, jednak pewnie z powodu długiej nieobecności na forum zostało skasowane.

Ostatnia edycja:
w ten sposób nawet nie rób. albo kup byle śmiecie za 250zł, różnicy nie usłyszysz albo nie poradzisz sobie i tak z montażem.

Uważasz, że gdybym na przykład zamontował głośniki (tak przez wszystkich polecane) - HELIX B 62C, to nie zagrałoby to lepiej?
Czy montaż takich głośników byłby strasznie skomplikowany (nie wymieniałbym żadnych kabli, zostawiłbym wszystko jak jest).

Generalnie montaż nie będzie jakoś super trudny. Do większych głośników jest dość prosty dostęp. Trzeba podważyć te maskownice na drzwiach, są zamontowane na 4 zatrzaskach. Odkręcasz głośnik stary, przykręcasz nowy. Podłączanie kabli musisz sam wyczaić, bo w nowych głośnikach nie będzie takiej wtyczki jak jest w starych fabrycznych.