Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Wtryski w 3.0 12v

  1. #1
    Użytkownik Ogier Avatar Bates911
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    164 V6 3.0 12v
    Postów
    192

    Domyślnie Wtryski w 3.0 12v

    Witam,
    Dziś zrobiłem około 370 km, lecz pod koniec Alfa zaczęła się dławić... pomyślałem pewnie sonda lambda do wymiany, to nie będę ostro jechał i spokojnie dojadę do domu... lecz 4 kilometry przed domem zgasła i zapaliła się kontrolka wtrysków. No i niestety już nie chciała odpalić. Gmerałem przy wtyczkach i bezpiecznikach lecz nie dało to efektu. Jak myślicie co to może być? Dodam jeszcze że pompę paliwa słychać lecz nie ma tragedii, bez problemu podawała paliwo przez całą trasę.
    Pozdrawiam Bartłomiej.

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Jest to normalne skoro silnik gaśnie to kontrolka wtrysku sie zapali. Podczas jazdy gdy silnik się dławił zapaliła sie kontrolka?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Ogier Avatar Bates911
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    164 V6 3.0 12v
    Postów
    192

    Domyślnie

    Pod koniec jazdy się zapalała, i się przy tym dławił. Ale odejmowałem gazu i szla dalej, aż w końcu zgasła. Jeszcze przy okazji jeśli ktoś może podesłać linka do listy mechaników z Krakowa, bo gdzieś mi się zapodział temat :/.

  4. #4

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Na pierwszy rzut sprawdziłbym przekażnik pompy i wtryskiwaczy pod maska silnika, to najprostsze i nie wymagające nakładów sprawdzenie. Potem czujnik położenia wału. Napisz jaki to silnik bo w 164 były różne, wiemy że to 12v

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    Użytkownik Ogier Avatar Bates911
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    164 V6 3.0 12v
    Postów
    192

    Domyślnie

    Jest to 3.0 V6 12V Super 184 KM Na dowodzie: 3.0 IE, rok auta 1996. Jak byś mógł napisać mniej więcej gdzie się znajdują te przekaźniki by bym wdzięczny.

    Edit: Zaraz jak coś to pojadę po przejściówkę 3 pin i spróbuję go podpiąć, zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Ostatnio edytowane przez Bates911 ; 28-12-2012 o 10:29

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Koledzy co mają takie auto naprowadzą cię bardziej precyzyjnie. Nie pamietam nawet czy ten silnik miał aparat zapłonowy czy czujnik połozenia wału
    Ostatnio edytowane przez 75andrew155 ; 28-12-2012 o 10:35

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Użytkownik Ogier Avatar Bates911
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    164 V6 3.0 12v
    Postów
    192

    Domyślnie

    Jedno pytanie, z tego co czytałem to złącze diagnostyczne jest pod dywanikiem gdzieś przy pedale gazu, zgada się?

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bates911 Zobacz post
    Jest to 3.0 V6 12V Super 184 KM Na dowodzie: 3.0 IE, rok auta 1996. Jak byś mógł napisać mniej więcej gdzie się znajdują te przekaźniki by bym wdzięczny.

    Edit: Zaraz jak coś to pojadę po przejściówkę 3 pin i spróbuję go podpiąć, zobaczymy co z tego wyjdzie.
    Jak masz na 3-piny, to złącze zapewne masz w komorze silnika - na sciance grodziowej - wtyczka zabezpieczona takim kapturkiem.
    Ale moge się mylić - sprawdź to

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar Bates911
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    164 V6 3.0 12v
    Postów
    192

    Domyślnie

    właśnie widzę że różnie to inżynierowie z Włoch montowali, raz jest z lewej strony w komorze silnika jak mówisz, raz pod schowkiem u pasażera, a też gdzieś widziałem że jest przy konsoli środkowej pod dywanikiem od strony kierowcy. Najgorsze jest to że nie mam auta pod domem tylko kawałek dalej :/. Zlokalizowałem także przekaźniki "W komorze silnika za chłodnicą przy przekaźnikach od wentylatora chłodnicy pod taką plastikową osłonką mocowaną dwiema śrubami krzyżakowymi. U mnie te przekaźniki mają metalową obudowę." Trudno jadę po przejściówkę, i będę próbował podpinać. Może uda się na własna rękę to załatwić, a jak nie to będzie musiała czekać do marca .
    Pozdrawiam Bartłomiej.

    Edit: Udało się podjechać pod blok, lecz od razu po odpaleniu chodziła na 2000 obr. przez jakieś 2 minuty. Lecz kontrolka dalej się świeci i przy przy gazowaniu dławi się. I mam problem z podłączeniem się pod ECU, korzystałem z FiatEcuScan 2.5 i 3.5, wtyczkę znalazłem pod schowkiem tylko z tego co wiem jedno wejście jest pod ABS, a drugie pod ECU... zgadza się ?

    Edit 2: Wiec tak, przekaźniki są ok, czujników nie udało mi się sprawdzić (jeszcze nie doczytałem gdzie one są), pod komputer nie udało się jej podpiąć (niekompatybilny interfejs), ale odpalić się udało nawet kontrolka wytrysków zgasła tylko że po 30 sekundach z obrotów jałowych weszła na 2000 RPM pochodziła tak z minute i znowu miała około 1000 RPM i strasznie się dławi.
    Ostatnio edytowane przez Bates911 ; 29-12-2012 o 14:33

Podobne wątki

  1. [155] wtryski 1.8TS 8v a 1.7TS i 2.0TS
    Utworzone przez Toofik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-08-2011, 20:30
  2. Wtryski w TS
    Utworzone przez devon58 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 27-01-2011, 20:27
  3. wtryski
    Utworzone przez grzesiek123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-04-2010, 23:11
  4. wtryski
    Utworzone przez xmajk w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-06-2007, 23:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory