Show results from 21 to 28 with 28
-
21-07-2012, 10:12 #21The user The pirate way
- He joined the
- 10 2009
- Lives in
- Kraków, Poland
- Auto
- : 159 sw 1.9 jtdm 8v would TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, were: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
- Posts
- 236
Właśnie dzwonili z serwisu. Auto gotowe. Wyniesie mnie ta zabawa 550zł. Jest to the cost of the:
diagnosis
- regulacja valve timingat
- wymiana świec
- wymiana uszczelki dekla
- czyszczenie układu dolotowego i kolektora ssącego
Zaraz idę po samochód. Mechanic powiedział, że po ustawieniu rozrządu nie tłucze się nic, ale jest ciut nerwowy engine na wolnych obrotach ( blokady nie są ori jak się okazuje+ nowe świece. Zawory przeżyły, kompresja wygląda tak:
1 cyl: 14.7
2 cyl: 14.6
3 cyl: 15
4 cyl: 14.9
5 cyl: 15
6 cyl: 14.7
Winny całości zamieszania- źle wyregulowany napinacz. Jakimś cudem nowe świece sprawiły, że przestawiło rozrząd bo auto się ,,odmuliło". Rozrząd okazał się sam w sobie w stanie jaki deklarował mi poprzedni właściciel- ma nie więcej niż 8 tys od roboty.
Tyłek uratowany, bo w poniedziałek Budapeszt muszę zrobić a w piątek jadę na wybrzeże by wrócić do Krakowa i potem do Zamościa, więc auto się nieco najeździ przez okres wakacyjny.
› Więcej...: The question of layman about the valves and the pressure in the cylinders in the V6
-
-
21-07-2012, 10:20 #22
-
21-07-2012, 10:24 #23The user The pirate way
- He joined the
- 10 2009
- Lives in
- Kraków, Poland
- Auto
- : 159 sw 1.9 jtdm 8v would TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, were: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
- Posts
- 236
Te garnki są mi wypominane przez tych mechesów co wizyta, bo w nowej serii 5, którą robili ( 14 tys km przebiegu!) auto ma od 10,5 do 13 rozbieg. Już się nie mogę doczekać- uciekam. Cena wydaje się być uczciwa. Wymienili też w tej kwocie czujnik wałka valve timingu - zapomniałem dopisać. Panowie- Drogo? Jak nie to podam adres dla krakowiaków jeśli też mi nic nie ,,spaprali".
-
21-07-2012, 11:55 #24The user Quadrifoglio Verde
- He joined the
- 10 2007
- Lives in
- Wrocław
- Auto
- AR156 1,6TS 1999
- Posts
- 5,304
No to fajnie, że wszystko skończyło się dobrze.
A my mamy koilny dowód na to, że mechanicy często za słabo napinają napinacze i potem dochodzi do kolizji nowych valve timingthat.
-
21-07-2012, 12:22 #25
Wydaje mi sie ze dosc niska cena jesli wszystko zrobili jak nalezy tylko dziwi mnie bo napisales ze wymienili czujnik walka i uszczelke/ uszczelki na deklach a the cost of the nowych to polowa calej ceny :> wiec cos troche tu smierdzi no chyba ze dali uzywki albo nie napisales ze dales im swoje czesci :>
-
21-07-2012, 12:37 #26The user The pirate way
- He joined the
- 10 2009
- Lives in
- Kraków, Poland
- Auto
- : 159 sw 1.9 jtdm 8v would TTC ( 170ps@ 358NM ) HIGH, were: 156 SW V6, 156 SW 2.0 TS
- Posts
- 236
Auto w domu.
About part of the - części były moje. Uszczelki the cost of theowały mnie po 80zł za stronę a za kpl. świec NGK dałem 200zł. Czujnik kosztował 172zł.
Co do robocizny:
- badanie endoskopowe enginea+ diagnostyka computerHalf of
- wymiana czujnika wałka valve timingat
- wymiana świec
- wymiana uszczelek pokryw zaworowych
- ustawienie rozrządu
- czyszczenie kolektora ssącego+ układu dolotowego ( woleli przedmuchać, aniżeli by miało coś w środku siedzieć i wpaść)
- kasacja błędów+ koilna diagnostyka komputerowa
To wszystko kosztowało 550zł. Serwis BMW na ul. Szczecińskiej w Krakowie.
Co do jakości usługi i szczęśliwego zakończenia sprawy. Pogadaliśmy sobie dłużej na temat rozrządu. Ocenili, że muszę go mimo wszystko wymienić za jakieś 10-15 tys, bo choć nowy to był tak spartolony, że głowa mała. Śruby były powkręcane od rolek na sztukę, napinacz całkowicie źle ustawiony i poobrabiane pilnikami różne rzeczy. Widać, że robota niefachowa choć wykonana. Starali się naprawić co się dało, ale dotychczASOwy montaż się na nim odbił i lepiej zrobić dla spokoju. Rozrząd był przestawiony ,,na farta", bo kilka stopni więcej i gwarantowany byłby armagedon w głowicy. Zawory przeżyły. Auto chodzi bardzo ładnie, silnik stwierdzam, że pracuje ładniej niż gdy kupiłem auto.
Na + jest także to, że z grubsza obmyli zasyfione olejem rzeczy w the engine.
Na malutki minus jest fakt, że nie wszystko poskręcane zostało tak jak trzeba, ale przyznali wprost, że ja auto rozkręcałem ( prawda) a nie oni i nie wiedzieli gdzie niektóre rzeczy mają iść, tak więc puszeczka od wiązki kompa jest do moich kompetencji.
-
24-07-2012, 17:10 #27
-
24-07-2012, 20:49 #28The user The embryo
- He joined the
- 06 2012
- Lives in
- Warsaw-Grchw :)
- Auto
- It : Alfa Romeo 156 2.5 V6 1998: Alfa Romeo 156 SW 2.5 V6 2002
- Posts
- 9
Dobrze że wszystko się skończyło po twojej myśli. Co do ceny to tez wydaje mi się,że nie drogo policzyli.Aż się zastanawiam teraz jaka u mnie jest sytuacja z napinaczem. Poprzedni właściciel już trochę przejeżdził po wymianie valve timingu,chyba czas tam zajrzeć.
Similar threads
-
[159] What should be the correct pressure cylinder Alfa Romeo 159
Created by pepe998 in section 159/Brera/Brera SpiderResponse: 9Last post/author: 25-03-2018, 09:32 -
The pressure in the cylinders
Created by mariokowal27 in section 156Response: 3Last post/author: 13-08-2014, 13:44 -
[146] Too high pressure in the cylinders
Created by scyzorsw in the section 145/146/155Response: 17Last post/author: 16-05-2011, 18:04 -
[GTV] GTV V6 Turbo - low pressure in the cylinders is waiting for me to repair?
Created by tomason2 in the section of the Gtv/Gtv SpiderResponse: 3Last post/author: 05-08-2010, 18:31 -
[33] is not equal to the pressure in the cylinders
Created by dosman in the section 33/164Response: 9Last post/author: 31-10-2008, 06:55




Reply with quote
Good luck!
