Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 34

Temat: Falujące obroty, a lewe powietrze

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie Falujące obroty, a lewe powietrze

    W skrócie wygląda to tak...
    Odpalam auto, obroty na poziomie 900rpm, jednak słychać że silnik nierówno pracuje i momentami słychać taki specyficzny dźwięk, jakby gdzieś zasysał jakieś powietrze. Obserwując wskazówkę obrotomierza, można zauważyć delikatne odchyły w górę i dół, dosłownie lekko zauważalne z bliskiej odległości.
    Teraz zasadnicze pytanie, gdzie i którędy może łapać lewe powietrze? Rura od przepustnicy niby nigdzie nie przetarta, bo patrzyłem. Czy ktoś spotkał się z przypadkiem, że lewe powietrze dochodziło z pod gum od kolektorów ssących (baranów)? U mnie niby gumy nie są dziurawe, poskręcane są opaskami, jednak tak jakby dziwnie odstają i nie przylegają (dotykają) centralnie do krawędzi kolektora. Czy to może mieć wpływ? Dodam, że dzisiaj wymieniłem świece na Championy N7YC, ustawiłem 0.8 mm przerwy i praktycznie bez zmian. Kable Bosha, bez oznak zużycia.

    Mocno irytuje mnie ta sprawa i z moich obserwacji wynika, że silnik pracuje tak jakby gdzieś była jakaś nieszczelność. Tylko jak najlepiej teraz to sprawdzić

    Jeszcze jedna rzecz, mianowicie jutro wymieniam wszyściutkie przewody hamulcowe na całej długości auta. Jeden przewód pękł i sączył się płyn, drugi natomiast nie jest w lepszym stanie i podejrzewam że w którymś miejscu przecieka. Wymieniam jutro na miedziane, jednak nie o tym mowa. Słyszałem kiedyś od kogoś, że lewe powietrze może również dostawać się własnie nieszczelnym układem hamulcowym? Nie chce mi się jakoś w to wierzyć, bo niby co ma wyciek płynu hamulcowego do falowania obrotów? Chyba, że jestem w błędzie.
    Ostatnio edytowane przez Tytanowy ; 27-08-2014 o 22:39

  2. #2
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Sprawdz zawór krokowy ( omiedzy grodzią a silnikiem - uszczelka kolektora) , sprawdz luz na przepustnicy - jesli wyrobiona też zasysa , Układ bedzie miał wpływ jesli nie bedzie płynu hamulcowego - jesli jest to niebedzie miało to wpływu - choć teoretycznie jesli zawór powrotny ukł. ham. bedzie zepsuty to istnieje taka mozliwość ale beda banki w zbiorniku ham. najczesciej pada regulator ciśnienia paliwa i wrzuca czesc paliwa do dolotu -sprawdz odłączajac węzyk o gruszki

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Przyjrzę się regulatorowi, przejrzę wszystkie gumy i przewody. Czy ewentualne podłączenie pod komputer, może wykazać jakąś nieszczelność w układzie? Ciekawe, czy u mnie w mieście w serwisach będą posiadali takie złącze do 164. Gdzie ogólnie szukać gniazda do wpięcia? AR 164 z 1996 roku.

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    164 3.0 24v Super,75 3.0 America,75 TS LE,Gtv 2.0 v6 TB, Spider 2.0 v6 TB,Spider 2.0TS
    Postów
    145

    Domyślnie

    Złącze masz przy nogach pasażera po lewej stronie, przynajmniej u mnie tak jest, chociaż gdzieś czytałem że w nogach pasażera po prawej stronie też coś jest - i faktycznie, ale od poduszek. Na allegro poszukaj vag kkl+ przejściówka na 3 pin, nie jest to drogie, a przydaje się.

    Jeśli chodzi o obroty to mam to samo i na komputerze sprawdzałem - zero błędów. Więc raczej u Ciebie też nic nie będzie. Też spróbuję posprawdzać to o czym Rafał pisał, szczególnie zawór krokowy i wszystkie opaski.

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Wiem, że na pewno coś jest nie tak, ponieważ wiem jak pracował silnik świeżo po zakupie, a jak zaczął pracować ostatnimi czasy. Dźwięk jest taki, jakby coś go "doładowywało" na sekundę i po chwili znowu wracał do równej pracy. Świece zmienione, kable sprawdzone wyglądają jak nówki, żadnych przetarć nie mają. Tak w zasadzie to jak szukanie igły w stogu siana, ale dźwięk taki jakby gdzieś była jakaś nieszczelność...

    http://allegro.pl/najlepszy-interfej...475295509.html
    a coś takiego?
    Podejdzie do 164? I wtedy jaki program?

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    164 3.0 24v Super,75 3.0 America,75 TS LE,Gtv 2.0 v6 TB, Spider 2.0 v6 TB,Spider 2.0TS
    Postów
    145

    Domyślnie

    Ja mam ten chiński i działa, ten z linku napisali że lepszy, więc też powinien działać, chociaż nie sprawdzałem. Plus przejściówka Ci potrzebna, jest ich trochę na allegro. MultiEcuScan działa, tylko do 164 jest płatny. Gdzieś jest też w internecie aplikacja specjalnie do alf 164, free, ale nie sprawdzałem jej czy działa.

    Jeśli chodzi o nierówną pracę - mam tak samo, tylko ja silnik wymieniałem i jeszcze nie wszystko złożyłem dobrze, sprawdź dokładnie wszystkie połączenia, wszystkie rurki za kolektorem dolotowym, bo tak jak Rafał pisze - to może być coś z tym związane, ja się w sobotę zabiorę za to samo.

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Myślę, że bez głębszej rozbiórki się nie obejdzie... Trochę tego jest, a na pierwszy rzut oka nigdzie nie widzę żeby jakiś przewód był dziurawy. Ciężka sprawa, a zarazem bardzo irytująca, bo nieszczelność tak naprawdę może być wszędzie

    Cytat Napisał Alex95 Zobacz post
    Plus przejściówka Ci potrzebna, jest ich trochę na allegro
    Z jakiego wejścia na jakie? Z OBD II na OBD III ? czyli z 2 pinów na 3? Dobrze rozumuję? W 164 jest wejście 3 pinowe tak?
    Muszę zamówić jutro, tylko jeszcze ta przejściówka...

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar p_r_z_e_m_k_o
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    kościan WLKP
    Auto
    AR 155 2.0 8v TS / AR GT JTDm / AR 164 3.0 V6 / AR Giulietta 1.4 TJet
    Postów
    455

    Domyślnie

    Podejrzewam że chodzi i tę przejściówkę, ale proszę osoby już korzystające o potwierdzenie. Potrzebne kable możesz znaleźć na stronie Viaken, ja tam kupowałem niebieskiego KKLa i z GT chodziło wszystko w jak najlepszym porządku.

    http://viaken.pl/pl/adapter-z-obd2-na-fiat-3pin.html

    Kolejna sprawa, gdzieś czytałem że w 164 są 3 gniazda, silnik, poduchy, abs. Jedno znalazłem koło lewego reflektora - tylko nie wiem od czego ono, a gdzie są kolejne? I czy wszystkie są na 3 piny?

    Co do MES to odezwijcie się na priv.

    Pozdr.

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar alfa_fan
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    WZU
    Auto
    159 164 166
    Postów
    199

    Domyślnie

    Dzień dobry.

    To jest ta przejściówka. Czerwony zacisk (klamerkę) trzeba podłączyć do +12V.
    Żeby dostać się do złącza odegnij wykładzinę tunelu w nogach pasażera.
    Mam gdzieś schemat z rozmieszczeniem złącz - jak znajdę to wrzucę.

    Pozdrawiam
    mirek
    pozdrawiam alfa_fan; ik@r 1063
    AR 145 bx
    - smoczyca(drago);
    AR 164 V6 - sokół millennium;
    AR 159 jtdm - mała czarna;
    AR 164 V6 tb - wściekła(furioso);
    AR 166 V6 sportronic - black lady


    Kupię wzmacniacz i wiązkę DSP

  10. #10
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2013
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    164 3.0 24v Super,75 3.0 America,75 TS LE,Gtv 2.0 v6 TB, Spider 2.0 v6 TB,Spider 2.0TS
    Postów
    145

    Domyślnie

    Co do złącz - tak jak alfa_fan pisze - zdejmujesz wykładzinę tunelu w nogach pasażera, tam masz wtyczkę komputera silnika.
    Druga wtyczka, do air bagów - jest pod osłoną deski pod prawą kratką nawiewu -też po stronie pasażera, można ją poznać po tym że kable są w żółtej osłonce.
    A przy lampie przedniej lewej jest złącze do absu. Jest jeszcze złącze z tyłu przy alarmie od strony akumulatora, ale nie wiem do czego.

    I wszystkie są na 3 piny.

Podobne wątki

  1. lewe powietrze w silniku
    Utworzone przez Greg_79 w dziale GT
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 03-09-2015, 23:35
  2. Lewe powietrze z pokrywy zaworów?
    Utworzone przez rkarol w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 18-09-2014, 14:53
  3. Alfa 156 JTD 16V FL lewe powietrze
    Utworzone przez kapust w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 06-02-2014, 13:09
  4. co to za rura od puszki filtra powietrza ( lewe powietrze )
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 08-10-2012, 07:31
  5. lewe powietrze - jak zdiagnozowac
    Utworzone przez bmw535i89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-06-2009, 21:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory