Show results from 11 to 20 with 28
-
19-07-2012, 07:55 #11The user Quadrifoglio Verde
- He joined the
- 10 2007
- Lives in
- Wrocław
- Auto
- AR156 1,6TS 1999
- Posts
- 5,304
If valve timing rzeczywiście przeskoczył i to wyjdzie na blokadach to trzeba by dokładnie przeanalizować, jaki był powód.
A jak wygląda stan napięcia napinacza w tym samochodzie - bo zwykle to jest główny powód przeskoczenia paska?
› Więcej...: The question of layman about the valves and the pressure in the cylinders in the V6
-
-
19-07-2012, 08:33 #12The user The pirate way
- He joined the
- 02 2009
- Lives in
- Lublin
- Auto
- AR 156 1.6 TS 99' 156 2 AR.5v6 02'
- Posts
- 262
What the cost of the ori blokad do v6?
-
19-07-2012, 09:14 #13The user The pirate way
- He joined the
- 10 2009
- Lives in
- Kraków, Poland
- Auto
- : 159 sw 1.9 jtdm 8v would TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, were: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
- Posts
- 236
Mnie się trafiły za około 300zł. Wynajęcie w serwisie było w granicach...200zł! Wolę buy i sprzedać po robocie dalej ze stratą 30zł może. Co do powodu przeskoczenia... Ja się doszukuję dwóch. Albo coś jakimś cudem było przy valve timingzie luźnego i wpadło albo napinacz zrobił ,,suprise". Całość była wymieniona w styczniu tego roku przez poprzedniego właściciela, który poza fakturami dał mi na piśmie, że rozrząd jest ,,świeży". Faktycznie- mechanic stwierdził, że to jest świeża robota, ale spaprana miejscami. Stan napięcia samego napinacza ocenimy jak będą blokady.
-
19-07-2012, 10:20 #14The user Stallion
- He joined the
- 08 2009
- Lives in
- Rzeszów
- Auto
- 159 3.2 Q4, MiTo 1.4 TB MA 135KM + TCT
- Posts
- 183
W jakim stopniu są odciśnięte te zawory na tłoku?bo rozumiem że wiesz o tym że nowy tłok jest tak zrobiony z dwoma zagłębieniami na ściance górnej...
---Updated---
W jakim stopniu są odciśnięte te zawory na tłoku?bo rozumiem że wiesz o tym że nowy tłok jest tak zrobiony z dwoma zagłębieniami na ściance górnej...
-
19-07-2012, 10:24 #15The user The pirate way
- He joined the
- 10 2009
- Lives in
- Kraków, Poland
- Auto
- : 159 sw 1.9 jtdm 8v would TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, were: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
- Posts
- 236
-
19-07-2012, 10:51 #16The user Quadrifoglio Verde
- He joined the
- 10 2007
- Lives in
- Wrocław
- Auto
- AR156 1,6TS 1999
- Posts
- 5,304
No to lepiej nie odpalać tego enginea do czasu kompletnego sprawdzenia valve timingu.
Przypuszczam, że napinacz jest za słabo napięty i stąd te problemy.
To się często zdarza, że są kolizje na świeżo robionych rozrządach bo "fachowcy" za słabo napięli napinacz, a w trakcie eksploatacji nastapiło niewielkie wydłużenie paska i to wystarczyło do przeskoku.
Niedawno robiłem rozrząd w the engine TS, w którym wskazówka napinacza była całkowicie opadnięta - aż dziw, że nie doszło tam do kolizji.
-
19-07-2012, 11:00 #17The user The pirate way
- He joined the
- 10 2009
- Lives in
- Kraków, Poland
- Auto
- : 159 sw 1.9 jtdm 8v would TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, were: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
- Posts
- 236
Jestem tego samego zdania, że wina stoi w słabo napiętym napinaczu i tak samo twierdzi mechanic, który będzie walczył by go ustawić ale uprzedził mnie też, że jak nie da rady to widać, że takowy jest wadliwy i będziemy nowy kupować.
-
19-07-2012, 14:09 #18The user Quadrifoglio Verde
- He joined the
- 10 2007
- Lives in
- Wrocław
- Auto
- AR156 1,6TS 1999
- Posts
- 5,304
Uważam, że zawsze trzeba ustawić trochę więcej. W moim TS przed ok. miesiącem robiłem valve timing i ustawiłem napinacz ze sporym naddatkiem. Wczoraj sprawdzałem, jaki jest stan napięcia i stwierdziłem, że wskazówka trochę opadła i teraz jest tylko trochę wyżej nad punktem odniesienia, więc zostawiłem tak, jak jest.
Zawsze po przejechaniu 1-2 tys. km trzeba skontrolować, co się dzieje w rozrządzie i ewentualnie podciągnąć napinacz, jeśli jest za słabo napięty.
Co prawda mechanicy uważają, że to nie jest konieczne, ale ja z doświadczenia widzę, że to jest najczęstsza przyczyna kolizji, bo pasek zawsze się ułoży i nieco wydłuży w pierwszym okresie pracy i napinacze ustawione na punkt 0 nie spełniają już należycie swojej funkcji.Last edited by SG0240 ; 19-07-2012 about 14:11
-
19-07-2012, 15:56 #19
SG ma racje ale malo kto to robi
ja remontujac moje V tez widzialem niezle "przezycia" na tlokach
jesli trzymaja kompresje to bedzie jezdzilo, ja dla swietego spokoju wsadzilem 24 sztuki nowe
. Jesli jeszcze nie rozebrali rozrzadu niech sprawdza jak jest napiety pasek, a jak beda skladali to nie na srubokret tylko czujnik zegarowy...
a tak apropo masz ori blokady czy aledrogowe?
-
19-07-2012, 17:48 #20The user The pirate way
- He joined the
- 10 2009
- Lives in
- Kraków, Poland
- Auto
- : 159 sw 1.9 jtdm 8v would TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, were: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
- Posts
- 236
Ori + wszystkie przyrządy do ustawiania valve timingu mają jak najbardziej pro. Niby serwis BMW, wrażenia nie robi zewnętrznie...ale w środku narzędzia super, stetoskopy profesjonalne, kamery endoskopowe, computery. Auto jest już przygotowane do założenia blokad i ustawiania ponoć- więc jak jutro przyjedzie kurier to lecę do serwisu.
Similar threads
-
[159] What should be the correct pressure cylinder Alfa Romeo 159
Created by pepe998 in section 159/Brera/Brera SpiderResponse: 9Last post/author: 25-03-2018, 09:32 -
The pressure in the cylinders
Created by mariokowal27 in section 156Response: 3Last post/author: 13-08-2014, 13:44 -
[146] Too high pressure in the cylinders
Created by scyzorsw in the section 145/146/155Response: 17Last post/author: 16-05-2011, 18:04 -
[GTV] GTV V6 Turbo - low pressure in the cylinders is waiting for me to repair?
Created by tomason2 in the section of the Gtv/Gtv SpiderResponse: 3Last post/author: 05-08-2010, 18:31 -
[33] is not equal to the pressure in the cylinders
Created by dosman in the section 33/164Response: 9Last post/author: 31-10-2008, 06:55




Reply with quote
