Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 57

Temat: Kabel diagnostyczny + oprogramowanie - co polecacie?

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    To jest elm więc będzie OK, z silnikiem połączysz się bez przejściówki nawet tym scantoolnetem, pcmscanem itp co je tam wymieniają. Co do pozostałych modułów to podchodzi przejściówka 3 (c19),ja zrobiłem sobie przełącznik. Oczywiście przy założeniu że kupisz FES-a bo lewe wersje które krążą po necie poniżej wersji 2.6.1 nie obsługują jeszcze miciaka.
    Ostatnio edytowane przez metan ; 11-02-2012 o 13:59

  2. #32
    metoda
    Gość

    Domyślnie

    Niestety napotkałem problem gdy chciałem zrobić wykres pracy sondy lambda. Używam pożyczoną pełną wersję FES 3.3. Gdy w zakładce Parametry wybieram jakikolwiek parametr do monitorowania, to FES zrywa połączenie. Czy to często spotykane ?? Czy ten ELM327 potrzebuje przeróbki, tj. odlutowania któregoś opornika. Czy może mogę użyć jakiegoś innego programu do zrobienia wykresu pracy sondy ?? Proszę o pomoc.

  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał metoda Zobacz post
    Niestety napotkałem problem gdy chciałem zrobić wykres pracy sondy lambda. Używam pożyczoną pełną wersję FES 3.3. Gdy w zakładce Parametry wybieram jakikolwiek parametr do monitorowania, to FES zrywa połączenie. Czy to często spotykane ?? Czy ten ELM327 potrzebuje przeróbki, tj. odlutowania któregoś opornika. Czy może mogę użyć jakiegoś innego programu do zrobienia wykresu pracy sondy ?? Proszę o pomoc.
    Były ELMy z niepotrzebnym rezystorem ale wtedy nie łączył w ogóle. A opcje masz dobrze poustawiane (prędkości danych itp)? Zarowno w fesie jak i połączeniach COM? U mnie jest 38400.
    Któryś ze wspomnianych przeze mnie programów robił wykresy (chyba pcmscan).
    Alfaobd podobnie ale jak i fes również płatny.

  4. #34
    metoda
    Gość

    Domyślnie

    A której wersji Fesa używasz?? Bo jak sprawdzałem na 3.4.2 tzn. najnowszej wersji, która niby ma poprawioną obsługę Mito, to łączył się i po sekundzie się rozłączał. Obecnie wersja 3.3 łączy się bez problemów, sprawdza błędy, kasuje je, lecz jak mówiłem przy zaznaczeniu jakiegoś Parametru, tracę połączenie.
    Gdy skanuję fesem porty

    Skanowanie ...
    Znaleziono interfejs ELM 327 na porcie COM2, prędkość 38400bps
    Ten interfejs jest zgodny z ELM 327 1.4! Powinien się połaczyć ze wszystkimi modułami CAN.
    Zbyt duże opóźnienia!!!

    Czy masz u siebie także ostrzeżenie "Zbyt duże opóźnienia" ??

  5. #35
    Użytkownik Znawca Avatar metan
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    K-ce
    Auto
    Mito 1,4 MPI
    Postów
    1,115

    Domyślnie

    Cytat Napisał metoda Zobacz post
    A której wersji Fesa używasz?? Bo jak sprawdzałem na 3.4.2 tzn. najnowszej wersji, która niby ma poprawioną obsługę Mito, to łączył się i po sekundzie się rozłączał. Obecnie wersja 3.3 łączy się bez problemów, sprawdza błędy, kasuje je, lecz jak mówiłem przy zaznaczeniu jakiegoś Parametru, tracę połączenie.
    Gdy skanuję fesem porty

    Skanowanie ...
    Znaleziono interfejs ELM 327 na porcie COM2, prędkość 38400bps
    Ten interfejs jest zgodny z ELM 327 1.4! Powinien się połaczyć ze wszystkimi modułami CAN.
    Zbyt duże opóźnienia!!!

    Czy masz u siebie także ostrzeżenie "Zbyt duże opóźnienia" ??
    Ja nie mam FES-a (kiedyś używałem ściągniętego zcrackowanego 2.6, nie obskakiwał wszystkiego ale wszystkie parametry widziałem aczkolwiek nie robiłem wykresów) , mam AlfaOBD. W AlfaOBD miałem komunikat "latency too high" ale w przypadku prób przeprowadzenia Proxy alignment.
    Może spróbuj w FEsie zaznaczyć ptaszka "high latency mode" w ustawieniach interfejsu

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - program Scan Master oraz ELM 327 1.4b w tym temacie , podtemat # 216 + link do programu.
    - robi wykresy sond lamnda pre-cat oraz post-cat.
    - działa na protokole interfejsu EOBD,
    --
    http://www.forum.alfaholicy.org/156/...estach-22.html
    --
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #37
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    03 2012
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 ECO / Seat Toledo II
    Postów
    88

    Domyślnie

    Koledzy, proponuję przeczytać TO: http://forum.fiatecuscan.net/viewtopic.php?f=5&t=1493 , link ze strony http://www.fiatecuscan.net/

    Opisano tam problem (wada fabryczna ELM-a) i sposób naprawy (kilka minut z lutownicą).

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Nie wszystkie mają ten problem - mój, kupiony ponad rok temu (1.4) go nie posiada.
    Aczkolwiek - jak nie działa, warto zacząć od tej przeróbki.

  9. #39
    Użytkownik Rowerzysta Avatar bogas
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Jaworzno
    Auto
    MiTo 1,4MATB 135KM
    Postów
    385

    Domyślnie

    Czyżby zapowiadało się grubo w FESie 1.9?

    Support for PROXI deactivation/activation of Stop@Start system in body computer (Grande Punto, Evo, 500, Mito, Giulietta)
    Mowa też o aktywacji TPMS, ale nie wiem czy korzystającej z różnicy prędkości kół, czy z czujników.

    Jutro powinienem przetestować.

    EDIT
    No jest grubo - po deaktywacji S&S nie da się uruchomić silnika - nie kręci rozrusznik.
    Na szczęście jest to proces odwracalny - aktywacja S&S i ponowne osiowanie powoduje, że auto można odpalić.
    Ostatnio edytowane przez bogas ; 22-03-2014 o 21:16

  10. #40
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    Mowa też o aktywacji TPMS
    prośba nie stosuj skrótów bez ich wyjaśnienie, przynajmniej ja nie wiem o co chodzi.... czy po wyłączenie aktywacji S&S (Start & Stop ) zapala się check Engine ?

Podobne wątki

  1. Kabel i oprogramowanie do diagnostyki
    Utworzone przez polkop w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-02-2014, 21:44
  2. Oprogramowanie + Kabel
    Utworzone przez harald w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 05-11-2013, 14:21
  3. Oprogramowanie i kabel do 166
    Utworzone przez kubarecz w dziale 166
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 12-05-2011, 13:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory