O FES'ie możemy na razie zapomnieć. Co polecacie?
ELM327 styknie? Czy trzeba kkl od VW?
O co chodzi z tym przełącznikiem do poduszek?
I na koniec - co można kablem zrobić oprócz podglądania parametrów pracy silnika?
Pozdrawiam
Printable View
O FES'ie możemy na razie zapomnieć. Co polecacie?
ELM327 styknie? Czy trzeba kkl od VW?
O co chodzi z tym przełącznikiem do poduszek?
I na koniec - co można kablem zrobić oprócz podglądania parametrów pracy silnika?
Pozdrawiam
A jakim mam się bawić? :D
Może KKL lepszy?
wejdź sobie na temat:
http://www.forum.alfaholicy.org/159_...agnostyki.html
...i tam masz odpowiedzi i nie odpalaj takich tematów które są na forum....
trzeba tylko trochę poszukać.... :)
To wszystko jest na forum w 15 innych tematach ;/
Skoro twierdzicie że powielam temat to pokażcie mi panowie temat w którym pisze o MITO a nie 145,156,159 JTD itp bo to całkiem inne centrale wtryskowe. Nie każdemu psu burek bo na stronie FES o ME 7.9.10 ani słowa nie ma. Niby jest standard i protokoły ale różnie to bywa. Teoretycznie jak wszystkie urządzenia w aucie łączą się po CAN to i interfejs który chodzi po CAN powinien wszystko obskoczyć ale przecież tak nie jest. A soft to jeszcze inna sprawa
---------- Post dodany o godzinie 00:08 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 00:04 ----------
To już konkretniejsze-właśnie chwilę temu wyciagnąłem podobne wnioski co do interfejsu
http://allegro.pl/show_item.php?item=1285723524
Ten zadziała sam w sobie i z tymi programami?
Podłączałeś który i na pewno działa z MultiAir? Nie ma ryzyka zablokowania immo lub odpalenia poduszek?
Nie próbowałem i nie moge nic doradzić. Dostęp do danych auta na żywo mam z poziomu programu do obsługi instalki LPG (łączy się po Canie). Konkretnie to by mnie interesowało usuwanie inspekcji olejowej ale nie wiem co i jak
nie ma Elm v 1.5 i v 1.4a to chwyt reklamowy:
http://www.elmelectronics.com/dsheets.html
http://www.fiatecuscan.net/
No to czekamy. :DCytat:
What to expect in next releases:
- Bosch Motronic Me7.9.10 CF5/EOBD Injection (1.4 16V) (Grande Punto, 500, MITO)
- Marelli 6F3 EOBD Diesel Injection (Grande Punto, 500, MITO)
- Service Interval Reset for Grande Punto, 500, MITO
- DELPHI Electric Steering (Grande Punto, 500, MITO)
- Full support for Bluetooth ELM 327 interfaces
Czekamy, czekamy :). Ciekawe kiedy wyjdzie
Ciekawe czy ta wersja będzie obsługiwała MultiAir.
MITO 1.4 16V TURBO
ELM 327v 1.3a
PCMSCAN, ScanMasterELM
Sprawdzę. :D
Na razie mam to:
http://www.dealextreme.com/p/obdii-b...e-dc-12v-42825
i aplikację Torque pod Androida - działa! Można sobie pooglądać parametry pracy silnika, podglądnąć błędy ECU (nie miałem) i je skasować.
Interfejs fajny, bo ładnie wchodzi w schowek po wyjęciu zaślepki i nie wystaje. No i kable się nie plączą.
Polecam.
Tutaj przykładowy filmik jak to działa:
http://www.youtube.com/watch?v=OCZyxrS_ixY
Do standardowej diagnostyki (typu gaszenie MIL itp) ELM + jakikolwiek scancośtam (na pewno działa PCMSCAN-sprawdzone) . Do zgłębionej teoretycznie Fiat Ecu Scan ale od wersji 2.6.0 2.6.1. Tyle że u mnie nie bardzo-bezproblemowo łączy się jedynie z centralką wspomagania, z silnikiem przerywa transmisję, can info i service reset nie działa wcale mimo przeróbki kabla (tak jak zaleca twórca softu). Ale jeszcze zbadam temat bo może przeszkadzać mi ECU/LPG podłączone po CAN-ie.
OK, podsumowując temat:
Interfejs - ELM327 v1.4 z przełącznikiem (lub przejściówką A3) czyli ELM/ELM C19.
Program - FiatEcuScan 3.3 (obsługuje już Marelli IAW 8GMF, czyli MultiAir). Choć na razie tylko |INFO|DTC|.
Z wszystkimi centralkami jest komunikacja - część przez ELM, część przez ELM C19.
Z ksenonami na 12-stym pinie (również przejściówka A3).
Pozdrawiam
No i jest wersja 3.4.1.
Dla TB możemy:
Bosch Motronic Me7.9.10 CF5/EOBD Injection (1.4 16V) |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELMOBDKey
Magneti Marelli IAW 8GMF CF5/EOBD Injection (1.4 16V) |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELMOBDKey
Bosch ABS 8 ESP (2) |INFO|DTC| ELMOBDKey
CONTINENTAL Airbag (Ep - PROXI) |INFO|DTC|PRM|ACT| ELM C19OBDKey C19 A3
CONTINENTAL Airbag (Ep - PROXI) |INFO|DTC|PRM|ACT| ELM C19OBDKey C19 A3
Delphi Electric Steering (2) |INFO|DTC|PRM|ADJ| ELMOBDKey
Service Interval Reset (Siemens) |INFO|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
Lauberhorn Convergence (Blue&Me) |INFO|DTC| ELM C19OBDKey C19 A3
Marelli Instrument Panel |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
Marelli/Microsoft Convergence (Blue&Me) |INFO|DTC| ELM C19OBDKey C19 A3
Marelli/Microsoft Convergence C3 (Blue&Me Nav) |INFO|DTC| ELM C19OBDKey C19 A3
CAN Info |INFO| ELM C19OBDKey C19 A3
CAN Setup / PROXI Alignment Procedure |INFO|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
Delphi Body Computer (2) |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
Denso climate control |INFO|DTC| ELM C19OBDKey C19 A3
Valeo XENON headlamp (left) |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| KL 12ELM 12OBDKey 12 A3
Valeo XENON headlamp (right) |INFO|DTC|PRM|ACT|ADJ| KL 12ELM 12OBDKey 12 A3
Valeo parking control |INFO|DTC|PRM|ADJ| ELM C19OBDKey C19 A3
Witajcie!
Czy ktoś z Was miał do czynienia z poniższym?
http://www.plxkiwi.com/kiwiwifi/hardware.html
Interesuje mnie z uwagi na bezprzewodowość i soft dla iPhone, aczkolwiek cena za komplet super atrakcyjna nie jest...
Bezprzewodowość możesz sobie zapewnić biorąc ELM na bluetooth. Co do iphona to gorzej. Nie wiem jak fes ale alfaobd jest też w wersji na win mobile. Ale weż pod uwagę że FES alfaobd są programami którymi obsłużysz wszystkie moduły auta, ogólny software do wszystkich aut pozwala na niezbyt wiele
Ja od roku używam Fes-a w pełnej wersji, aktualizacje za darmo kupiony z VIAKEN-a kabel i ze stronki FES za 49 E od roku śmiga i zarabia na siebie:crazy_pilot:
ktos w Mito bawił się programem Scan Master, Scan XL oraz dowolnym innym programem odczytującym parametry EOBD. czyli nie parametry diagnostyczne tylko parametry korekcyjne,adaptacyjne short, long adaptation.
podpinając się pod temat...
Posiadam MiTo 1.4, zwykły najsłabszy silnik pod względem mocy. Potrzebuję zakupić kabel do diagnostyki. Muszę wymienić sondę lambda i chciałbym wykasować błąd po sondzie.
Czy wystarczy mi do tego taki kabel http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/in...tyku-obd2.html plus program FiatEcuScan ?? Czy moze polecicie coś innego ??
to jest kkl nie wiem czy obsługuje wszystkie moduły trzeba poczytać ale bezpieczniejszy jest elm 327. to działa na 100% zarówno z FES, alfaobd oraz i innymi
Do usunięcia samego błędu tzn. zgaszenia lampki MIL i odczytu podstawowych danych nie musisz mieć ww programów, wystarczy coś darmowego (często sprzedajacy coś dorzucają do ELM-ów lub wskazują skąd można ściągnąć). Ale w przypadku poważniejszej diagnostyki i obsługi innych modułów auta bez fes-a czy alfaobd ani rusz.
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/in...rsja-v14b.html takie cos ??
chciałbym użyć tego FES-a, tylko ze potrzebna jest jeszcze przejsciówka do tego ELM-a...
która będzie ok ??
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/ad...can-typ-1.html
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/ad...can-typ-2.html
http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/ad...can-typ-3.html
To jest elm więc będzie OK, z silnikiem połączysz się bez przejściówki nawet tym scantoolnetem, pcmscanem itp co je tam wymieniają. Co do pozostałych modułów to podchodzi przejściówka 3 (c19),ja zrobiłem sobie przełącznik. Oczywiście przy założeniu że kupisz FES-a bo lewe wersje które krążą po necie poniżej wersji 2.6.1 nie obsługują jeszcze miciaka.
Niestety napotkałem problem gdy chciałem zrobić wykres pracy sondy lambda. Używam pożyczoną pełną wersję FES 3.3. Gdy w zakładce Parametry wybieram jakikolwiek parametr do monitorowania, to FES zrywa połączenie. Czy to często spotykane ?? Czy ten ELM327 potrzebuje przeróbki, tj. odlutowania któregoś opornika. Czy może mogę użyć jakiegoś innego programu do zrobienia wykresu pracy sondy ?? Proszę o pomoc.
Były ELMy z niepotrzebnym rezystorem ale wtedy nie łączył w ogóle. A opcje masz dobrze poustawiane (prędkości danych itp)? Zarowno w fesie jak i połączeniach COM? U mnie jest 38400.
Któryś ze wspomnianych przeze mnie programów robił wykresy (chyba pcmscan).
Alfaobd podobnie ale jak i fes również płatny.
A której wersji Fesa używasz?? Bo jak sprawdzałem na 3.4.2 tzn. najnowszej wersji, która niby ma poprawioną obsługę Mito, to łączył się i po sekundzie się rozłączał. Obecnie wersja 3.3 łączy się bez problemów, sprawdza błędy, kasuje je, lecz jak mówiłem przy zaznaczeniu jakiegoś Parametru, tracę połączenie.
Gdy skanuję fesem porty
Skanowanie ...
Znaleziono interfejs ELM 327 na porcie COM2, prędkość 38400bps
Ten interfejs jest zgodny z ELM 327 1.4! Powinien się połaczyć ze wszystkimi modułami CAN.
Zbyt duże opóźnienia!!!
Czy masz u siebie także ostrzeżenie "Zbyt duże opóźnienia" ??
Ja nie mam FES-a (kiedyś używałem ściągniętego zcrackowanego 2.6, nie obskakiwał wszystkiego ale wszystkie parametry widziałem aczkolwiek nie robiłem wykresów) , mam AlfaOBD. W AlfaOBD miałem komunikat "latency too high" ale w przypadku prób przeprowadzenia Proxy alignment.
Może spróbuj w FEsie zaznaczyć ptaszka "high latency mode" w ustawieniach interfejsu
- program Scan Master oraz ELM 327 1.4b w tym temacie , podtemat # 216 + link do programu.
- robi wykresy sond lamnda pre-cat oraz post-cat.
- działa na protokole interfejsu EOBD,
--
http://www.forum.alfaholicy.org/156/...estach-22.html
--
Koledzy, proponuję przeczytać TO: http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493 , link ze strony http://www.fiatecuscan.net/
Opisano tam problem (wada fabryczna ELM-a) i sposób naprawy (kilka minut z lutownicą).
Nie wszystkie mają ten problem - mój, kupiony ponad rok temu (1.4) go nie posiada.
Aczkolwiek - jak nie działa, warto zacząć od tej przeróbki.
Czyżby zapowiadało się grubo w FESie 1.9? :D
Mowa też o aktywacji TPMS, ale nie wiem czy korzystającej z różnicy prędkości kół, czy z czujników.Cytat:
Support for PROXI deactivation/activation of Stop@Start system in body computer (Grande Punto, Evo, 500, Mito, Giulietta)
Jutro powinienem przetestować.
EDIT
No jest grubo - po deaktywacji S&S nie da się uruchomić silnika - nie kręci rozrusznik. :D
Na szczęście jest to proces odwracalny - aktywacja S&S i ponowne osiowanie powoduje, że auto można odpalić.
prośba nie stosuj skrótów bez ich wyjaśnienie, przynajmniej ja nie wiem o co chodzi.... czy po wyłączenie aktywacji S&S (Start & Stop ) zapala się check Engine ?Cytat:
Mowa też o aktywacji TPMS