Pokaż wyniki od 1 do 10 z 43
			
		- 
	11-01-2020, 23:48 #1Użytkownik Świeżak
			
			
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 01 2019
 - Auto
 - Alfa 166 2.4 jtd
 - Postów
 - 61
 
 Większe hamulce na tylnej osi.
				Witam. Zastanawiam się nad założeniem większych hamulców na tył. Pytanie czy ktoś już może przerabiał taki temat? Myślałem na adapterami +wieksza tarcza i przesunięciem zacisku bądź założeniem zestawu od innego auta ale w tym wypadku pewnie będzie problem z doborem tarczy.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
› Więcej...: Większe hamulce na tylnej osi.
 - 
	
 - 
	12-01-2020, 00:46 #2
 
				Pytanie tylko po co to robić na tylnej osi? Słabo hamuje Ci auto czy chodzi tylko i wyłącznie o efekt wizualny. Jeśli chcesz poprawić hamowanie to jeżeli masz dobrej klasy tarcze i klocki na przedniej osi to wolał bym zainwestować kasę w przewody w metalowym oplocie plus wymienić plyn na jakiś sportowy np.motul 660 o ile dobrze pamiętam. Ja w alfie 156 zmieniłem tylne hamulce z 256 na 278 bodajże i oprócz tego ,że fajniej wypełniła felge różnicy w efektywności hamowania praktycznie nie odczułem.
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Było
AR 156 1.8ts
AR 156 2,5V6
FIAT CROMA II 1.9 150KM automat
JEST
AR 166 3.2V6 FL
VOLVO V70 III 2.0F 2010r
 - 
	12-01-2020, 00:55 #3Użytkownik Świeżak
			
			
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 01 2019
 - Auto
 - Alfa 166 2.4 jtd
 - Postów
 - 61
 
 
				Po prostu wydaje mi się że tył hamuje za słabo. Przy mocnym hamowaniu auto bardzo nurkuje i zaczyna "myszkować" tył. Płyn hamulcowy wymieniłem. Zaciski przód zregenerowane 310, nowe tarcze + klocki.
Podobny problem ma mój kolega ma założone przód 310 zimmermann n+n klocki galfer. Tyl 276 rotinger n+n klocki EBC yellow, nowe sprężyny od TI i nowe amorki B6, nowy płyn hamulcowy do wysokich temperatur.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 - 
	12-01-2020, 01:06 #4Użytkownik Świeżak
			
			
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 01 2019
 - Auto
 - Alfa 166 2.4 jtd
 - Postów
 - 61
 
 
				Może być to również kwestia złego ustawienia w tym modelu siły hamowania na tylną oś. Wcześniej miałem Kappę, z tego co się orientuję hamulce były podobne jeśli nie takie same i był dokładnie ten sam problem. Może ktoś posiada wiedzę czy zmiana pompy hamulcowe od innego modelu mogła by rozwiązać ten problem?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu TapatalkaOstatnio edytowane przez Bzdura_ ; 12-01-2020 o 01:10
 - 
	12-01-2020, 09:17 #5Super Moderator Quadrifoglio Verde
			
			
					
						
					
						
					
				
			
			
			
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 05 2009
 - Mieszka w
 - Strzelin
 - Auto
 - 166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
 - Postów
 - 12,644
 
 
				Nie sądzę żeby zmiana hamulców z tyłu coś dała tak jak Loco napisał. Nie przypominam sobie też żeby ktoś coś takiego w 166 robił.
Czy zmiana coś da czy nie to najłatwiej sprawdzisz zmieniając układ klocków. Daj na przód jakie budżetówki, na tył jakieś super hiper mocne żylety i się przejedź. Zmienisz w ten sposób proporcję sił tył/przód jakbyś chciał. Jeżeli efekt Cię zadowoli to idziesz w zmianę tarcz. Jak nadal tył będzie myszkował to operacja nie ma sensu. Przejedź się też inną 166 w takiej konfiguracji.
Ja osobiście nie odczuwam problemu. Pamiętajmy że to samochód o mocno dociążonym przodzie i zawsze będzie efekt "nukowania" w stosunku do aut o lepszych proporcjach masowych.
 - 
	12-01-2020, 09:24 #6Użytkownik Świeżak
			
			
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 01 2019
 - Auto
 - Alfa 166 2.4 jtd
 - Postów
 - 61
 
 
				No nie po to staram się wzmocnić układ hamulcowy żeby teraz iść w dół. Zwykle klocki z przodu się palą.
Po modyfikacjach jest już spoko tylko powstał problem nurkowania. Większa tarcza powinna pomóc, zmiana siły hamowania na tylną oś również.
Pytanie czy można w jakikolwiek sposób zmienić jej wartość?
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 - 
	12-01-2020, 09:43 #7Super Moderator Quadrifoglio Verde
			
			
					
						
					
						
					
				
			
			
			
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 05 2009
 - Mieszka w
 - Strzelin
 - Auto
 - 166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
 - Postów
 - 12,644
 
 
				Nie rozumiesz. Zmieniając układ sił sprawdzisz czy Twój tok rozumowania w ogóle ma sens. Nie masz tak ciągle jeździć tylko sprawdzić. Jest to tańsze, szybsze i prostsze niż wyłożyć kupę kasy, narzeźbić się a efektu będzie brak. Albo będziesz sobie usilnie wmawiał że jest lepiej żeby nie żałować wydanej kasy i poświęconej pracy.
 - 
	12-01-2020, 09:49 #8Użytkownik Świeżak
			
			
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 01 2019
 - Auto
 - Alfa 166 2.4 jtd
 - Postów
 - 61
 
 
				Wcześniej miałem zwykle heble z przodu i nie nurkowała zbytnio ale i hamowanie pozostawało wiele do życzenia. Teraz mam brembo więc został zmieniony tylko jeden czynnik. Skoro przy słabszych hamulcach z przodu była bardziej przewidywalna to pora zająć się tyłem by wyrównać dysproporcje.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
 - 
	12-01-2020, 10:17 #9
 
				U mnie wyeliminowałem nurkowanie przodu i zbytnie przechyły nadwozia wymianą sprężyn na H&R -30 cm. Z tym że u mnie tylko nurkował nie miałem żadnego myszkowania czy nieprzewidywalnego zachowania tylnej osi. U mnie fabrycznie siedziało Brembo i teraz pytanie czy pompa hamulcowa jest taka sama jak jest zacisk 4tloczkowy czy jednak pod Brembo wsadzali inne. Ale tu już nie mam wiedzy. Na springach h&r przod auta dużo mniej idzie w dół aczkolwiek nie wyeliminowały one tego zjawiska do zera . Tak jak Marek pisał ciężki przód auta stosunkowo lekki tył i tak jest. U mnie dodatkowo siedzi butla lpg w miejscu koła to jak by nie patrzeć te parę kilo na tył doszło.
Wysłane z mojego SM-A750FN przy użyciu Tapatalka
Było
AR 156 1.8ts
AR 156 2,5V6
FIAT CROMA II 1.9 150KM automat
JEST
AR 166 3.2V6 FL
VOLVO V70 III 2.0F 2010r
 - 
	12-01-2020, 10:26 #10Użytkownik Świeżak
			
			
					
				
			
			 
			
				
- Dołączył
 - 01 2019
 - Auto
 - Alfa 166 2.4 jtd
 - Postów
 - 61
 
 
				Ostatnio edytowane przez Bzdura_ ; 12-01-2020 o 10:46
 
Podobne wątki
- 
  
1.9 JTD 8v 115km / większe turbo/ fmic/ większe wtryski - pytania
Utworzone przez Truez w dziale 147Odpowiedzi: 1Ostatni post / autor: 05-05-2019, 13:46 - 
  
Większe koła na tylnej osi
Utworzone przez Piotres w dziale 147Odpowiedzi: 4Ostatni post / autor: 24-09-2018, 11:09 - 
  
[159] Hamulce, większe tarcze
Utworzone przez Iron9003 w dziale 159/Brera/Brera SpiderOdpowiedzi: 4Ostatni post / autor: 16-05-2018, 20:16 - 
  
[Giulietta] większe zaciski
Utworzone przez kkrawat w dziale MiTo/GiuliettaOdpowiedzi: 13Ostatni post / autor: 22-01-2018, 14:26 - 
  
[156] gt2256 czy większe?
Utworzone przez alfonso w dziale Tuning mechanicznyOdpowiedzi: 11Ostatni post / autor: 01-03-2010, 22:40 




					
					
					
						
  Odpowiedz z cytatem
  


			