Strona 68 z 158 PierwszyPierwszy ... 18585960616263646566676869707172737475767778118 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 671 do 680 z 1578

Temat: JTS - badania testowe dla ustalenia parametrów - prośba o wzięcie udziału w testach.

  1. #671
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - oprogramowanie Scan XL Pro, eksport, import.
    - czyli ratowanie plików naszego kolegi, który testował JTS na autostradzie w dniu 14.01.2012.

    - załączam zrzuty jak to zrobić oraz plik wynikowy.
    - no i mamy long == -1 %.
    - niestety tą metodą nie można podstawic plików eksportu z programu moDiag, wielka szkoda.

    - a może ja coś nie wiem.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	106
Rozmiar:	52.5 KB
ID:	73374   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6.jpg
Wyświetleń:	99
Rozmiar:	66.5 KB
ID:	73375   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	long-1.jpg
Wyświetleń:	107
Rozmiar:	123.8 KB
ID:	73376  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-10-2012 o 10:45
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #672
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Tu też trochę pofantazjuję.

    Tak, euroscan w tych Twoich plikach ze 147 – tam można było kalkulować korekty zapłonu i czasu wtrysku jak w tym linku, sobie zmieniać, ale jak to robi ECU – nie wiem. Nie znam się na tym, zmiana map, sterowniki, to wszystko jest dla mnie nowe. W życiu nie hamowałam samochodu nawet nie wiem, jak robią. Jestem tylko użytkownikiem samochodu. Dla mnie ECU niezależnie od etapu nauki, powinien mieć określone korekty, czy może ich zakresy dla zapłonu, dla poszczególnych stanów pracy silnika == bazowy – korekta silnik niedogrzany – korekta silnik z temp. powyżej 85st - korekta dla mieszanki bogatej – korekta dla mieszanki ubogiej – korekta w czasie pracy w pętli zamkniętej pre-cat – korekta dla trybu awaryjnego – itd… Wtedy szybciej, by to się działo. Korekty SA nie powinny przekraczać +-90st dla 1 cyl. ponieważ to wynika z wałka rozrządu (hall) oraz Px. Jak jest w JTS – nie wiem. Moja w przewadze w stałej jeździe, jedzie na stałych korektach SA. Ale czasami jedzie też tak jak w logu, który zamieścił bubu. Adaptuje czas wtrysku i w jednym i w drugim przypadku, od czego to zależy nie wiem. Tak jak spojrzeć na AD, tam są porównywalne wartości SA do tych z mapy, którą zamieściłeś, ale nie wiem, co za mapa itd. Z obserwacji moich wynika, że podczas rozruchu – synchronizując SA, nie osiąga max wartości z mapy – max 199, a tam jest ponad 200. Tylko, czy to można tak interpretować, nie wiem.

    Log kolegi Cuorventi, to nie biorę tego logu raczej pod uwagę, ponieważ jest tylko jeden i nie bardzo zgadza się przebieg w scanxl z tym co robiłam w DPlot, w przeciwieństwie do logów GT. Wiem dobrze, jak zmienia się wszystko zależnie od napięcia na aku, zależnie od temp. otoczenia – temp. zasysanego powietrza, zależnie od paliwa, zależnie od stylu jazdy. W GT się średnio zmienia - raczej jak wpadnie w swój rytm – jest tak samo. U kolegi – nie wiem, ponieważ nie chciało mu się pojechać kilka razy.

    Mogę jednak założyć, że jest wzorcowy, ten log, skoro tak uważacie, ja takiej pewności nie mam.

    - widać, że nie sięga do pamięci, tylko na starcie ustala p.a na bieżąco, co robi z temp. silnika – to w GT jest inaczej.
    - IAT jest == 0, ja w tym czasie w styczniu miałam najniżej 9st, a tak w stałej jeździe oscylowało ok. 21 st. Jeśli ECU widzi tak zimne powietrze – co zrobi?
    - w GT kiedyś tez tak było, że ECU na starcie miał inne FT niż na koniec przed tym startem. Teraz takie coś nie występuje, ale nigdy z MAR do jałowego nie zmienił longFT.
    - to, że przechodzi przez 0, to na razie bym odpuściła, i że ma korekty na +, czy -, GT też jechała sporo czasu na korektach longFT ujemnych i przechodziła obydwoma bankami przez 0.
    - robi adaptację na początku stałej jazdy, potem blokuje longFT i koryguje TP i SA. Tu mam mieszane uczucia w GT widzę, że zazwyczaj robi adaptację wtedy gdy TP i SA korygują, a wtedy, gdy są stałe – to jedzie na stałej korekcie longFT. Zresztą reguły nie ma – oprócz może czasowej, to w 156JTS, którą testowałam też tak było, też korygowała ale wtedy zachodziła adaptacja czasu wtrysku, a potem jechała na stałym. Wszelkie adaptacje chyba powinny występować może razem, ale może czegoś nie rozumiem. Ja tego nie wiem, nie wiem jak to działa, tak widzę w GT.

    SA-TP-longFT.zip

    - że może różne tryby serwisowe, nie że awaryjne, tylko serwisowe – bez błędów rejestrowanych przez ECU.
    – wtedy, gdy ECU adaptuje, jeśli to robi bezustannie, wtedy nie może uzyskać swoich osiągów,
    - wtedy, gdy ECU zablokuje longFT, a będzie ostro korygował shortFT i z jakiejś przyczyny nie zmieni longFT
    - wtedy, gdy załącza mointory. Tu nie wiem, czy w JTS monitor dla katalizatora jest ciągły, czy nieciągły?
    - no i typowo awaryjne z MCSF, też zależne od tego co go tam zablokuje.

    Ciężko mi na podstawie GT obserwować, ponieważ objawy są, i logi są niedobre, przynajmniej w zakresie pos-cat, coś nie działa, że ona popala na bogato nie wtedy, gdy potrzeba – w stałej jeździe na 2000 rpm, wtedy wywala też błąd p0430/p0420 czasami. A może zawsze, tylko, że nie zawsze jestem podpięta i ECU zdąży uruchomić procedurę usuwania błędu niepotwierdzonego, tego nie wiem. Tylko, że paradoksalnie wtedy właśnie zmienia longFT.

    Wymiana ECU w czwartek, wałki nie wiem kiedy, wszystko się przesunęło, bo szlak trafił wysprzęglik. Jeśli to nie ECU, to już trudno przekonamy się o tym.


    Logi MoDiag, to jutro pewnie, coś zrobię.


    -------------------------------------------------

    Nie czyta prądów pre-cat.
    Z czego zaś liczy lambda?
    To zadany parametr przez ECU?

    GT_JTS_MoDiag.zip

    -------------------------------------------------

    ECU spadło na początek przyszłego tygodnia, niestety.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 18-10-2012 o 14:58

  3. #673
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - poniżej kilka zdjęć z pracy programem ECM Titanium ver 1.6. (na google szukać " ECM Titanium garageforum edition").
    - widać z tych zdjęć jak wygladają mapy, tylko czy one są takie w rzeczywistości.
    - na tych mapach nie widac wszystkiego, nie ma zależności od temperatury silnika.
    - chyba że wtedy wybiera mapę 2, mapę 3, mapę 4 (klawisz Up /Down).
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	JTS-1.jpg
Wyświetleń:	143
Rozmiar:	76.8 KB
ID:	73812   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	JTS2.jpg
Wyświetleń:	129
Rozmiar:	105.8 KB
ID:	73813   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	JTS3.jpg
Wyświetleń:	152
Rozmiar:	117.0 KB
ID:	73814   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	AR147TS-105CV.jpg
Wyświetleń:	182
Rozmiar:	102.0 KB
ID:	73815  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 18-10-2012 o 17:51
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #674
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - ja też sobie trochę pofantazjuję, a co mi tam...
    - poniżej metoda pomiaru ustawienia rozrządu, ciekawe jak to się ma do JTS.

    - dotyczy silnika 147 TS 1.6 105CV.
    - jak można sprawdzić ustawienie rozrządu bez rozbierania pokrywy rozrzadu ?

    - oprócz sygnału CSK z czujnika położenia i obrotów wału korbowego mamy jeszcze sygnały z czujnika Halla.
    - czujnik Halla jest na wałku wydechowym.
    - zwykle blokady rozrzadu jakie są na rynku sa dość dobre dla ustawienia wałka wydechowego.
    - nie można tego samego powiedzieć o blokadach dla wałka ssącego.
    - nawet blokady firmy HP są tutaj niestety żle zrobione i powodują złe ustawienie wałka ssacego.
    - auto będzie jeżdzić i nawet mniej palić, tylko nie będzie mocy na zimnym silniku oraz dla niskich obrotów.

    - nie ma żadnego czujnika na wałku ssącym wg którego można byłoby się namierzyć.

    - metoda sprawdzenia rozrzadu polegała by na pomiarze za pomocą oscyloskopu wzajemnego położenia impulsów CSK oraz Halla.
    - metoda ta daje błąd na poziomie 1 ząbka, czyli taka sobie.

    - sygnał z czujnika Hala zaczyna sie na 12 ząbku, na 15 ząbku jest TDC dla silnika, a na 20 ząbku sygnału CSK kończy sie impuls z czujnika Halla.
    - z tego widać, ze taki pomiar pokaże tylko wzajemne położenie wałka wydechowego do wałka ssącego.
    - jeśli tylko blokada wałka wydechowego jest dobra i walek wydechowy był dobrze ustawiony to mamy metodę pomiaru prawidłowego ustawienia rozrzadu !!
    .
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	rozrzad1.jpg
Wyświetleń:	216
Rozmiar:	122.6 KB
ID:	73847  
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 19-10-2012 o 09:55
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #675
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

  6. #676
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Aż mi się chce powiedzieć, że nowy MAF coś trafiło, jakby.


    1. Stan aktualny:
    - ECU ze 156JTS z programem ze 156JTS – po podstawieniu pokazywała GT głupoty, nie wiem jakie (to słowa elektronika) jak dojechałam.
    - dlatego zrobił klony obydwu programów i wsadził program GT do sterownika ze 156JTS.
    - w klonie dla 156 – widzę, że mocowo klon jest zgodny, 166 KM, ale za to jest dla seleespeda. To chyba zmienia postać rzeczy – że dlatego GT na tym ECU pokazywała głupoty? Tylko, że elektronik o tym nic mi nie wspomniał, tylko powiedział abym potestowała i jeśli nic się nie zmieni, to wtedy trzeba sprawdzać program, wtedy mam przyjechać najlepiej ze sterownikiem od GT, takim jak mam i programem z innej GT.
    - elektronik nic o tym nie wspomniał, miał dzwonić, zadzwonił, że mam odebrać GT, to teraz mam w efekcie dwa sterowniki z klonem z GT.
    - 156 i GT mają niektóre mapy inne. Z tymi Waszymi nie porównywałam, nie mogę już dzisiaj patrzeć na takie macierze liczbowe. Nie potrafię zresztą dokonać interpretacji.
    - Wygląda, że sterownik był dobry, zostaje ewentualnie program. Ponieważ wszystko siedzi w programie, liczydło, i inne zapisane rzeczy.
    - sterowniki są podobno inne w budowie, ale nie wiem, szczegółów nie znam. Tylko, że GT jedzie normalnie. To nie wiem (?)

    2) Chcę zrobić 2 podejście z programem – chcę mieć nowy program w GT i go sprawdzić.
    Tak na szybko mogę zrobić tak:
    - pozyskam ze 156 z manualną skrzynią biegów z 2003 r. ECU z programem, sprawdzę ECU jeszcze programem,
    - i z tego zrobi elektronik klona i ten spróbuje wsadzić cały do GT
    - jeśli ruszy i głupot nie pokaże, to wtedy pojadę do ASO i zrobią aktualizację, a potem zrobi elektronik z tego klona, itd. Tyle, że nie wiem, bo ten selespeed ma mniej map dla inj_time, a w szczególe nie patrzyłam.
    - w ASO od ręki mi zaktualizują,
    - czy to ma sens i ma szansę się udać?
    - jak się nie uda, to zostaje nowe ECU lub z allegro od GT, z tym numerem - 032.
    - jeśli ta 156 JTS nie ma tempomatu, czy GT pojedzie, bez tego? W sensie, że program ma to zapisane lub nie? I czy wtedy inne są mapy?

    3) Logi z GT – na miejscu tylko FES, jechałam miastem, nie rejestrowałam, potem jechałam i jak już byłam sama, to podłączyłam tester. Pierwszy log scanxl nie zapisałam – z 3000 rpm, więc są FES, potem już wszystko jest.
    - W porównaniu do wczoraj – mamy powrót do przeszłości, spokojnie można odgrzebać analogiczne logi, znowu stałe SA, TP, MAF w stałej jeździe i inne.
    - w czasie testów – 3x w pozycji MAR zerowała wskaźnik poziomu paliwa w baku, i temp. Od wymiany MAF na nowy do wieczornych testów, ani razu tak nie zrobiła. Nie wiem z jakiejś przyczyny – coś jest z MAFem, w kółko, czy tą wtyczką, czy jego obwodem. Logi momentami jak dla odłączonego MAF – w sensie shortFT. Czy coś może niszczyć MAFy? Czy możliwe są fiksacje programu?
    - innych testów nie robiłam na razie, bo w sumie taka konfiguracja już była.
    - to jednak jest dziwne, że to wszystko zachodzi okresowo, nie że stale i dotyczy zarówno objawów, jak i logów. Usterka silnika powinna dawać stałe objawy, przynajmniej w zakresie jakiś obrotów, czy pracy silnika, a nie, że zależy od nie wiadomo czego. Tak sądzę.
    - Nic, nie robiłam resetu po wymianie ECU, aku chyba było odłączane lub wyjmowane. Możliwe, że dolot też był ruszany. Jeszcze sprawdzę może w kolejnych dniach, jak zaskoczy ECU kiedy indziej. Ale wygląda, że wszystko wraca.

    4) Na nowym ECU:
    - GT jeździła dobrze, kilka razy zafalowała na luzie, czy wahnęła rpm. Po wymianie MAF, tylko na początku, tak było, a potem, jak ustwił ECU longFT ani rpm nie falowały, ani nie było fiksacji TP. Dzisiaj wróciło wraz z korektami.
    - Nie zauważyłam jednak braku mocy, czy innych problemów – no jedzie.


    Raczej znowu mi nie wyszło jak trzeba, mam znowu poczucie porażki. Wychodzi, że trzeba sterowniki różne testować. Tak mnie to wszystko zniechęciło jakoś, skończy się tak, że poddam się, wplątana w kable WN ze 156TS.

    Poproszę o interpretację map, tego wszystkiego i propozycje dalszych działań.


    Załącznik 74978

    ECM.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 27-10-2012 o 02:31

  7. #677
    9none
    Gość

    Domyślnie

    czyli mamy w ECU od 156 JTS cały program od GT JTS. logi z obd, miasto są takie same jak logi sprzed kilku miesięcy wcześniej. Korecja na bank2 rowna 0, na banku1 równa 16. czyli nic sie nie zmienilo. już widać że to nie problem ECU, oprogramowania. można jeszcze się pokusić o zakup starego ECU z alegro i jego sklonowania starym oprogramowaniem z GT JTS. w ten sposób mamy niby nowe ECU i wtedy można jechać do ASO aby wgrali nowy program. ale to nic nie da. a jaka byla korekcja na 156 JTS, to jest chyba ważne ?

  8. #678
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Nie wiem, jakie było lambda corr. w 156JTS, tak jak nie wiadomo było, że to selespeed. O tym ECU nic nie wiadomo było. Dostałam je - nie chodziło o program, chodziło o sterownik.

    Tak poszły wszystkie pliki do sterownika.
    W pozostałych plikach nie wiem co jest, nie mogę ich otworzyć, zresztą i tak nie wiem, czy coś by było widać.
    Wg mnie błąd programu nie został wykluczony, ale może masz rację, że to nic nie da. Programy mogą chyba źle działać. Zamiast adaptować wygrzebuje z pamięci sekwencję i daje objawy TP-MAF.
    Ja tego nie wiem, piszę co mówił elektronik. On wykluczał ECU od początku, bo nie było stosownych błędów i objawów, tyle, że nie mógł przerzucić po prostu całego ECU ze 156 tak do GT.


    Cytat Napisał 9none Zobacz post
    można jeszcze się pokusić o zakup starego ECU z alegro i jego sklonowania starym oprogramowaniem z GT JTS. w ten sposób mamy niby nowe ECU i wtedy można jechać do ASO aby wgrali nowy program
    Nie można tak zrobić, wg ASO klon GT to najnowszy soft. Już kiedyś sprawdzałam. Tylko ze 156 można aktualizować.
    W sumie to nawet mogę pożyczyć ECU ze 156JTS manual na dzień, elektronik zrobi klon, wgra do GT i potem dalej.

    Ale skoro piszesz, że to nie ma sensu, to może szkoda zachodu.
    Możliwe, że czas się poddać?

    Może mają do luftu programy, i są źle sterowane, albo silniki są źle zestrojone. Nie wiem.

    Tylko, że czasami działa poprawnie, jak było po wymianie MAF.

    Mniejsza z tym, wszyscy mi robią psikusy, to jak ściana, wciąż jestem bez czapki, wstaję i walę w głową w ścianę.
    I tak to wygląda. W końcu nie wstanę po prostu.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 27-10-2012 o 08:53

  9. #679
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - nie walmy glową w mur, powoli, szkoda czapki.

    - jak pisał kolega wyżej, w GT JTS mamy obecnie ECU z 156 JTS ze starym oprogramowaniem z GT JTS, czy TAK ?
    - wg naszej teorii to oprogramowanie jest "uszkodzone".
    - można to oprogramowanie zregenerować poprzez wgranie za pomoca kabla OBD, takie samo oprogramowanie w ASO dla GT JTS lub ten elektronik może to wgrać.
    - w ASO nie robić update tylko wgrać to samo oprogramowanie, jeśli ASO to potrafi.
    - mam jedno i drugie oprogramowanie to zobaczę jak to wygląda różnicowo.

    - poniżej soft do GT JTS z sieci.

    Kod:
    Może mają do luftu programy, i są źle sterowane, albo silniki są źle zestrojone.
    - a ja się pytam , kto ma w swojej GT JTS jakiś parametr Corr2 ==0 ?
    - nigdzie więcej w JTs nie spotkałem tego parametru == 0, zawsze 16.
    - a jak dobrze wiemy, ten parametr odpowiada za jakośc mapy, dostrojenia.
    - i prosze mi tu nie zwalać problemów na programistów od Alfy !!!

    - wersję softu różnią się tylko w obszarach map dynamicznych, czyli od adresu 0x37FBB - 0x3DE21.
    - mapy statyczne się pokrywają, bo nie może być inaczej .
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	JTs-0.jpg
Wyświetleń:	92
Rozmiar:	129.3 KB
ID:	74984   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	roznice eeprom JTs.jpg
Wyświetleń:	100
Rozmiar:	121.5 KB
ID:	74985  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 27-10-2012 o 10:33
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #680
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    ASO nie potrafi, wgrać na nowo programu, nie mają możliwości technicznych, chyba. Potrafią jedynie aktualizować program do najnowszej wersji. Dzwoniłam wcześniej nawet do Warszawy, bo tam zwykle wiedzą i mogą więcej, ale elektryk powiedział mi, że jeśli ma być nowy muszę kupić nowe ECU, wtedy przyjdzie z nowym programem, a tak mogą tylko aktualizować do wyższej dostępnej wersji, odświeżyć tej samej nie mogą.

    - w LDZ w tym ASO, co jeżdżę czasem, to powiedział, że zaktualizuje ten ze 156JTS, a w razie, gdyby coś nie poszło, mam przecież 2 ECU.

    - nie pytałam tylko o jedno, czy mają pliki programu nowego, tak, by je wziąć i pojechać do elektronika. Ale pewnie nie. Z drugiej strony, zapytać mogę. Oni jeżdżą ze swoimi samochodami też do niego.

    - mam wgrać ten program, co zamieściłeś do ECU od GT i zrobić próbę?
    edit: tylko, że to jest inny plik i jeden, to nie wiem, czy się da.

    - najlepsze byłoby, nowe ECU, jeszcze zapytam, jaki dadzą rabat. Zapytać nie zaszkodzi. Wymieniłabym na nowe, tylko, że może to być tak, że to nie wina programu, a wtedy inne rzeczy mogą być do wymiany, które są na liście do wykluczenia: silnik, wiązka główna od ECU, i w sumie katalizatory także. A ceny tych wszystkich, to zbliżony rząd wielkości, mniej więcej.

    - wiązkę chciałam wziąć z wersji angielskiej, byłoby taniej, najpierw na próbę, z takiego co lambda corr == 2x16, tylko, że nie da rady. Mechanik powiedział, że jest dłuższa, bo ECU jest w tym samym miejscu, ale idzie do drugiej strony. To, nie da rady.

    - katalizatory potem ewentualnie, można wziąć z takiego na próbę, tylko, że muszą być parametry stosowne, a najgorzej, że tego w jeździe nie da rady sprawdzić, a to jednak wychodzi raczej w jeździe wszystko w JTS. Specjalista od wydechów powiedział mi, że na oko ich nie sprawdzi, że się nie da tych. Nie wiem. Tylko, że objawów katalizatorów nie ma, ale pokazują logi, że pracują mało wydajnie, pewnie poprzez to, że źle dobiera skład mieszanki? Więc, może być tak, jak nic się nie zmieni, że Px pokaże katalizatory, a to nie będą one? Tylko, że z Px inne też można odczytać, ale ja tego nie zinterpretuję.

    W porządku, bubu, tylko moja pokazuje lambda corr == 0, co poradzę, taka jest. Ale ja bym tak programistom i konstruktorom tego silnika nie odpuściła od razu. To jednak może nie wymyślili najlepiej wszystkiego, aby taniej im było? Może być przecież, że silnik fabrycznie jest nie najlepiej zestrojony, niezależnie oczywiście od lambda corr == 0 w GT.

    Nie rozumiem map dynamicznych, wiesz o tym. Mapy widzę pierwszy raz w życiu. Ale ok. spróbuję popatrzeć i poczytać.
    edit: Na razie, to nie mogę się w tych mapach odnaleźć.

    Jedyne co mi przychodzi do głowy, że one odpowiadają za korekty SA w stosunku do zapłonu bazowego z mapy, zależne od różnych czynników, które to ECU czyta sobie z halla/CKP i innych czujników. A też może podczas rozruchu, tam jednak, SA jest różne, zależnie od czegoś. Dlatego na to patrzę, bo tu jest jakieś porównanie i się może łatwiej patrzy. Bo jak patrzę na oscylogram z CKP, to ECU też tak to widzi potem, że zmienia się rpm oraz też TP, że przyśpiesza i potem zmniejsza TP, wtedy zwykle opóźnia SA o ileś, no właśnie – różnie jest w GT, od 0 aż do -21st, może to zależy także od TP wtedy, to nie patrzyłam tak szczegółowo i ECT. ECU daje różne zadane rpm wtedy też. Dlatego chciałam też badać TP oscyloskopem, może. Nie wiem, też które mapy dynamiczne są fabryczne – te w waszym programie?

    Euroscan pisał o zapłonie dynamicznym, raczej aktywnym, ale nie za wiele o tym wiem, nie rozumiem tego, ja widzę to tak, że musi mieć korekty SA na różne okoliczności, ale do końca jak to ustala, np.: w zakresie normalnej pracy silnika, to nie wiem. Myślę, że na pewno TP ma tu znaczną rolę. Musi mieć tez serwisowe SA?

    I widzisz, ona znowu jedzie w trybie serwisowym jakimś (nie, że awaryjnym). W logach zaraz po wymianie MAFa na nowy, wtedy nie jechała całą drogę, mimo, że longFT było raczej stabilne, była ewolucja SA, TP, MAF na stałych rpm, w stałej jeździe i lepiej paliła. Tak myślę.

    A teraz znowu TP, SA, MAF stałe, w stałej jeździe. Na jakiej podstawie ECU zmienia longFT w takiej sytuacji? Zostaje, że albo sięga do pamięci, co tam wygrzebie, albo ma jakiś serwisowy tryb zmiany korekt czasu wtrysku? Albo coś innego jeszcze.

    Nie robiłam resetu po wymianie ECU, może jeszcze zrobię. Tylko, że w sumie, to pewnie nic nie da.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 28-10-2012 o 09:50

Podobne wątki

  1. Reset parametrów, logi i ich ocena-prośba o pomoc
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 27-06-2013, 18:53
  2. Prośba o pomoc ocena parametrów - falowanie obrotów 2.5 V6
    Utworzone przez lucek_lukasz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 09-03-2013, 12:06
  3. Prośba o sprawdzenie parametrów
    Utworzone przez milek_22 w dziale 147
    Odpowiedzi: 87
    Ostatni post / autor: 25-03-2012, 20:26
  4. Prośba o przeanalizowanie parametrów silnika
    Utworzone przez kak-tus w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 10:47
  5. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-07-2011, 08:35

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory