Strona 18 z 37 PierwszyPierwszy ... 8910111213141516171819202122232425262728 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 171 do 180 z 364

Temat: [diagnostyka] spomaganie prac przy diagnostyce auta z pomocą oscyloskopu samochodowe

  1. #171
    9none
    Gość

    Domyślnie

    w tym pdf pisza ze 1 jest od strony wlotu powietrza. wyjscie MAf jest na drugim pinie. po włączeniu kluczyka na wyjciu ma być około 1V., czyli w JTS U pin 5 względem masy.
    Ostatnio edytowane przez 9none ; 27-10-2012 o 12:13

  2. #172
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    No piszą, oczywiście napisali także jak badać (w innym opisie, który znalazłam w sieci), ale nawet nie mogłam łączówki od spodu obejrzeć, ponieważ nie mogłam jej odczepić, a te kable to ciężko ułożyć, można to zrobić dowolnie. Miernikiem można sprawdzić we wtyczce, ale trzeba ją wyjąć. W końcu potem ją wyjęłam i można chyba ją otworzyć i wtedy może widać ułożenie przewodów. Jednak nie otwierałam, bałam się, że coś urwę.

    1. Może mi powiesz też – czy mogę sprawdzić kable oscyloskopem we wtyczce wchodzącej do cylindra? Jakich napięć tam można się spodziewać. Możesz mi pomóc także w tej sprawie?
    - w sumie są to przewody niskiego napięcia, w tym był problem właśnie, są cienkie, to nie powinno nic się stać.
    - wszystkie cienkie będą miały zakres niskich napięć?
    2. I czy mogę zbadać kable na łączówce sond pre- i postcat? Czy nie?

    Test MAF_2:
    - silnik rozgrzany,
    - ciężko w te pogody będzie badać cokolwiek, na rozgrzanym silniku, no że długo.

    Załącznik 75084
    Test-MAF_rozgrzany_GT_JTS_2.zip
    Załącznik 75082
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 28-10-2012 o 09:46

  3. #173
    9none
    Gość

    Domyślnie

    do cewki wysokiego napięcia powonno wchodzić 3 kable, tj. masa cewki, + 12V, oraz tzw. przerywacz, czyli wyprowadzenie cewki idące do ECU, do modułu zapłonu. ten pin wg instrukcji oscyloskopu masz dać na wejście 5, bo tam jest max. 150V. jak dasz na inne wejście to sie nic nie stanie, ponieważ zabezpieczenia oscyloskopu na wejściach 1 do 4 sa zabezpieczone na poziomie +/ - 15 V. na wykresie w tym przypadku nie będzie pików od zapłonu, tylko wykres będzie obcięty na poziomie + /- 15V. -------------------- badanie kabli na łączówce sond ? możesz badać dowolne kable, sygnały. oscyloskop zapisuje przebiegi w granicach 50 mV do +/- 15V. ja bym np. badał cewkę wysokiego za pomoca czujnika indukcyjnego Lx. a sygnał synchronizacji z impulsu wysokiego ja kiedyś badałem czujnikiem Cx, taki mały pojedynczy. łączymy go z modułem wysokiego napięcia. tutaj przy połączeniu i badaniu trzeba mieć trochę wiedzy, smykałki i podstaw elektrotechniki samochodowej.

  4. #174
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - spadek napięcia akumulatora podczas rozruchu
    - praca czujnika MAF.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	spadek U na akumulatorze.jpg
Wyświetleń:	236
Rozmiar:	114.3 KB
ID:	75117   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	praca MAF.jpg
Wyświetleń:	253
Rozmiar:	117.4 KB
ID:	75118  
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #175
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał 9none Zobacz post
    tutaj przy połączeniu i badaniu trzeba mieć trochę wiedzy, smykałki i podstaw elektrotechniki samochodowej.
    Obawiam się, że tych warunków brzegowych nie spełniam. Wręcz przeciwnie jeśli dodać przed tym „nie trzeba mieć”, to właśnie świetnie mnie charakteryzuje. Z tym sobie nie poradzimy, absolutnie.


    Przeczytałam, co piszą na (edit na stronie rosyjskiej na temat Cx i Lx, ale sprawa Lx nie jest dla mnie jasna.

    1) Sonda Cx:
    - nie da rady, jest za duża, na siłę ją przykleiłam taśmą izolacyjną, ale nie styka całą powierzchnią. Nawet, gdyby wziąć plaster b. klejący, lub wręcz naduszać, to czujnik od strony przewodu odstaje, a i tak trzeba wygiąć to gumowe z przodu. To raczej nie będzie sygnału? Te łączówki są małe raczej i wtedy z takim brzegiem są, to niestety nie styka całą powierzchnią.

    - ale zmontowałam to na GT, głównie, po to, żeby zobaczyć jak mi się z taką liczbą kabli wszystko pomieści, jak jest też moduł zapłonowy, tak, by CKP też mieć. Zrobiłam zdjęcia całości.

    - mechanik znowu tak przykręcił śruby od pokrywy silnika, że myślałam, że mnie coś trafi podczas odkręcania. Prosiłam, by tak nie robił, ale nie posłuchał. Czemu plastik tak mocno przykręcać to nie wiem. No, nic. Na szczęście tym razem wszystkie śruby były takie same, ostatnio jedna była inna, musiałam kupić klucze, zupełnie niepotrzebnie.


    2) Sonda Lx
    - to zmontowałam tyle co mogłam. Sonda Lx ma w przebiegu kabla coś prostokątnego, z którego wychodzi łącznik na 5 dziurek do gniazda „zapłon” w oscyloskopie oraz ma gniazdo BNC. Sonda Lx nie ma też krokodylka czarnego, a zatem nie można jest uziemić, w związku z czym musi iść dalej do czegoś co ma krokodylek. Tego czegoś nie mam – chyba nie mam sondy nr 4?

    - jeśli brak sondy nr 4, wtedy ona kablem swoim wchodzi do gniazda BNC w tym prostokątnym od sondy Lx – może to jest wejście „synchro” w tej sondzie Lx, jakby, no w jej elemencie? Ma jeden krokodylek czarny na minus i chyba ją trzeba podłączyć na jakiś kabel z tych z łączówki do cylindra – na ten kabel trzeba się wbić, którym idą impulsy od ECU dla zapłonu. Nie widać na zdjęciu jaką ma końcówkę pomiarową, to nie wiem jak się w ten kabel „wbić”, tylko widzę, że ma wtyk do gniazda BNC. I wtedy piszą, że uzyskamy dwa przebiegi – impulsy WN wtórne i impulsy synchronizacji.

    - może sondę nr 4 można używać, zamiast chwytaka na cienkie kable? Tak w ogóle? Albo zestawu z chwytakiem zamiast niej?

    - montaż w domu, nie w GT, nie że mi się nie chciało, tylko, że jak nie wiem, do końca, to wszystko jedno.

    - teraz nie wiem, tą sondę Lx ją trzeba trzymać w czasie testów, na tym co wchodzi do cylindra, nad cewką? Wybaczcie, nie mam pomysłu jak ją zamocować, aby nie spadła. Zdaje się, że brakuje mi zmysłu jakiegoś. Jeśli trzeba trzymać to tylko na jałowym sama mogę robić, bez zwiększania rpm?

    - no chyba, że to trzeba inaczej zamontować, np.: zdjąć to z cylindra, czy coś, to proszę napisać, nie wpadnę na to samodzielnie.

    - Chciałam zobaczyć jak wygląda sygnał z ECU, poprzez sterownik zapłonu może, i jak się plasuje na CKP o badaniu cewek to nie myślałam na razie. Chyba muszę zidentyfikować kabel „sterujący”. Chyba, że jest tak, jak na zdjęciu na forum rosyjskim, że jest to kabel 2 od góry?

    - nie mam pewności czy tak ma to być? Jeśli tak, to jutro mogę w samochodzie podłączyć próbnie w opcji zestaw pomiarowy z chwytakiem.


    3) Liczba kabli na łączówce:
    - dobrze pamiętałam - są 4 przewody cienkie, które wchodzą do łączówki „na cylinder” == zielony, czerwony, brązowy, szary.

    - niestety przy jakiejś akcji serwisowej poprosiłam mechanika, żeby zrobił porządek z kabelkami od łączówek, zdaje się na swoją zgubę, tak wszystko zaizolował, że muszę to nieco zepsuć.

    - dzisiaj sprawdziłam tylko na 3 cylindrze, czy dam radę zawiesić chwytak, dam jakoś, to może spróbuję jutro podłączyć. Żeby zobaczyć, co tam się pokaże. Czy mogę to zrobić poprzez sondę Lx, ale jej nie używać, albo nawet użyć w sumie jeśli mi napiszecie jak, tylko kabel z chwytakiem podłączyć pod BNC w tym prostokątnym? Bo jednak kanał 5 jest mi potrzebny dla CKP. No czy mogę sondę nr 4 zastąpić zestawem z chwytakiem?

    - kable od łączówek sond? No, czymś idzie lambda corr, lub nie idzie może wcale. Jak odłączyć łączówkę od ECU do sondy, to wtedy lambda corr == 0, znaczy tamtędy idzie? Nie wiem, na wszelki wypadek chciałam zobaczyć. Ale ok. jeszcze to przemyślę. Tam dojście dla chwytaka jeszcze gorsze jest.

    A w ogóle, to nie wiem, czy w JTS da się zastosować tą metodę badania WN (?)


    4) Nie uzyskałam 75% otwarcia TP podczas testu MAF, tak wynika z zapisów testera. Albo błąd scanxl, że wtedy jest to „zacięcie”, albo faktycznie jej nie otworzyłam, choć wydawało mi się, że robię poprawnie. Jeszcze powtórzę.

    - napięcie jest w okolicach górnego granicznego na jałowym, powyżej granicznego jest jak ma rpm 950, a nie 850. Czy to napięcie na MAF powoduje, że ECU nie może zmniejszyć rpm podczas rozgrzewania silnika na postoju, czy odwrotnie – że to ECU nie obniża rpm i dlatego napięcie na MAF jest powyżej górnego granicznego?


    Załącznik 75161

    Lx.zip
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 29-10-2012 o 16:26

  6. #176
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - kabel Cx stosujemy tylko do kabli przenoszących impuls W.N, czyli tak od 10 kV w górę.
    - kabel Lx może zbierać impulsy z pola magnetycznego cewki W.N.
    - nie doczytałem do czego jest to wejście dodatkowe na BNC z boku tego pudełeczka od Lx.

    p.s.
    - na forum piszą, że to na wejście BNC jest dla oscyloskopu, który musi być podłaczony do obwodu pierwotnego cewki W.N.
    - jednak na wykresie łączy facet wejście z oscyloskopu do wejscia 6, róznicowego, raczej bez sensu.
    - chyba że w modelu Autoscope 0, wejście 6 to nasze wejście 5, wysoko-napieciowe, to wtedy ma sens.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Lx.jpg
Wyświetleń:	367
Rozmiar:	126.1 KB
ID:	75184  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 29-10-2012 o 12:34
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #177
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Przeczytałam, o Cx i Lx na stronie rosyjskiej, w opisie, nie na forum, jak omyłkowo wpisałam, poprawiłam już.

    Nie wiem, ani czy sonda 4 jest równoważna z chwytakiem, w sensie parametrów pomiarowych?
    Nie wiem o tym wszystkim nic.

    Nie wiem, co piszą na forum – jednak na moją logikę podwójne łączenie jednej sondy do oscyloskopu jest dość dziwne, a też Lx bada tylko wtórne WN, tak interpretuję, to co piszą na stronie rosyjskiej. Poza tym wtedy nie będzie krokodylka czarnego dla Lx. A miał zawsze na minus iść, dla każdej pomiarowej sondy czy czujnika.

    Sprawdziłam sobie w domu, działa jak podłączę pod BNC Lx zestaw z chwytakiem, wtedy są dwa wykresy synch i WN. Tylko z CKP mam problem, bo nie można z gotowych ustawień wtedy korzystać. Nie wiem też czy mam trzymać tą sondę Lx, ale innego wyjścia chyba nie ma? Na razie po prostu ją wyłączę może i same impulsy zobaczę poprzez Lx?

    Muszę chyba spróbować chociaż z jednym cylindrem? Nie ma rady, najwyżej coś zniszczę.

    Zobaczcie, proszę te ustawienia domyślne, czy tak ma być, czy coś zmieniać?

    Nie wiem, czy się odważę, ale chcę zobaczyć impuls zapłonu na CKP. To wtedy CSS, może i by było?

    Halla nie zobaczę, nie mam już czym mierzyć. Nawet, gdyby można było CKP dać na 6, to i tak nie mam czy się wbić w Halla. Szkoda.

    Mogę dać CKP na 6 różnicowe? To chciałam jednak wiedzieć, co się wtedy stanie.

    A i tak pewnie się nie odważę. No trudno, może poczekam, aż Ty zrobisz.
    Tak byłoby rozsądnie.
    Muszę to przemyśleć jeszcze.

    synch_WN_CKP_test.zip

    ---------------------------------

    Poczekam na instrukcje, pewnie zwyczajowo coś tam źle interpretuję.
    Ostatnio edytowane przez Majka ; 29-10-2012 o 16:26

  8. #178
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    impulsy W.N można mierzyć sondą pojemnościową Cx , kable czerwone, zielone wraz z modułem W.N. zasilanym napieciem + 12V..... W.N można także mierzyć pojedynczą sondą Cx ale wg mnie brakuje wtedy drugiej sondy do pomiaru impulsów synch. kanał 8 mierzy wysokość napiecia, kanal 7 podaje impuls synch..... dodatkowo przewidziano pomiary W.N pośrednio poprzez pomiar pola magnetycznego cewki z pomoca sondy Lx..... Sonda Lx jest podłaczona na kanał 8, mierzy wielkość napiecia W.N..... na kanał 7 nalezy wtedy podłaczyć np. z pomocą kabla Halla obwód pierwotny cewki W.N..... wtedy w kanale 7 mamy impuls synch, tak jak na tym zrzucie u góry na kanale 6..... u nas CSS jest łączony na kanał 5..... czyli możemy dać sobiie spokój z trzymaniem Lx, używamy tylko jej kanał 7 dla impulsu synch (nas na razie nie interesuje wielkość W.N. )..... na ekranie mamy synch, jako impuls z obwodu pierwotnego cewki zaplonowej oraz sygnal CSS..... Halla juz nie pomierzymy bo brakuje nam kabli....
    Ostatnio edytowane przez euroscan ; 29-10-2012 o 19:06

  9. #179
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - chyba juz wszystko nam kolega powyżej wyjasnił.
    - jeden kabel na CSS, drugi kabel na obwód pierwotny cewki zapłonowej.
    - wtyk BNC tego drugiego kabelka idzie na moduł Lx, do gniazda od BNC.
    - w oscyloskopie wybieramy kanal 7 jako sygnal synch.
    - kanal 1 jako CSS.
    - to na tyle teoria, jak to będzie w praktyce, zobaczymy.
    - czujnik Lx odkładamy na bok, z jego kompletu jest nam tylko potrzebny kanał 7(gniazdko BNC).

    - należy jeszcze tylko w pierwszej kolejności pomierzyć wszystkie kable od cewki W.N aby stwierdzić gdzie są impulsy obwodu pierwotnego.
    - te testowanie przeprowadzamy kablem od Halla na kanale 5.
    - po podłaczeniu zbieramy max. 60 sekund impulsów, więcej mam nie potrzeba, to nie diagnostyka tylko identyfikacja obwodu i sygnału.

    - - - Updated - - -

    - teraz kolej na testy wg tej teorii podanej wyżej.
    - pomiary całkiem fajne poniewaz nie trzeba stosować przedłużaczy do kabli wysokiego napięcia, zbieramy impuls SYNCH z obwodu pierwotnego cewki W.N.
    - co lepsze, wszystkie skrypty przyjmują taką postać impulsu SYNCH.
    - nawet można robić balans cylindrów,
    - poniżej zrobiono balans cylindrów ale bez wyłączenia pompy paliwa i bez pedału gazu w podłodze.
    - tylko taki mały test aby pokazać że można.
    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	CSS1.jpg
Wyświetleń:	433
Rozmiar:	56.3 KB
ID:	75421   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	RPM1.jpg
Wyświetleń:	242
Rozmiar:	41.8 KB
ID:	75423   Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	LX1.jpg
Wyświetleń:	395
Rozmiar:	129.0 KB
ID:	75424  
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 30-10-2012 o 17:22
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #180
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR GT JTS 2004
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Już, albo dopiero, miałam dzisiaj kocioł.

    Ale dzięki Wam się odważyłam.

    Bubu, to potem popatrzę na to co zamieściłeś, muszę jechać.


    Cylinder 3 – nie dlatego, że akurat 3, tylko, tam miałam najlepszy dostęp do kabli od łączówki. Jutro zrobię wszystkie, tylko muszę skalpel wziąć, żeby tej izolacji trochę usunąć i jutro od rana mam czasu sporo, więc światło będzie. To raczej łączówki lambda popatrzę też, może nic tam nie będzie ciekawego, ale jak nie popatrzę to się nie dowiem.

    - Lx na 8 + chwytak na 7 + CKP,
    - kanał 5 - tylko kable łączówki,
    - numeracja kabli patrząc od góry, jak jest podłączona,
    - zdjęcia zestawu tylko 3, rozładował mi się telefon, a akumulatory do aparatu naładuję na jutro.
    - testowe, dlatego logów nie zbierałam
    - krokodylka od lx dałam na minus aku, bo ta śruba silnika spora jest i paszczę ma na styk, bałam się odpadnie i dlatego.

    To czekam, na Wasze jakieś sugestie, może coś trzeba zmienić?
    Pytania zadam potem, bo może coś napiszecie i nie będę się o nic pytać.


    Załącznik 75426

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Analizator magistrali CAN, potrzebny, zbędny w diagnostyce auta
    Utworzone przez bubu321 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-01-2018, 13:27
  2. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-12-2012, 19:27
  3. [GTV] pomoc przy diagnostyce
    Utworzone przez viruskill w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 28-02-2012, 21:29
  4. świeża diagnostyka mojego auta - i co dalej??
    Utworzone przez Rodeush w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-08-2011, 11:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory