Witam, czy ktoś kto się orientuje mógłby dosłownie w pkt wypisać jakie to są korzyści i czy są ewentualnie wady(poza ceną tej usługi)?Z góry dzięki za pomoc.Pzdr
Printable View
Witam, czy ktoś kto się orientuje mógłby dosłownie w pkt wypisać jakie to są korzyści i czy są ewentualnie wady(poza ceną tej usługi)?Z góry dzięki za pomoc.Pzdr
Oczywiście takiego drobiazgu że auto będzie syfić sadzą nie bierzesz pod uwagę. DPF nie jest najszczęśliwszym rozwiązaniem (sam to niestety mam) i nie jestem eko-nawiedzony ale mam nadzieję że wreszcie zaczną to sprawdzać na przeglądach okr. Po coś to jednak montują a kupujący jest tego świadomy. Dopóki to działa to korzyści z wywalenia nie będziesz miał żadnej.
Witajcie.
Jesli moje pytanie bedzie Wam sie wydawalo infantylne i nie na miejscu to przepraszam :)
Ale... Od niedawna jestem wlascicielem Alfy 159, czesto przegladam to forum i kilkakrotnie spotkalem sie z informacjami, ze ktos cos tam robil (najczesciej chipowanie, diagnostyka itp.) u Cintka.
Chcialbym sie czegos wiecej dowiedziec o tymze Cintku, gdzie to? kto to? jaki zakres uslug?
Pozdrawiam!!!
http://www.cinsoft.pl/
Co prawda strona w przygotowaniu ale zawsze możesz do Niego napisać/zadzwonić i się spytać co i jak :)
Przyrost mocy,czy to jest mierzalne?2km czy 20?rozumiem że sadza to wada:0
A z zupełnie innej beczki. Ktoś wymieniał DPF w woj. mazowieckim?
Wywalenie dpf to rzeczywiście nieco lepsze osiągi, mniejsze zużycie paliwa i generalnie brak problemu z tym ustrojstwem /zatykanie, rozrzedzanie oleju itp/. Ja mam i dopóki działa to niech sobie siedzi w aucie. Wywale jak skończy żywot. Jeżdże dużo po mieście, ale nie mam żadnych problemów z fitrtem. Tu na forum jest tyle samo zwolenników co przeciwników wywalania dpf-a więc decyzje musisz podjąc sam .
Nastała znamienna cisza ;)
plusy DPF off:
-tansza eksploatacja:
-mniejsze spalanie
-mniejsza degradacja oleju
-dłuzsza zywotnosc osprzetu silnika
-minimalnie lepsze osiagi efekt "odetkania" wydechu
-brak zapychania sie filtra, checków i w ogole problemow z tym urzadzeniem ktore moga byc dokuczliwe jak masz niesprawny filtr
-obecnosc DPFa maskuje niektore inne problemy, ktoóre mogą wystąpić z mechanika/osprzętem auta
minusy
-zanieczyszczasz srodowisko
-sadza / jednorazowe zakopcenie, przy mocnym depnieciu, ale to jest objaw sporadyczny, generalnie jak dobrze wystrojone auto to nie powinno kopcic.
-brak możliwości wjazdu do centrum niektorych miast za zachodnia granica.
-ryzyko nie zaliczenia przegladu technicznego
Jak filtr dziala i nie wypala sie za czesto i pod warunkiem ze nie planuje sie chiptuningu to nie ma potrzeby się go pozbywać.
Na forum jest sporo złożeczeń na DPF, ale z reguły duża część aut ma przebiegi podchodzące pod 200k lub większe i jest to moment kiedy DPF może zacząć sprawiać problemy eksploatacyjne.
A co powiecie na auta ktore maja fabrycznie dwa DPFy ? ;)
Ja co prawda na razie póki działa całkiem nieźle to filterek u siebie zostawiam, ale zauważyłem taką prawidłowość, że jak wypalanie się zbliża to auto ma trochę mniej mocy, nie ciągnie już tak jak po wypaleniu filtra. Jest to pewnie związane z ograniczonym przelotem na filtrze jak już jest dosyć mocno przypchany.
Z dpf-em jest jak z wyrostkiem robaczkowym. Usuwa się dopiero jak zacznie szwankować :)
Niedawno usunąłem filtr DFP - w moim przypadku była to profilaktyka, filtr był sprawny ale zawsze proces wypalania zaczynał się kawałek przed moim domem :wacko:. Subiektywnie odczuwam minimalny przyrost mocy, mniejsze spalanie. Z minusów to autko trochę głośniej pracuje w zakresie 1800-2000 obr/min. Minimalnie słychać buczenie - nie wiem czy każdy tak ma, czy mechanik dał ciała i puszka na filtr nie jest szczelna.
Bo tak jak w przypadku wywalania katalizatora tak i DPFu nie zostawia się samej puszki!!!
Do środka powinna być wstawiona rura o średnicy takiej jak pozostałe w wydechu. Jak tego nie będzie to właśnie jest efekt rezonansu przy rozprężaniu spalin w pustej puszce...
Podobno zwiększony hałas przy tych prędkościach obrotowych silnika jest standardem - wliczony w ryzyko operacji :/
Nie słyszałem, żeby ktoś tu na forum po wywaleniu DPF-a wstawiał w środek rurkę. W dodatku, aby było prawidłowo, powinno się wyjąć sam DPF, a kat zostawić.
Ale kat też sie zapycha i tym samym ogranicza moc.
Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
Ja wywaliłem tylko filtr DPF, katalizator został na miejscu. Z tego powodu nie mogłem pozbyć się puszki.
A kat jest przed czy za dpfem?
Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
W przypadku 1.9 i 2.4 - idąc od silnika, w tłumiku środkowym najpierw jest kat (1/3) a potem DPF.
Czyli w przypadku auta z przebiegiem około 200 tys kata też należało by wywalić lub wymienić.
Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
Nie ma reguły :)
Moje auto ma przebieg 180 tyś i zarówno kat jak i DPF były w bardzo dobrym stanie.
I wywaliłeś oba:)
Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
No właśnie nie :D
w bardzo dobrym stanie to niewiele mówi ;) jaki masz średni przelot z 5 ostatnich regeneracji? u mnie jest to ok. 450km w trybie 90% miejskim - krótkie 5 km odcinki. sam nie wiem czy to dużo czy mało. póki co, wypalania w trybie wymuszonym (serwisowym) nie miałem. filtr zaczyna wypalać się przy okazji dłuższych wycieczek kiedy zapchanie filtra wynosi ok 100%. z tego co wyświetla się w MES, 100% jest normalnym zatkaniem DPF. wypalanie jest mocno wskazane przy zatkaniu 200%.
ja staram się wypalać filtr przy jego zatkaniu w okolicy 100% czyli po przejchaniu ok. 450 km. a jak jest u Was?Cytat:
Indicates the calculated particulate mass in % based on the DPF pressure reading from the sensors. Lower value means less clogging.NOTE: The filter is NOT considered as CLOGGED if this value is <100%. Also, note that in most systems values <200% are not considered as critical, but above this value it is highly recommended to perform a regeneration.
Jeszcze jeden minus posiadania DPFa tj. efekty uboczne m.in. pożary(związane z wysoką temperaturą podczas wypalania).
U mnie co 650 km
Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
Wywaliłem ostatnio to dziadostwo. Katalizator zostawiony. Dpf wywalony. Wszystko jak oryginał. Po wywaleniu egr samochód startował od około 1500 obr/min. Teraz gdy wywaliłem dpf i programowo klapy wirowe ciągnie od ok. 1200 obr/min. przy niskich obrotach to zupełnie inny samochód. Chodzi jak burza. Żałuję, że nie wywaliłem go na początku....jeszcze jeden plus, mniejsze o około 1 litr spalanie. Nie muszę teraz siedzieć jak na szpilkach i patrzeć czy sie wypala czy nie. Spaliny mają tylko inny zapach i nie zauważyłem żeby kopcil, czy wydech był zawalony sądzą. Był gdzieś filmik na yt jak 2.4 kopci po wywaleniu dpf. U mnie takie coś nie istnieje. Naprawde 100x bardziej dynamiczny samochód, nie chce się wysiadać :-) Dodam, że wkład u mnie nie był tak mocno przytkany. Kilka-Kilkanaście kanałów było niedrożnych. Także szczerze Polecam :-).
Sent From Samsung Galaxy S5
Ile dałeś za wywalenie dpf i klap?
Wysłane z mojego GT-I9060 przy użyciu Tapatalka
średnio 450-600zł.
Odpalanie jest bardziej łagodne, większa kultura pracy silnika.
Sent From Samsung Galaxy S5