Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 24

Temat: Brak podświetlenia wskaźnika ładowania akumulatora (i dwóch innych )

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    MiTo 1.4TB 155
    Postów
    73

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ciastek Zobacz post
    ale to z reguły przy AIRBAGU, zresztą częstsze jest sprzężenie diody airbagu z akumulatorową, bo każdy wie że poduszka się musi zaświecić na chwilę.
    Po co ktoś miałby ruszać akurat te diody, chyba że coś się nie udało...
    Hmm..no ale jaki z tego wniosek?
    Poduszki działają (świecą się i gasną jak trzeba, a jak zdejmie się popielniczkę po lewej stronie, to nawet widać fragment tej na poziomie kolan)....
    Auto użytkuję bez problemów (z aku, ze wspomaganiem itp), ale chyba czeka mnie wizyta u speca od elektryczności w Alfach...mimo wszystko wolałbym, żeby wszystko świeciło jak trzeba.

  2. #12
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    MiTo 1.4T/ Panda
    Postów
    133

    Domyślnie

    hyy żaden taki offtop o lampkach

    osobiście sprawdziłbym wszystkie parametry w FESie, ale skoro samochód się nie grzeje ,aku sprawdzałeś miernikiem a wspomaganie działa to raczej wszystko wyjdzie ok.

    problem jest raczej w tym że nie koniecznie znajdziesz speca od elektryki w mito...

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    MiTo 1.4TB 155
    Postów
    73

    Domyślnie

    Cytat Napisał Ciastek Zobacz post
    hyy żaden taki offtop o lampkach

    osobiście sprawdziłbym wszystkie parametry w FESie, ale skoro samochód się nie grzeje ,aku sprawdzałeś miernikiem a wspomaganie działa to raczej wszystko wyjdzie ok
    -Gdzie to takie i po ile usługa (ten FES znaczy).

    - Co się ma grzać? Silnik? Możesz sprecyzować?

    Co do ew. braku specjalistów - to masz rację, może być problem.
    A warto byłoby takiego znaleźć. Prócz braku diody "aku" i "wspomaganie" to czasami mam jeszcze ducha na siedzeniu obok (ciągle zapięte pasy). Załatwiłbym sprawy za jednym razem.
    Ostatnio edytowane przez Comte ; 06-11-2012 o 15:23

  4. #14
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    MiTo 1.4T/ Panda
    Postów
    133

    Domyślnie

    FES - fiat ecu scan + laptop i interfejs obd2 za 40 zł - i sam sprawdzasz parametry podawane przez ECU

    ewentualnie można poszukać alfaholika z okolicy który chętnie pomoże

    jeżeli ktoś miałby to robić celowo to musiałby mieć powód, np. grzanie silnika, ale poza kontrolką przegrzanego płynu jest jeszcze termometr na wskaźniku, jeśli on działa jak należy to raczej nie ma strachu

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    MiTo 1.4TB 155
    Postów
    73

    Domyślnie

    http://allegro.pl/fiatecuscan-fiat-a...746442784.html

    o to chodzi? czy jest jeszcze coś prostszego? (w sumie tutaj jest prawie 3x drożej niż cena, którą podałeś)

    No temperatura jest wzorowa (90 stopni). Jak mówię, prócz tych upierdliwych spraw z elektrycznością wszystko działa jak należy.

  6. #16
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    MiTo 1.4T/ Panda
    Postów
    133

    Domyślnie

    bo tu jest z programem,
    tak to http://viaken.pl/pl/diagnoza-fiat/in...tyku-obd2.html
    ale sprawdzę lada dzień czy działa bez problemu w mito, bo w sumie jeszcze mi sie nie chciało

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    MiTo 1.4TB 155
    Postów
    73

    Domyślnie

    O-koniecznie daj znać, czy MiTo jest na liście obsługiwanych aut.

    Rozumiem, że wygląda to tak. Program instaluję na laptopie, łącze w usb, drugi koniec obok bezpieczników...i jazda?
    Co mogę sprawdzić za pomocą tego złącza?

    Silnik, ABS, Poduszki - coś jeszcze?

    Chętnie sprawdziłbym elektrykę [coś w stylu "testu lampek"] (albo nawet dopłacił do złącza obsługującego większą ilość systemów auta, o ile występuje taka. Chyba, że każde złącze to to samo)
    Ostatnio edytowane przez Comte ; 07-11-2012 o 15:27

  8. #18
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    MiTo 1.4TB 155
    Postów
    73

    Domyślnie

    Oto co się dzieje, gdy zbyt długo będziemy przyglądać się samochodom - cudzym i swoim

    Poświęćcie proszę kilka sekund i sprawdźcie te filmy. Wystarczy nawet jeden z nich.

    http://www.youtube.com/watch?v=T4AcX...eature=related
    http://www.youtube.com/watch?v=DegP4LqDrjg
    http://www.youtube.com/watch?v=D6IPh...eature=related

    U tych kolesi też NIE PALĄ się (kluczyk w trybie MAR) kontrolki - dokładnie te, co u mnie - czyli 'wspomaganie kierownicy' i 'akumulator'!
    O co chodzi? Bo jeśli mam usterkę (przepalona dioda, coś z kablami), to musi być cholernie popularna, skoro u pierwszych z brzegu kolesi jest tak samo.
    Gorąca prośba do każdego, kto ma MiTo w wersji TB 150 / 155. Dajcie znać jak jest u Was z tymi kontrolkami.

    Na moje wnioskowanie, wersje z białym podświetleniem zegarów nie mają tych ikon zapalanych.
    Wiem, że brzmi to mega idiotycznie, ale nie znalazłem ani jednego filmiku, w którym te kontrolki są zapalone! (w wersjach Tb 1.4)

    Dlatego proszę. Sprawdźmy też u siebie i dajmy tę wiedzę potomnym

    I coś jeszcze (dla wszystkich "pozytywnie podejrzliwych").
    Zauważcie, że kontrolki airbag gasną w tym samym momencie, co inne kontrolki!
    Wiecie - to zawsze budzi podejrzenia, że coś złego się działo się kiedyś z autem (krasz z wystrzeleniem airbagów itp.).
    Wczoraj nawet - pod wpływem porad, że kontroli powinny gasnąć w innym czasie (skąd-nikąd słusznych) - zacząłem wyjmować bezpieczniki od poduszek i sprawdzać, czy ich kontrolki nadal gasną razem z abs'em i innymi (mimo, iż np. poduszkę kolan widać po zdjęciu panelu po lewej stronie kierownicy
    Ostatnio edytowane przez Comte ; 13-11-2012 o 15:15

  9. #19
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,617

    Domyślnie

    Kolego twoje linki skłoniły mnie do zajrzenia w instrukcję obsługi, a tam....
    Przy ikonie oznaczającej " Niewystarczające naładowanie akumulatora (czerwona)" jest dopisek "dla wersji/rynków gdzie przewidziano" - to oznacza że niektóre auta (pewnie te z centalnym wyswietlaczem komputera pokładowego) wcale nie mają tego symbolu podświetlanego, bo tę opcję obsługuje właśnie ten wyswietlacz. Podobnie jest z lampką dotycząca wspomagania kierownicy - tam wręcz jest napisane że albo lampka albo symbol na wyświetlaczu :
    "Jeżeli lampka sygnalizacyjna (lub symbol na wyświetlaczu) świe-
    ci się nie ma efektu elektrycznego wspomagania kierownicy...."
    Proponuję to przyjąć jako pewnik i nie szukać dziury w d....
    Jeśli chesz sprawdzić informację o przegrzewaniu silnika - wystarczy jak na pracującym silniku odepniesz wtyczkę od czujnika temperatury (jest wkręcony w korpus termostatu) - dostaniesz od razu komunikat o przegrzaniu silnika na wyświetlaczu i włączy się wentylator przy chłodnicy
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 13-11-2012 o 15:26
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    MiTo 1.4TB 155
    Postów
    73

    Domyślnie

    Nie mówię, że nie mam lekkiej paranoi alfowej, ale to nie szukanie dziury w tyłku

    Na 100% myślałem, że przy kluczyku przekręconym w pozycję MAR zaświeci diody 'aku' i 'wspomagania' dla samego sprawdzenia. System-check itp.

    Jeśli tak nie jest, to po co stresować ludzi kontrolkami, które (o ile wszystko gra) nigdy się nie świecą?
    Co pomyślisz? Przepalone. Czyż nie?

    Autem jeździ się koncertowo, zrobiłem nim jakieś 2500 km i prócz jednego wariactwa z aku nic się nie działo. Ale kontrolki wkurzają
    W końcu lepiej chuchać na zimne i pytać, niz potem liczyć straty. Zwłaszcza, że szacowne grono służy pomocą.

    Dzięki za sprawdzenie.
    Moja paranoja zelżała (do następnego razu

    (Co do temp. silnika, moja pomyłka, sorry. Ikonka jest, a na 90 stopni wkręca się jak w zegarku

Podobne wątki

  1. 1.9 jtd - Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez majster w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 30-08-2015, 22:27
  2. Nie świeci się kontrolka ładowania akumulatora
    Utworzone przez RafcioL27 w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 11-11-2013, 11:26
  3. [GTV] Jak wymienić żarówkę podświetlenia wskaźnika temperatury?
    Utworzone przez Slepecci w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 16:09
  4. [166] Napięcie ładowania akumulatora
    Utworzone przez Colin w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 12-08-2009, 08:05
  5. [156 2.4 jtd] Brak ładowania akumulatora
    Utworzone przez hcbass w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 28-07-2008, 13:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory