Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 19 z 19

Temat: PILNE! Ustawienie kół pasowych przy wymianie paska

  1. #11
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    bzdury może dla ciebie ale rozrząd w TSach robi się na blokadach wałków i tylko tak jest prawidłowo. wszystkie inne metody są zawodne

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    człowieku!!!
    czy ktoś tu wspomniał o robieniu bez blokad?!?!?!?

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    oczywiście że na blokadach bez blokad nawet bym sie za to nie zabierał cały czas chodzi mi tylko o to koło rozrządu. Wcześniej to nie ruszałem tego koła na wałku wydechowym i nie było problemu. Teraz dostałem głowice z poluzowanym kołem i chcialem ustalić jego poprawną pozycję żeby nie było błedu czujnika położenia wałka który położenie odczytuje właśnie z koła. Jeśli dobrze myślę to prawidłowe ustawienie koła jest wtedy gdy skręci się je do końca w prawo.

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    jaaaaaa
    wstępnie można ustawić w prawo
    ale i tak napinany pasek je obróci trochę w lewo...
    tylko ważne jest jeszcze zgranie znaków pasek/koło...

    moim zdaniem wszystko już jasne...

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    znaki na kołach i wale mam zgrane z tymi na pasku

  6. #16
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    tylko pamiętaj żeby co chwilę kontrolować czy wał jest w GMP1T

    napisz do moda żeby zamknął temat
    jak będziesz miał jeszcze jakieś pytania to PW

  7. #17
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Cytat Napisał blandor Zobacz post
    no właśnie wg opisu ktory tam jest to nie bardzo się to wszystko zgadza, skoro koła mają byc skrecone w prawo a są luźne na śrubach to przy napinaniu paska między kołami i tak mogą się przeunać. Pytam bo złożyliśmy to na odkręconych kołach. Znaki z paska i na kołach rozrzadu i na wale pokrywały się tylko teraz nie wiem czy po napięciu paska koło od wałka wydechowego nie przesunęło się troche w lewo. Cały czas chodzi mi o to czy koło może być przesunięte lekko w lewo czy ma być dociągnięte do prawej strony, Jeśli ma być dociągnięte do prawej strony to po co podczas zakładania paska wogóle luzować śrubę od tego koła na wałku wydechowym. Równie dobrze luz paska między kołami można zniwelować kołem przykręconym do wariatora.
    Oczywiście, że oba koła po napięciu paska obrócą się lekko w lewo - i tak ma być.
    Wtedy trzeba dokręcić koła uważając, aby wał korbowy pozostał w GMP dla 1. cylindra - dlatego trzeba cały czas kontrolować wskazania czujnika zegarowego.
    Po zdjęciu blokad należy koniecznie sprawdzić ustawienie wykonując 2 obroty wału i ponownie przyłożyć blokady.
    Na koniec trzeba ostatecznie wyregulować napinacz.

  8. #18
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    Cytat Napisał blandor Zobacz post
    Teraz dostałem głowice z poluzowanym kołem i chcialem ustalić jego poprawną pozycję żeby nie było błedu czujnika położenia wałka
    i tak ma właśnie być bo inaczej po co by były blokady. przy napinaniu musi koło się właściwie ustawić dlatego poluzowali koła.

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    czy ktoś tu wspomniał o robieniu bez blokad?!?!?!?
    a czy ktoś napisał że z blokadami. tematy czytają różni użytkownicy i akurat w tych silnikach temat blokad jest bardzo ważny. dla potomnych dodam, że inne są blokady do 1,6 ECO, inne dla 1,6 120KM i inne dla silników 1,8 i 2,0. przy odrobinie wprawy można wykorzystać blokady z 1,6 120KM do 1,6 105KM, odwrotnie raczej nie.

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar blandor
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie
    Auto
    BYŁA ALFA ROMEO 147 2.0 TS 2002r JEST TOLEDO 2 2.3 v5
    Postów
    483

    Domyślnie

    dziękuje wszystkim za pomoc, autko odpaliło elegancko tylko mam problem z wariatorem ale to już inna historia. Od razu przestrzegam gdyby ktoś był z moich okolic (kąty wrocławskie) uwaga na serwis boscha w tej miejscowosci ponieważ mój kuzyn tam pracuje i partoli robotę. Musze mu zrobic antyreklame gdyż przez jego niewiedze jestem 500zł w plecy ponieważ założył pół roku temu wariator w porysowane panewki i wariator uszkodził się...

Podobne wątki

  1. Ustawienie kół pasowych rozrządu na wałkach 156 2.5 V6
    Utworzone przez damianos69 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 10-04-2013, 18:45
  2. ustawienie paska rozrzadu
    Utworzone przez pinokio10 w dziale 156
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 12:48
  3. [146] ustawienie paska rozrządu
    Utworzone przez woyto w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-02-2012, 09:53
  4. [166] wałek wyrównoważający JTD - ustawienie PILNE !!
    Utworzone przez Bedboys w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 25-11-2011, 00:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory