Zeskanowane z gazety Auto Świat!
Zeskanowane z gazety Auto Świat!
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_mariot.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_manual.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...103_000km.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...spelniaja.html
http://www.forum.alfaholicy.org/33_1...pewnej_q4.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...129-busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._q4_busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...yla_kolo_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas..._alisija_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ml#post2222278
Fajny Spiderek. Ale wchodząc tutaj spodziewałem się modelu z I-szej serii bo napisałes "Duetto" .Nie każdy Spiderek to Duetto.... Jak wiadomo mianem tym określany jest pierwszy model -ten z pięknym zaokrąglonym tyłeczkiem (premiera 1966 r) Alfa Romeo ogłasiła zresztą konkurs na nazwę dla modelu 1600 Spider. Dzentelmen który wymyśił nazwę Duetto -Giudobaldo Trionfi dostał nawet taki samochodzik w nagrodę.
![]()
Jeśli wczutasz sie w tekst to zobaczysz ze jest opisana historia spiderka a na początku to to autko nie miało nazwy i na targach bylo pokazywane jako bezimienna alfa romeo!
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_mariot.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_manual.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...103_000km.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...spelniaja.html
http://www.forum.alfaholicy.org/33_1...pewnej_q4.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...129-busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._q4_busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...yla_kolo_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas..._alisija_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ml#post2222278
Ech... piękna.... bardzo podobają mi się własnie te Spiderki...(duetto szczególnie) no i te zegarki.... wyraźnie widać do jakiego modelu nawiązują w 156 :wink:
[center:f7a6cda346]Ponoć Włosi najpiękniejsze na świecie mają dwie rzeczy – kobiety i dwuosobowe kabriolety. Z tych pierwszych najładniejsza jest ponoć Monica Bellucci. Wśród tych drugich królują ponoć dzieła Pininfariny. Jej projektanci nie stworzyli ponoć nic równie pięknego jak Alfa Romeo Spider.[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346] „Osso di seppia”, czyli „oś mątwy” [/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Spider to ostatnie dzieło genialnego Battisty Pinin Farina. Nadwozie tego modelu uznawane jest dziś za jedno z najwybitniejszych przykładów designerskiego majstersztyku i jednym tchem wymieniane jest obok takich kultowych samochodów, jak choćby Citroen DS, Jaguar E-type, Mercedes 300 SL, BMW 507, czy Ferrari 250. Z racji zaskakującej sylwetki nazywano go „osso di seppia”, czyli „ością mątwy”. Oficjalnie samochód nosił jednak inne imię. Zanim trafił do produkcji, Alfa Romeo ogłosiła we Włoszech konkurs na wymyślenie najlepszej nazwy dla tego modelu. Dzięki temu pierwsza seria Spidera została opatrzona przydomkiem Duetto.[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Przednia część auta nawiązywała do Giulietty SZ i Giulii TZ z pierwszej połowy lat sześćdziesiątych. Pinin Farina dodał jej jednak jeszcze więcej świeżości i lekkości. Nisko poprowadzona linia maski oraz niebywała prostota sylwetki sprawia wrażenie, jakby nadwozie Spidera zostało narysowane kilkoma poziomymi kreskami, które łączą się z tyłu pojazdu. Całość została dyskretnie zaokrąglona. Ktoś kiedyś powiedział, że „gdy patrzy się na tył Spidera, wydaje się, że auto odjeżdża w dal”. Rzeczywiście, każdy element tego modelu jest lekki, smukły i zwiewny.[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Alfa Romeo Giulietta SZ[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Alfa Romeo Giulia TZ[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Absolwent uratował „odlany kawałek galarety” [/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Co ciekawe i najbardziej paradoksalne w historii Spidera, początkowo nic nie zapowiadało jego sukcesu. Co więcej, auto... nie za bardzo przypadło do gustu Włochom. Włoskie gazety niemal całkowicie przemilczały rynkowy debiut w 1966 roku. Jeden z dziennikarzy nazwał nawet ten model... „odlanym kawałkiem galerety”. Doprawdy, trudno wyobrazić sobie większy falstart. Kto wie, jak potoczyłyby się losy Spidera, gdyby nie pewien szczęśliwy zbieg okoliczności.[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Członkiem rodziny Dustina Hoffmana, wschodzącej gwiazdy amerykańskiego kina był importer samochodów Alfa Romeo. Podobno, gdy Hoffman po raz pierwszy zobaczył czerwonego Spidera, zakochał się w nim od pierwszego wejrzenia. Kilka miesięcy później jego auto zagrało razem z nim w kultowym filmie „Absolwent” Mike’a Nicholsa. Młody buntownik szalejący za kierownicą pięknego Alfa Romeo – była to bodaj najlepsza z możliwych reklam Spidera. Auto z miejsca podbiło amerykański rynek. Na wszelki wypadek, w USA nazwano je nawet „Graduate”, czyli „Absolwent”. W ramach kolejnej ciekawostki dodajmy, że pierwsze modele tego samochodu przypłynęły do Stanów Zjednoczonych na pokładzie słynnego statku Raffaello.[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Dustin Hoffman i kadr z filmu "The Graduate"(Absolwent) w Alfa Romeo Spider Duetto[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Alfa Romeo Dustina Hoffmana na premierze filmu przed kinem[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Plakat reklamujący film "The Graduate"[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Spider dysponował solidnym 109-konnym silnikiem o pojemności 1,6 litra. Dodatkowo w aucie aż roiło się od nowoczesnych rozwiązań technicznych, które nawet dziś robią duże wrażenie. Połączenie mocnej jednostki napędowej, dobrej skrzyni biegów i niskiej masy dawało mu natomiast niezwykłą dynamikę. Spider rozpędzał się nawet do prędkości 200 kilometrów na godzinę. Na osiągnięcie „setki” potrzebował zaledwie niespełna osiem sekund. Przypomnijmy tylko, że był to koniec lat sześćdziesiątych...[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346] Słońce, plaża, kobiety i Spider[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Spider Duetto to dziś prawdziwy rarytas dla kolekcjonerów. Do 1972 roku, gdy na rynku pojawiła się druga generacja tego modelu, wyprodukowano go w liczbie prawie dziewięciu tysięcy egzemplarzy. Co było przyczyną tak dużego sukcesu tego samochodu? Aby odpowiedzieć na to pytanie musimy na moment cofnąć się do połowy lat sześćdziesiątych. Sytuacja ekonomiczna we Włoszech staje się coraz lepsza, podnosi się standard życia, zaś tendencje społeczne zmierzają ku zwiększonej konsumpcji oraz coraz atrakcyjniejszym sposobom spędzania wolnego czasu. Nie trzeba dodawać, jakie znaczenie miało to dla całego włoskiego przemysłu samochodowego. Alfa Romeo miała zaś tę przewagę nad konkurencją, że, przede wszystkim, była znacznie bardziej wyszukana od pospolitych FIAT-ów, a z drugiej strony – znacznie tańsza od superpojazdów z Modeny, takich jak Ferrari, Lamborghini, Maserati, czy De Tomaso.[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Nie należy przy tym zapominać o intensywnym rozwoju turystyki w basenie Morza Śródziemnego. Włoskie koncerny motoryzacyjne potrafiły wykorzystać ten aspekt kładąc nacisk na odpowiednią reklamę swoich aut. Odkryty kabriolet z piękną kobietą na pokładzie na tle fal, skalistego wybrzeża, promieni słońca i błękitnego nieba – to działało na wyobraźnię.[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Spider to nie Jeep[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]W 1971 roku zmieniła się tylna część nadwozia Spidera. Zamiast łagodnego zakończenia, pojawiło się pionowe ścięcie. To aerodynamiczna koncepcja niemieckiego profesora Wunnibalda Kamma. Reszta modyfikacji w drugiej ewolucji Alfy miała raczej charakter kosmetyczny. „Po co zmieniać coś, co jest doskonałe?” – tłumaczyli szefowie włoskiej marki. Spider II sprzedawał się jeszcze lepiej od swojego poprzednika. „Duetto” rozszedł się w liczbie prawie dziewięciu tysięcy egzemplarzy. Jego następca cieszył się ponad dwukrotnie większą popularnością.[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]II seria Spider'ów[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Lwia część Spiderów była sprzedawana Za Oceanem, więc wersje amerykańskie tego samochodu zawsze odróżniały się od swoich europejskich odpowiedników wersjami silnika oraz elementami wyposażenia i wykończenia. Te ostatnie dotyczyły często rzeczy tak prozaicznych, jak chociażby manetki przy kolumnie kierownicy. Swego czasu dealerzy Alfy Romeo domagali się ich wymiany na mocniejsze i grubsze, bo... Amerykanie przyzwyczajeni do topornych Jeepów po prostu seryjnie je wyłamywali.[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Seria III Spider'ów[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Następca legendy[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Finansowe kłopoty włoskiej marki na przełomie lat siedemdziesiątych i osiemdziesiątych spowodowały unifikację modeli w Stanach Zjednoczonych i Europie. O ile trzecia generacja Spidera, nazywana we Włoszech „aerodynamica” początkowo cieszyła się w USA sporym zainteresowaniem, potem jej sprzedaż Za Oceanem zaczęła systematycznie spadać. Ostatnia klasyczna wersja tego modelu produkowana była do połowy lat dziewięćdziesiątych. Przez długi czas Spider (razem z Porsche 911) był najdłużej wytwarzanym samochodem sportowym na świecie. [/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]IV seria Spider'ów[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]W 1994 roku Pininfarina przygotowała jego następcę – auto nazywane najładniejszym Spiderem od pierwszej, legendarnej generacji tego modelu.[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Na koniec dodajmy, że w Encyklopedii Britannica, pod hasłem Alfa Romeo znajdziemy jedno zdjęcie. Zdjęcie Spidera. Niech to wystarczy za komentarz.[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Autor tekstu Marcin Zasada[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]Alfa Romeo Spider nowej generacji - 1994[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
[center:f7a6cda346]Wspomnienia z wycieczek Szwajcarskiego Duetto-Club[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
Autor artykułu: M.Zasada
Źródło: zbiory internetowe
Zdjęcia wykonane przez:
- członków klubu DUETTO-CLUB (Schweiz)
Weiherhof 3
CH-8604 Volketswil
Switzerland
- autovirtual-museum
- Autobahn Power
1713 East First Street
Wichita, KS 67214, USA
- Muzeum Alfa Romeo w Arese
- Archiwa historyczne i dokumentacja z danymi technicznymi
- Biblioteka filmów
Opracowania graficzne i skład wykonał: Webretti![]()
[center:f7a6cda346]Międzynarodowy zlot Alfy Romeo Spider Duetto z okazji 40-lecia powstania modelu - Milano, Piazza del Duomo / Italia 2006
Alfa Romeo Duetto Celebrates 40th Anniversary
40° anniversario Alfa Romeo Duetto[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346]![]()
[/center:f7a6cda346]
[center:f7a6cda346][/center:f7a6cda346]
Oryginał na stronie klubowej >>> http://www.cabrio-club.pl/viewtopic.php?p=23135#23135
ZAPRASZAM POSIADACZY CABRIO DO NASZEGO KLUBU, pozdrawiam Webretti :wink:
[center:f7a6cda346]Arrivederci in italiano le strade, ciao.... [/center:f7a6cda346]
Może i maja najpiękniejsze kabriolety ale napewno nie KOBIETY :>>
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
marcins737, cyt.: ponoć
75andrew155, za każdym razem jak tam jestem to sie napatrzec nie moge
marcins737, 75andrew155, a ja i tak wole Antonelle Bucci8) i do tego samego wniosku doszliśy z TUTI w nocy, bo przegadalismy całą prawie noc hehe, a wy nie macie czego komentować w tym temacie?? Tylko kobiety?? hehe
![]()
![]()
![]()
Mam wymieniać PIĘKNE POLKI ?! :x
![]()
Alfa Romeo 75 Turbo 1987
alfa Romeo 75 Turbo America 1990
Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
Alfa Romeo 155 V6 1996
Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995
Webretti bardzo ciekawy opis i fajne foty.
... a to moja historia AR : 155 2.0 TS, 164 3.0 V6, 166 2.4 JTD
Ująłeś mnie do żywego tym opisem sam niewiedziałem tyle o mojej spiderce!!!
Wow dzieki !
P.S>
Taki temat wczesniej juz był dlatego scaliłem w jedno i zapraszam do obejżenia mojej spiderki w temacie :http://www.forum.alfaholicy.org/topics17/2709.htm
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_mariot.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_manual.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...103_000km.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...spelniaja.html
http://www.forum.alfaholicy.org/33_1...pewnej_q4.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...129-busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._q4_busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...yla_kolo_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas..._alisija_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ml#post2222278