Czy wie ktoś gdzie jest filtr paliwa w 2.0 TS? Bo mam dosyć już jechałem dzisiaj od mojej siostry autem Astrą II 1.4 90 KM i jest na pierwszym biegu dużo mocniejsze od mojego co może być tego przyczyna? Bo mam już dosyć tego :/
Printable View
Czy wie ktoś gdzie jest filtr paliwa w 2.0 TS? Bo mam dosyć już jechałem dzisiaj od mojej siostry autem Astrą II 1.4 90 KM i jest na pierwszym biegu dużo mocniejsze od mojego co może być tego przyczyna? Bo mam już dosyć tego :/
tęsknota za dobrym mechanikiem
...filtra paliwa nie ma
Trochę mało pocieszające :/ wolałbym coś innego przeczytać :/
---------- Post dodany o godzinie 20:29 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 20:27 ----------
jakby nie było filtra paliwa to jakby były śmieci w benzynie a zdarzają się nie ma szans żeby ich nie było to mogą one zatkać wtryski więc musi być gdzieś filtr paliwa... :/
Prawdopodobnie nie masz filtra paliwa osobnego. Jest tylko początkowy w pompie paliwa. Jest też tzw filtr parowy w komorze silnika, ale to ma związek z powrotem paliwa itd. Poza tym słabe przyspieszenie na jedynce to i tak nie była by jego wina. Gdyby paliwo dochodziło ze zbyt niskim ciśnieniem lub z przerwami to wtedy zrywało by autem silnik by się dławił a nawet gasł. Zawieź w końcu auto do porządnego mechanika lub elektronika samochodowego i niech Ci sprawdzi ewentualne błędy i wtedy może się coś wyjaśni. Jeśli się takowe jednak nie pojawią to trzeba będzie coś w silniku poszukać konkretniej...
a przepływomierz?
---------- Post dodany o godzinie 21:04 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:02 ----------
katalizator?
Błąd przepływomierza wskaże jedynie gdy będzie on martwy, jeśli będzie działał 'lekko' niepoprawnie to wychwyci to tylko wprawiony mechanik/elektromechanik, który wie z czym to się je. Tak czy inaczej problemów może być tak wiele, że trudno zgadywać
siatka w zbiorniku , nie ma typowego filtra paliwa
Filtr paliwa jest połączony razem z pompą, a znajduje się pod tylna kanapą. O ile sie nie mylę nie da rady wymienić samego filtra paliwa tylko (niestety) razem z pompą.
To ja w takim razie dołączę się do tematu, brak mocy na niskich obrotach, na pewno nie:
- przepływomierz
- wariator
Bo to już sprawdzone. W niedługim czasie będę wymieniał sondę lambda, ale z tego co wyczytałem wpływa ona raczej na moc na wyższych obrotach... czy się myle?? HELP
"Jest też tzw filtr parowy w komorze silnika, ale to ma związek z powrotem paliwa itd.".
- koledze chyba się strony skleiły w programie AutoData.
- w tym modelu nie ma powrotu paliwa , no i dobrze.
- a tzw. filltr parowy to autoData milczy na ten temat, ciekawe.
Filtr par paliwa nie jest związany z żadnym powrotem paliwa, jak słusznie zauważył kolega bubu321, tylko służy do gromadzenia par paliwa powstających w związku z odpowietrzeniem zbiornika paliwa. Pary te odprowadzane są z filtra do kolektora ssącego za pomocą niebieskiego wężyka z zaworem elektromagnetycznym. Zaworem tym steruje ECU i otwiera go w odpowiednim momencie (zwykle jak silnik jest zimny lub podczas wyższych obrotów) po to, aby pary mogły zostać spalone przez silnik. W ten sposób nie zanieczyszczamy atmosfery wyziewami z odpowietrzenia zbiornika paliwa.
Z powrotem to owszem racja, ale filtr parowy w 2,0 T.S. jest i ma numer 46556050 wedle salonowego katalogu Fiat Compact 98'.
---------- Post dodany o godzinie 13:10 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 13:06 ----------
Przecież tutaj nikt nie pisze o mocy na niskich obrotach, a poza tym nawet jeśli by pisał to przepływomierz jest odpowiedzialny również za skład mieszanki przy niskich obrotach bo przecież mierzy aktualną dawkę powietrza w każdym zakresie obrotów i przy różnym obciążeniu. Natomiast wariator zmienia fazy na wyższych obrotach, więc dół rzeczywiście od niego zbytnio nie jest zależny.
Mi auto muli tylko gdzieś do 3000 potem już idzie normalnie
Głownie chodzi mi i wskazania lambdy. Jeśli taka jest umiejscowiona jeszcze po katalizatorze to wtedy toksyczność spalin nam sugeruje zużycie lub zatkanie katalizatora. Wedle szkicu wydechu AR 156 2,0 była taka również montowana, ale nie wiem czy ta konkretna taką posiada. Gdzieś też czytałem o sondach z pomiarem ilości spalin ogółem w układzie wydechowym, które wskazują zatkanie katalizatora przy ich spadku, ale dotyczyło to zapewne jakichś nowych modeli aut. W przeciwnym wypadku pozostaje tylko zdjęcie go i metoda mocno warsztatowa. Poza tym przy uszkodzonej sondzie jest większe prawdopodobieństwo, że katalizator już też nie działa, jak trzeba z racji złej mieszanki. Jednak tutaj problem tkwi w ewentualnym zatkaniu katalizatora, co się przecież zdarza i może silnik z lekka mulić.
Ja czytam posty dokładnie, natomiast Ty napisałeś go w taki sposób, że każdy logicznie myślący wywnioskował by, że brak mocy na niskich obrotach nie wynika z winy przepływomierza i wariatora: "To ja w takim razie dołączę się do tematu, brak mocy na niskich obrotach, na pewno nie:
- przepływomierz
- wariator
Bo to już sprawdzone."
Czy tam gdziekolwiek było napisane, że to dotyczyło tylko Twojego auta? Zresztą to że Ty masz to sprawdzone, nie oznacza, że u innych tak być nie może. Nie dość, że pisałeś o niskim zakresie obrotów (nie było wtedy o tym wcale mowy) to jeszcze zwracasz mi uwagę, żebym dokładniej czytał a sam stwierdzasz, że nie opisujesz mojego przypadku. Przecież ja nie założyłem tego tematu, a poza tym jak widać w opisie mam 1,9 JTD więc wariatora to chyba raczej na próżno u mnie szukać...
Dobra nie ma co się kłócić raczej szukałbym pomocy co to może być że jak chciałbym ruszyć gwałtownie na jedynce to opony tylko delikatnie piskna a potem jakby się czymś zadławił i zanim sie wkręci do 3000 to idzie słabo a potem już normalnie co to może być?
Stawiam jednak na przepływomierz. Zdarza Ci się, że jakby mruczy basowo bardziej podczas przyspieszania lub strzela w filtr? Poza tym może przeczyść przepustnicę na początek. Niby cudów tym nie narobisz, ale nie kosztuje nic poza chwilą czasu a zawsze masz pewność, że tam już jest ok. Filtr powietrza zmieniony jak podejrzewam, bo to też jakby nie patrzeć nie jest bez różnicy. Zresztą jedź do kogoś, kto na miejscu to zdiagnozuje, bo na odległość to można jedynie zgadywać w kółko.
Odłączyłem przepływomierz i próbowałem ruszyć nie było szans zero mocy kompletnie tak jakby go cos trzymało to chyba przepływomierz jest dobry co nie?
Ty musisz podmienić przepływkę żeby ją sprawdzić. Odłączenie przepływomierza daje efekty ale w autach od 2001r.
Przylacze sie do tematu aby nie zakladac nowego,bo mam podobny problem.
Otorz od jakiegos czasu cos brzeczy mi w tlumiku chyba w katalizatorze.Za bardzo sie tym nie przejmowalem bo nie bylo zabardzo roznicy w jezdzie procz chalasu,ale dzisiaj po 10 minutowej przerwie na postoju auto bylo zamulone,nie bylo szans aby dosjc do 5000 tys obrotow.
Przeplywka i sonda jakis czas temu wymieniana,czy to moze byc wina kata zapchanego.Odglos jest taki jakby melal uderzal o tlumik.
O jaki samochód chodzi?
Uzupełnij profil
hmm jak to jest z tym wariatorem ... kiedy on się załącza ? ( czy to jest coś w stylu systemu VTEC w hondzie? ) ...
bubu321 napisał w jednym z wątków
" * 800rpm to 1800rpm Variator Solenoid is Deactive
* 1800rpm to 4250rpm Variator Solenoid is Active
* 42500rpm to 7200rpm Variator Solenoid is Deactive
* 7200rpm to 1800 rpm Variator Solenoid is Active "
to oznacza ze od 4.2500 rpm wariator jest nieaktywny ? aż do 7200 ?? ja w tym przedziale obrotów mam dziurę że ho ho co mnie często irytuje bo przecież to auto od tych 4200 podobno wkęca się najlepiej :)
chodzi o 156 2.0 TS dodatkowo zauwazylem ze tak jakby piasek skas sie przesypywal jak dam mu w palnik,marchewka zadna sie nie pali,jesli chodzi o bledy to wczesniej bylo cos ze spalaniem stukowym.Bledy jakie niedawno odczytalem to:
P1653 Camshaft control relay circuit
P0325 Knock sensor 1 Circuit Malfunction(Bank I of Single sensor)
U1600 Immobilizer signal improbable
- w samochodach od XI 2000 odłaczenie przpływomierza zablokuje uruchomienie silnika.
- ta metoda sprawdza się tylko w silnikach do 2000 roku.
Chyba raczej nie, miałem TSa wyprodukowanego właśnie po XI2000 i dało radę odłączyć przepływomierz. Uruchomienie silnika z odłączonym było mozliwe, ale na wolnych obrotach silnik się "dusił" po dodaniu "gazu" było o.k. i dało się jechac.
- właśnie doczytałem że P0325 wymaga naprawy w trybie ekspresowym.
- w koncu to czujnik granicy samozapłonu.
- dalsza jazda grozi uszkodzeniem silnika.
- poniżej tabelka , z niej wynika że nalezy raczej mówic o typie ECU a nie o dacie produkcji.
zródło: http://www.squadra-tuning.com/EN/EN_...alfa_romeo.htm
-EURO2, 1997 until September 2000.
- 1.6 16VTS '97
Bosch Motronic M2.10.4 ECU Code: 0.261.204.772 Chip: PLCC32 27C512
Rev. limiter unchanged
Modified camshaft adjustment timing.
- 1.6 16V TS '98
Bosch Motronic M1.5.5 ECU Code: 0.261.206.316 Chip: Flash EEPROM
Rev. limiter unchanged
Modified intake length adjustment timing
Modified camshaft adjustment timing.
- 1.8 TS 16V
Bosch Motronic M1.5.5 ECU Code: 0.261.204.947 ('99 sw 002,024,035)
Bosch Motronic M1.5.5 ECU Code: 0.261.204.732 ('98 sw 033,044,055,066)
Chip: Flash EEPROM
Rev. limiter from 7100 to 7300 RPM
Modified intake length adjustment timing
Modified camshaft adjustment timing.
- 2.0 TS 16V
Bosch Motronic M1.5.5 ECU Code: 0.261.204.270 ('98 SW: 055, 066)
Bosch Motronic M1.5.5 ECU Code: 0.261.204.948 ('98 SW: 024, 046)
Chip: Flash EEPROM
Rev. limiter from 7300 to 7500 RPM.
Modified intake length adjustment timing
Modified camshaft adjustment timing.
- Selespeed
Bosch Motronic ME3.1 ECU Code: 0.261.204.949 Chip: Flash EEPROM
Rev. limiter unchanged.
Modified intake length adjustment timing
Modified camshaft adjustment timing.
- 2.5 24V V6
Bosch Motronic ME2.1 ECU Codes: 0.261.204.705 Chip: Flash EEPROM 28F200
Bosch Motronic ME2.1 ECU CODEs: 0.261.206.168 Chip: Flash EEPROM 28F200
Rev. limiter from 6800 to 7200 RPM
- EURO3 , from production September 2000
- 1.6 TS 16V
Bosch Motronic ME7.3
- 1.8 TS 16V
Bosch Motronic ME7.3
- 2.0 TS 16V
Bosch Motronic ME7.3
- 2.5 24V V6
Bosch Motronic ME3.1 ECU Codes: 0.261.206.663 Chip: Flash EEPROM
Bosch Motronic ME3.1 ECU Codes: 0.261.207.597 Chip: Flash EEPROM
Rev. limiter from 6800 to 7200 RPM.
- GTA
A mnie ciągle nurtuje to P1653, w innym temacie nie dostałem odpowiedzi z czym to się je.
ECU i czujnik spalania stukowego wspólpracuja inaczej.
- ECU sobie ustawia punkt zapłonu dowolnie, wg. mapy zapisanej w pamięci.
- dobre parametry uzyskuje sie na granicy samozapłonu, to kiedy ta granica jest przekroczona informuje czujnik spalania stukowego.
- od tego momentu ECU zapisuje sobie te wartości i zmniejsza parametry aby tego punktu nie osiągnąć.
- jesli czujnik jest "uszkodzony" to ECU przekracza te granice , ale do pewnej teoretycznej wartości, jeśli w tym zakresie nie zadziała czujnik spalania stukowego to świadczy o jego uszkodzeniu.
- ECU w tym przypadku powołuje podprogram awaryjny i nie osiąga założonych parametrów silnika.
- tak mówi teoria, w paraktyce nie wystepuje powołanie podprogramu awaryjnego i dalsza jazda kończy się na szrocie jesli odpowiednio nie zareagujemy.
P1653, P1654
- statystyka bledów ECu w alfie 156 TS.
--
http://img10.imageshack.us/img10/486...alfy156.th.jpg