Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: [Arna], nie pali po deszczu

  1. #1
    j0hnny
    Gość

    Domyślnie [Arna], nie pali po deszczu

    Hello!

    Na poczatku prosze o nie przenoszenie nigdzie indziej - poniewaz Arna ma zawieszenie skrzynie i silnik produkcji Alfa Romeo, a takze wiele innych czesci jak np szyby Zawieszenie z Alfasud, silnik z Alfasud i 33, wiec dzial jak najbardziej odpowiedni.

    Problem jest taki, ze po deszczu moge sobie krecic, zmienic kilka akumulatorow i nie odpale...
    jak jest sucho - wszystko swietnie.

    Uklad zaplonowy zostal zastapiony nowszym, na module zaplonowym, przy tej okazji zostaly zalozone nowe swiece bosch i kable zaplonowe champion, oraz nowa kopulka i palec rozdzielacza.
    Z tego co mi wiadomo od poprzedniego wlasciciela, to co moge sam potwierdzic to wlozylem nowe swiece NGK B7ES. Jedyne na co zwrocilem uwage, to sprawdzajac stroboskopem po kolei na kablach na odpalonym silniku czy jest wszedzie iskra przez przypadek dotknalem cewki i sie oparzylem - chyba nie powinna sie tak nagrzewac?
    Jest to jakis "made in poland" - nei wiem czy cos uniwersalnego czy jak.
    Wilgoci nigdzie nie znalazlem, polaczenie wszedzie jest ok, dyskoteki nie ma, aczkolwiek gdzies napewno wilgoc sie dostaje, bo zrobi sie cieplo i pali bez problemu, nawet juz na rozladowanym akumulatorze po uprzednim dlugim kreceniu.

    A i druga sprawa, jakie kable oprocz WN powinny byc przylaczone do cewki jako +.
    Jakies czujniki obrotow czy cos? Widze, ze mam gaz tam wlozony, ale chyba cos jeszcze (troche tego jest) i nie wiem co... a moge przypuszczac, ze co jak co ale pod cewke nie powinno byc to raczej podpiete...
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	IMG_2049.jpg
Wyświetleń:	80
Rozmiar:	113.6 KB
ID:	55266  
    Ostatnio edytowane przez fiergloo ; 08-05-2012 o 18:06

  2. #2

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    W pierwszej kolejności gdy pojawi się usterka to sprawdzamy czy jest iskra na świecach.Następnie czy WN dochodzi do palca rozdzielacza i kopułki a następnie cewka, wzm ,czujnik .

  4. #4
    j0hnny
    Gość

    Domyślnie

    Podmienilem cewke, wydaje sie byc ok juz nawet po deszczu, ale poczekam az przepada raz jeszcze.
    Iskra jest.

    wzm? od czego to skrot NOE?

    Jak sprawdzic czujnik obrotow walu? To ten inaczej nazywany halla - (w okolicach kopulki)?

    Dzisiaj ustawiali mi zaplon, z profesjonalna lampa. Widac 2 kreski. Rozumiem, ze "strzalka" ma byc w polowie - pomiedzy nimi tak? Dotychczas zaplon byl opozniony i wolne obroty (lpg bez uzycia gaznikow) ustawione linkami przepustnicy z jednej i drugiej strony. Oczywiscie po przestawieniu zaplonu wolne obroty szlag trafil. Zeby zrobic to prawidlowo to jak sadze, najpierw ustawiam zaplon jak ma byc a potem krece srubkami od wolnych? Jak osiagnac mniej wiecej rowne obroty z jednej i drugiej strony? (bo juz uslyszalem opinie, ze chodzi na 3 gary) co jest nieprawda, lecz moze z prawej strony byly za wolno ustawione - podnioslem. W kazdym badz razie po wyjeciu poszczegolnych kabli WN w trakcie pracy albo zacznie przerywac/nierowno pracowac lub tez zgasnie - w zaleznosci ktory, wiec chodzi na wszystkie..
    Ustawili mi zaplon nie patrzac na instrukcje /wskazniki tylko na sluch w efekcie czego byl bardzo przyspieszony i na duzych obrotach klasyczne chrobotanie / spalanie stukowe, wiec musialem zrobic poprawki sam moim mini stroboskopem. Obecnie ustawilem go jak sa dwie kreski lewa i prawa, na tej prawej. Czy sadzicie, ze moze tak zostac, czy wrocic na polowe? Niestety w manualu nie znalazlem wzmianki na ten temat, a cosinusow wyliczac nie zamierzam...

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 164 Super 3,0 V6 24v
    Postów
    416

    Domyślnie

    wzm to wzmacniacz sygnału.zamiast czekać na deszcz. Aby sprawdzić czy nie ma przebicia weź spryskiwacz do szyb i spryskaj elementy zapłonu roztworem soli to bardzo dobry test.
    czujnik obrotów profesjonalnie sprawdzisz tylko oscyloskopem ,wtedy będziesz miał cały wykres jak na dłoni ,można multimetrem ale wtedy będziesz wiedział czy jest tam 5V.
    Zapłon na wolnych pierwsza kreska a po przekroczeniu około 3000obr powinien wskoczyć na drugą.Rozmontuj aparat zapłonowy i sprawdź w jakim jest stanie,luzy itd.
    Żeby dobrze wyregulować gaz i gaźniki(wolne obroty) musisz mieć podpięte vakuometry 4 szt , po jednym do każdego cylindra.Może w okolicy masz speca od motocykli 4 gaźnikowych np.Yamaha , kawasaki itp. oni muszą mieć sprzęt do regulacji a przedewszystkim mają pojęcia jak taka regulacja powinna przebiegać .Samochodziaże nie mają o tym pojęcia.Na słuch nie wyregulujesz tego.

  6. #6
    j0hnny
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał NOE Zobacz post
    wzm to wzmacniacz sygnału.zamiast czekać na deszcz. Aby sprawdzić czy nie ma przebicia weź spryskiwacz do szyb i spryskaj elementy zapłonu roztworem soli to bardzo dobry test.
    czujnik obrotów profesjonalnie sprawdzisz tylko oscyloskopem ,wtedy będziesz miał cały wykres jak na dłoni ,można multimetrem ale wtedy będziesz wiedział czy jest tam 5V.
    Zapłon na wolnych pierwsza kreska a po przekroczeniu około 3000obr powinien wskoczyć na drugą.Rozmontuj aparat zapłonowy i sprawdź w jakim jest stanie,luzy itd.
    Żeby dobrze wyregulować gaz i gaźniki(wolne obroty) musisz mieć podpięte vakuometry 4 szt , po jednym do każdego cylindra.Może w okolicy masz speca od motocykli 4 gaźnikowych np.Yamaha , kawasaki itp. oni muszą mieć sprzęt do regulacji a przedewszystkim mają pojęcia jak taka regulacja powinna przebiegać .Samochodziaże nie mają o tym pojęcia.Na słuch nie wyregulujesz tego.
    Nie wiem co tak na niebiesko wczesniej wyszlo
    Gdzie ten wzmacniacz sygnalu jest?
    Czyli woda + sol i popsikac kopulke kable itp?
    Czujnik obrotow to bedzie ten zielony kabelek z pomaranczowa wtyczka ktora wchodzi do kopulki czy cos innego? Przy ustawianiu zaplonu nieraz zapomnialem podlaczyc tego kabla a bez oczywiscie nie odpali.
    Ok zaplon na wolnych... tylko te wolne tez musze miec jakos ustawione.
    Zrobilem dzis tak - poprawialem po wczoraj. Ustawilem zaplon na 1 kreske i pod to ustawilem wolne na srubkach przy linkach od przepustnic po obu stronach. Raz nawet mi sie kolo zatrzymalo tak, ze wyraznie bylo widac, ze to nie sa kreski - staja sie nimi dopiero w trakcie ruchu, sa to najzwyklejsze wglebione kola srednicy moze 2groszy w odstepie moze 3cm. W kazdym badz razie przy lekkim dodaniu tylko gazu to pomimo ze na wolnych byl na 1 kresce, to wybiera sie sporo poza druga a nawet znak przestaje byc widoczny.
    Nic zaczynam szukac kogos z waku i wiedza, czasem mozna narzekac na komputery, ale jesli chodzi o rozwiazanie zaplonu to nie ma to jak impulsator czy same cewki z wtryskiem
    Te auto wymaga duuuzo cierpliwosci, mi juz troche jej nawet zaczelo brakowac, a dosc cierpliwy jestem - na samym zaplonie i regulacjach wolnych zeszlo z ponad 10litrow i sporo krecenia - kilka godzin jak nic, raz zaplon, raz wolne, dostanie w palnik zgasnie itp itd rozrywka zapewniona - no nic zobacze jak jutro bo wybieram sie nim w dluga trase, oby bez przygod

    odezwe sie jak zrobie jakies postepy, dzieki
    Ostatnio edytowane przez j0hnny ; 25-05-2012 o 23:14

Podobne wątki

  1. Alfa Romeo ARNA
    Utworzone przez fiergloo w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 14-06-2012, 08:09
  2. Arna
    Utworzone przez amigas w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-02-2010, 19:31
  3. Zniknęła ARNA
    Utworzone przez zdziba w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-07-2007, 07:05
  4. Alfa Arna II
    Utworzone przez williamdrake w dziale Inne modele, historyczne i prototypy
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-01-2007, 14:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory