Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 48

Temat: Długi rozruch silnika JTD

  1. #11
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    U mnie kręci nie dłużej niż 3 sek ale od razu wszystkie gary grają symfonię. Co do reakcji gazu z lekkim opóźnieniem to chyba normalne za nim turbina się rozkręci (czyli do 1800 rpm) Test przelewowy w ogóle nie musi nic pokazać albo pokaże info nie zbyt dokładne (ja robiłem u siebie i miałem 42, 42, 38, 48)

    Jak auto ma duży przebieg to po prostu najlepiej dać wtryskiwacze do sprawdzenia/przeczyszczenia - raz na 100-150 tyś km chyba warto
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  2. #12
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    U mnie kręci nie dłużej niż 3 sek ale od razu wszystkie gary grają symfonię. Co do reakcji gazu z lekkim opóźnieniem to chyba normalne za nim turbina się rozkręci (czyli do 1800 rpm) Test przelewowy w ogóle nie musi nic pokazać albo pokaże info nie zbyt dokładne (ja robiłem u siebie i miałem 42, 42, 38, 48)

    Jak auto ma duży przebieg to po prostu najlepiej dać wtryskiwacze do sprawdzenia/przeczyszczenia - raz na 100-150 tyś km chyba warto
    to kolego miałes w miarę podobnie i jak pali git to co sie przejmowac. Ja w renówce miałem na dwóch kolo 20, jeden ze 60, jeden z 80. Kręcił ciepły z 5s, zimny z 15s, wymieniłem dwa i pali zimny czy cieply 2s.

    Koledzy maja belle już wieloletnie, więc nie wiem czy jest sens ekonomiczny wyciagania wtyskow zeby je sprawdzic, najpierw chyba lepiej przelewowke bo jak kijowo pali to napewno to sporo wyjasni.

    Po za tym kwestii wyciagania tych wtyskow nikomu nie polecam, warsztaty tez czesto uswiadamiaja klienta ze jezeli cos sie uszkodzi to klient płaci (np. pęknie i zosstanie w głowicy)- niewdzieczne zajecie.


  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Cytat Napisał xakner Zobacz post
    Po za tym kwestii wyciagania tych wtyskow nikomu nie polecam, warsztaty tez czesto uswiadamiaja klienta ze jezeli cos sie uszkodzi to klient płaci (np. pęknie i zosstanie w głowicy)- niewdzieczne zajecie.
    To akurat jest kwestia fachowości serwisu - zwalają swoje braki wiedzy na kliencie
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  4. #14
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfagawrys
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź/Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM [98']
    Postów
    214

    Domyślnie

    w moim samochodzie wtryski były wymieniane w maju . Jak jest powyżej 7stopniC. to pali od razu, wraz z niższą temperaturą kręci coraz dłużej. ciekawostką jest że jak dluzej kręci, odpali i go od razu zgaszę to następny rozruch trwa sekunde i tłoki chodzą jak żołnierzyki

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    Cytat Napisał alfagawrys Zobacz post
    w moim samochodzie wtryski były wymieniane w maju . Jak jest powyżej 7stopniC. to pali od razu, wraz z niższą temperaturą kręci coraz dłużej. ciekawostką jest że jak dluzej kręci, odpali i go od razu zgaszę to następny rozruch trwa sekunde i tłoki chodzą jak żołnierzyki
    dla mnie to dalej brzmi jak wtryski. Chyba że gdzieś się zapowietrza, ale co ma do tego temperatura.


  6. #16
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfagawrys
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź/Tychy
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 105KM [98']
    Postów
    214

    Domyślnie

    być może, choć mój mechanik wskazuje na to, że któraś świeca może być słaba dlatego później łapie

  7. #17
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    [QUOTE=alfagawrys;1029515]być może, choć mój mechanik wskazuje na to, że któraś świeca może być słaba dlatego później łapie [/QU
    Alfami z silnikami diesla jeżdżę już ładnych kilka lat, podzielę się moimi doświadczeniami związanymi z długi rozruchem silnika.
    W ubiegłą zimę w 147 jtd miałem problemy z rozruchem silnika przy tem. poniżej '0". FES pokazał zbyt niskie ciś paliwa na szynie CR. - przy rozruchu max ok 120Bar.. Próba przelewowa ujawniła 2 wtryskiwacze, które w chwili kręcenia rozrusznikiem już puszczały paliwo do przelewu- co uniemożliwiało pompie CR. uzyskanie właściwego ciś. (po 2-3 obrotach wału ciś paliwa na listwie CR powinno być min250-300bar). Po wymianie wtrysków, auto zaczęło palić na dotyk, w tym samym czasie spaliła się 1 świeca , ale mimo to auto paliło na dotyk nawet przy - 20stop. tak, że spalona 1 świeca przy obecnych tem. nie jest powodem złego startu silnika.
    W mojej byłej 156 jtd dwa lata temu powodem złego odpalania silnika po nocnym postoju okazała się drobna nieszczelność pompy wys. ciś. Wystarczyło, że miejsce kilku kropel wykapanego przez noc paliwa w pompie zajęło powietrze i nie była ona w stanie w szybkim czasie wytworzyć potrzebnego do startu silnika ciś. paliwa. Wyciek był tak mały, że praktycznie niezauważalny, dopiero przypadkowe przetarcie spodu pompy czystą ręką ujawniło nieszczelność- koszt uszczelnienia pompy 250zł i koniec problemów rozruchem.

  8. #18
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał jengo Zobacz post
    .... że dzieje mi sie tak po wymianie rozrzadu. sprawdzałem ustawienie rozrządu po wymianie i jest ok. wcześniej odpalał mi na "dotyk"...
    Prawdopodobnie podczas wymiany rozrządu uszkodzony został czujnik położenia kątowego wałka rozrządu, albo masz kłopoty z cisnieniem paliwa na listwie podczas rozruchu
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #19
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar xakner
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Pabianice
    Auto
    AR 156 SportWagon
    Postów
    475

    Domyślnie

    zgadzam się w 100% że u nas świece za wielkiego znaczenia nie mają przy temp nawet do -5, później ok, ale nie w takich warunkach jak teraz.


  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar jengo
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    wałbrzych
    Auto
    alfa romeo 156 SW 1.9 jtd 16v m-jet 2004
    Postów
    53

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Prawdopodobnie podczas wymiany rozrządu uszkodzony został czujnik położenia kątowego wałka rozrządu, albo masz kłopoty z cisnieniem paliwa na listwie podczas rozruchu
    jak skutecznie sprawdzić oba tropy i gdzie najlepiej... (aso) ??? najbliżej mam (aż) do wrocka.? chyba że może ktoś zna lub ma zaufanego i godnego polecenia mechanika bliżej...??? pozdrawiam

Podobne wątki

  1. [159] 1.9 JTDm 120km Test przelewowy -długi rozruch zimnego silnik
    Utworzone przez wiateq467 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 17-03-2018, 07:05
  2. Ciężki rozruch silnika
    Utworzone przez Fucel w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 01:17
  3. 3.0 V6 długi rozruch
    Utworzone przez kielu w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 02-07-2013, 18:05
  4. [145] Ciężki rozruch silnika
    Utworzone przez kamooo3 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-10-2011, 11:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory