Znalazłem dzisiaj takie ustrojstwo. Może ktoś wie czy to może być lek na często przepalające się żarówki H7?
Montował już ktoś z Was ten patent:
http://allegro.pl/avt1599-b-softstar...890199011.html
Printable View
Znalazłem dzisiaj takie ustrojstwo. Może ktoś wie czy to może być lek na często przepalające się żarówki H7?
Montował już ktoś z Was ten patent:
http://allegro.pl/avt1599-b-softstar...890199011.html
Nie chcę być zbyt radykalny ale wydaje mi się że to wielki bzdet.
W opisie jest że "urządzenie"ogranicz prąd rozgrzewania do 5A.
Policzmy : 5A x 12V= 60W .
Jakaś bzdura ogranicza prąd pracy do prądu rozgrzewania masło maślane.
Następna pierdoła , która zabezpiecza byt producentowi i handlarzowi.
---------- Post added at 20:32 ---------- Previous post was at 20:21 ----------
PS.
Moim zdaniem najlepszym lekarstwem na nasze H7 jest instalacja świateł do jazdy dziennej.
W momencie włączenia prąd płynący w żarówce może mieć wartość od 8-10 nawet do kilkunastu Amper ,w zależności od temperatury.Soft start ogranicza ten prąd do 5A ,czyli wartości jaka powinna być podczas pracy żarówki.
No może?
Ale to oznacza dodatkowy element niefabryczny , nie wiadomej trwałości , potencjalne źródło dodatkowych kłopotów przy wielkiej nie wiadomej korzyści.
z tego co mnie uczyli to tylko silniki elektryczne biorą większy prąd na rozruchu a żarówka to grzałka więc nie ma takiego problemu i raczej częste zapalanie nie jest problemem tylko może być zła wentylacja żarówki bo wtedy się przegrzewa a dalej przepala.
Często przepalające się żarówki i bo jak dla mnie raz na 1,5roku 1 szt tonie jest częstą
nie wiem gdzie do szkoły chodziłeś ale zmień ja bo tam głupot uczą, na dobrym tropie jesteś ale to nie to, nie wentylacja ale jak za zaimno to włókno z prostej zasady ma prawo po prostu strzelić
U mnie jakoś często się przepalają. I nie ma znaczenia ich jakość. Czy są to najtańsze czy Bluevision. Faktem jest że chyba jeszcze żadna żarówka nie spaliła mi się podczas jazdy. To znaczy nie zauważyłem tego podczas jazdy. Wjeżdżam do garażu i widzę światła na ścianie. A rano odpalam i czasami już jedna nie świeci. Więc z tym paleniem się żarówek podczas włączania może coś być. Natomiast kłopoty po zamontowaniu tego patentu mogą być. Jak spali mi się żarówka na trasie to po prostu klnę i zakładam nową. A jak się zepsuje ten patent to byłby kłopot.
podobno pomaga odpalanie silnika przy wyłączonych światłach czyli włączanie świateł po odpaleniu
panowie co ja czas się wam przepalają bo może troche przesadzacie. ja raz w roku robię standardową wymianę obu żarówek.
napiszę o swoim przypadku ze światłami w Iveco. Wszystko było ok, żarówki się nie paliły do puki ktoś nie zbił lampy. Wstawiono lampę nową nie oryginalną. Od tamtej pory, niewiadomo dlaczego żarówki palą się non-stop
Na żywotność żarówki przede wszystkim wpływa ilość załączenia, a zapalając silnik na włączonych lampach to za jednym razem żarówka włącza się dwa razy.
Bez przesady ja wymieniam jedna żarówkę co jakieś 18-20 miesięcy, co do tego Iveco to ten klosz jest lewy nie odpowiedniej cyrkulacji powietrza powietrza i sie żarówki przegrzewają z nim, podobny problem był z puntem II też sie przegrzewały żarówki w kloszach i zrobili wersje II GO z większymi lampami
Też mi się wydaje że coś innego musi być na rzeczy. Dużo się słyszy o palących się żarówkach w 156. Mi natomiast przez rok czasu przepaliła się raz postojówka, dodam że ZAWSZE odpalam na włączonych światłach, więc tym bardziej powinny padać a tak nie jest. Ja doszukiwałbym się jednak jakiegoś punktu odpowiedzialnego za ten fakt, tak jak ktoś wspomniał, może nieoryginalny klosz, może przepięcia. Bo bardzo częste przepalanie nie jest chyba normalne.
z moich obserwacji i czytania tego wątku wynika że problem mają ts a w jtd jest okej i to może być problem że ts powodują jakieś przepięcia na instalacji co powoduje przepalanie.
Po wymianie regulatora napięcia mam od dwóch lat spokój,a tak to też co trochę przepalały sie H7.Wkładam lipę z marketów i działają.
Dementuje pogłoski że jakoby TS miał wpływ na żarówki, w zeszłym roku na wiosnę wymieniłem obie profilaktycznie i do tej pory nic im nie jest a minęło prawie 20 miesięcy. Prezentowane ustrojstwo kosztuje prawie tyle co żarówka więc ja bym był za tym żeby kupić sobie komplet żarówek i mieć w zapasie. wymiana żarówki raz na 1,5 roku to nie tragedia.
przy okazji wymiany zarowek-czy ktos wie jak zalozyc poprawnie zarowke w naszych bellach? czy wszyscy zakladacie tak "na oko"?
Jeżeli to urządzenie jest zgodne z opisem a raczej jest to zwiększy ono żywotność żarówki w momencie włączania bo przy zimnym włóknie żarówki rezystancia jej jest bliska 0 ohm i przez to pobiera ona bardzo duży prą nawet do 10A!! przez co czasem włókno wolframowe nie wytrzymuje takiego prądu udarowego i się przepala. W domu mam założony do halogenów szeregowo termistor NTC 4,7 ohm i i 3 lata zarówka świeci ( bez termistora do miesiąca )
Na początku swojej przygody z AR borykałem się z problemem często przepalającej się żarówki H7 nawet 1x na 2 miesiące. Od kiedy założyłem daylight problem ustąpił, jeżdżę już 2 lata i 0 wymiany jakiejkolwiek żarówki. Dławik ograniczający prąd rozruchowy wg mnie może się przyczynić do dłuższej pracy H7.