Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Cow wybrać 12 czy 24V?

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie Cow wybrać 12 czy 24V?

    Panowie coraz bardziej myślę o 164 z V6 i mam jedną na oku 12V, ale nie wiem co daje więcej frajdy 12 czy 24V. Co do osiągów to według mnie 24V nie ma aż takiej przewagi . Może się mylę i jeśli ktoś z was ma doświadczenie między 180 konnym 12V , a 210 konnym 24 V to proszę o opinie. Zakładam że auto będzie więcej stało w garażu niż było użytkowane. Z góry dziękuję

  2. #2
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Różnica jest spora - miałem 3 szt 12v i 7szt 24v - powiem ze im lżejsza tym lepiej jedzie.
    Natomiast wiele zależy od skrzyni biegów.
    Teraz posiadam 3 szt 164 i każda jedzie inaczej. 24v jest bardziej elastyczna- mniej wachlowania biegami , różnica w zużyciu paliwa niewielka - części lepiej dostępne do 24v i tym samym tansze. Ja wole 24v



    Ah no i w 24v nie trzeba regulować luzów zaworowych

    Read more: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...#ixzz3IyBeiqcN

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Rafał to już wiem , ale sam napisałeś że dużo zależy od skrzyni i wagi. Czy w 164 są skrzynie manualne o różnych przełożeniach , czy chodzi ci o manual i automat??

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rafał Zobacz post
    Ah no i w 24v nie trzeba regulować luzów zaworowych
    Ale trzeba mieć blokady do wałków rozrządu, trzeba też umieć ustawic rozrząd w 24V i ma bardziej podaną na awarię elektronikę, przepływomierze, elektryczne przepustnice i wiele innych pierdołów. Droższa w częściach do silnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    I w razie kolizji, lepiej wymienić 12 zaworów niz 24
    Mam 12V. Ładnie się zbiera, przyjemny dla ucha dźwięk. Jedyny minus to właśnie to, że nie ma ustawianych hydraulicznie zaworów i trzeba regulować płytkami, a nie każdy chce też się tego podjąć (przynajmniej u mnie). Sam teraz muszę dumać co tu zrobić, bo delikatnie zaczyna postukiwać na ciepłym. Jak dla mnie 12V jest również bardzo elastyczny. Zbiera się dość ładnie od dołu. Niestety nie mam porównania do 24V, jednak to co jest w 12-sto zaworówce, stanowczo mi wystarcza.

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Ustawianie zaworów luzów zaworów ssący robi sie bardzo rzadko a regulacja zaworów wydechowych którą trzeba wykonać okresowo jest dziecinnie proste i nie zajmuje godziny czasu.
    elastycznośc silnika jest taka sama tu raczej jest różnica w skrzyni biegów
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 13-11-2014 o 23:32

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Ciekawe teraz, które u mnie się odzywają... Jeżeli ssące to jest problem. Powiedz mi jak najlepiej się zabrać za wydechowe? Spróbuję zrobić to sam. Sory że odbijam troszkę od tematu.

    Wysłane z mojego C1505 przy użyciu Tapatalka

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Taka sama zasada jak w starym polonezie, szczelinomierz klucz oczkowy chyba 10 do nakretki kontrującej i śrubokręt do regulacji konika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar andrzej1980
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Nałęczów
    Auto
    Alfa 155 1.8
    Postów
    1,211

    Domyślnie

    Auto będzie jezdzić jakieś 1000 kilometrów rocznie , więc koszty jak paliwo i części mało mnie interesują. Wiem że rozrząd w 24V to dużo większy kłopot niż w 12V i zawory w 12V trzeba regulować jednak u mnie pewnie przez 20 lat nie będą. Ja chcę wiedzieć jakie są odczucia z jazdy i czy warto koniecznie szukać 24V np. z tego względu że silnik lepiej się wkręca i zabiera do roboty niż 12V .

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar s_ordak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    TORUŃ
    Auto
    Alfa Romeo 164 3,0 24v Q4 1994
    Postów
    152

    Domyślnie

    Miałem obie, wg mnie zdecydowanie lepszy do tej budy jest silnik 24v. Prawdą jest, że jest on zdecydowanie bardziej delikatny niż 12v, jednak w Twoim (jak i moim) przypadku to nie gra roli, ze względu na znikomy roczny przebieg.

Podobne wątki

  1. Co wybrać do 14 tys.
    Utworzone przez Deamian w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 49
    Ostatni post / autor: 22-01-2015, 05:38
  2. 147 - Którą wybrać?
    Utworzone przez Polini w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-08-2014, 08:38
  3. Co wybrać ?
    Utworzone przez Marsela w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-10-2012, 20:20
  4. Które GT wybrać?
    Utworzone przez pcek w dziale GT
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-01-2012, 10:59
  5. Co wybrać za ~15 tys.
    Utworzone przez Chasim w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 04-01-2012, 12:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory