Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Szarpie podczas doładowania 2,4 JTD 150km

  1. #11
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    W Twoich logach odstępstwa pomiędzy "mierzonym ciśnieniem doładowania" a "docelowym..." nie są aż tak istotne, jeżeli chodzi o temat szarpania.
    Jeżeli to zero (0) z 137 sekundy dotyczy jak napisałeś "przeładowania", to problem leży w gruszce - nie działa jak powinna - np. ma złe "skoki" regulacji geometrii, złej długości cięgno itd. W normalnym działaniu turbo, może powodować szarpanie, przez "dziwne skoki cięgna".

    Co do braku kopcenia przy wyłączonym EGR i dymie widocznym za Tobą powyżej 4000 obr - wszystko jest jak najbardziej w porządku
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  2. #12
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    Może zanim zacznę kombinować z gruchą i geometrią podmienie elektrozawór turbiny na seryjny, teraz jest od audi

  3. #13
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    No to z audi nie ma prawa działać prawidłowo...
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #14
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    mam jeszcze kilka innych z pancerwagena też i efekt jest podobny, a od fiata nie mam skąd dopasować.
    Przed naprawą turbo i wtrysków jeździłem na elektrozaworze audi i było ok (a przynajmniej tak mi się wydawało)
    Ostatnio edytowane przez firstone ; 29-11-2012 o 16:59

  5. #15
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Cytat Napisał firstone Zobacz post
    Może zanim zacznę kombinować z gruchą i geometrią podmienie elektrozawór turbiny na seryjny, teraz jest od audi
    gdybym wiedział, że masz elektrozawór nieoryginalny, to bym raczej właśnie od niego zaczął ... zresztą pisałem, że może być problem z zaworem sterującym gruszką. Ten zawór może błędnie sterować gruszką, np. szybko wysuwając / chowając cięgno gruszki, czy też właśnie szarpać cięgnem, przez co jest wspomniane szarpanie przy przyspieszaniu ?!

    Jak masz oryginalne części, to popodmieniaj to co masz nieoryginalne, na oryginalne i szybko znajdziesz winowajcę.
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  6. #16
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    To raczej nie pierburg. Zmieniłem seryjny na nieseryjny od audi bo:
    1. szybciej ruszał sztangą
    2. w zakresie obrotów doładowania miałem wrażenie, że auto lepiej ciągnie od dołu (rzeczywiście w starych logach doładowanie wzrastało do 2200mBar).
    no i tak jak pisałem wcześniej przed regeneracją wtrysków i turbo było ok, tzn nie szarpało. No ale generalnie okazało się, że wtryski lały, także nie miało to pewnie znaczenia, a teraz jak są ok to elektrozawór może mieć znaczenie.

  7. #17
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    problem nadal nie rozwiązany.
    Ponownie sprawdzone zostały wtryski na maszynie, dolot, turbo, ciśnienie paliwa,
    Zacząłem się już zastanawiać czy może jakiś czujnik podaje błedne dane, może filtr paliwa (poprzedni nie było bosch i był większy gabarytowo)
    Wszystkie sugestie związane z diagnostyką mile widziane.

    Jedyny element jaki został nieseryjny to elektrozawór turbiny.

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    WA
    Auto
    166 3.2 V6 TI
    Postów
    305

    Domyślnie

    Jeżeli zostało wszystko sprawdzone, to pozostaje ten zawór. Poproś któregoś z kolegów ze swojej okolicy, żeby użyczył zawór, podmień i sprawdź.

    Ponadto jeżeli gruszka jest z innej turbiny, to też ma prawo działać niepoprawnie.


    A jak połączysz potencjalne problemy z zaworem i gruszkę, to masz mieszankę wybuchową
    Alfa Romeo 166 3.2 V6 TI

    /Grzesiek

  9. #19
    Użytkownik Ogier Avatar firstone
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Alfa romeo 166 2.4 jtd
    Postów
    189

    Domyślnie

    wczoraj podczas jazdy wyłączyłem ASR i nagle szarpanie ustało
    podczas doładowania koła boksują, ale nie ma szarpania jak wcześniej (może to ASR dusiło auto) tylko, że jak ASR się załącza to na desce zapala się komunikat, a tu czegoś takiego nie było.
    Ostatnio edytowane przez firstone ; 22-02-2013 o 09:19

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    Cytat Napisał firstone Zobacz post
    może filtr paliwa (poprzedni nie było bosch i był większy gabarytowo)
    W 2002 była zmiana filtra, wprowadzony został większy od poprzedniego i droższy, o kilkanaście złotych.

    Watpie że to on ma cokolwiek wspólnego z tym problemem, w ciężarówkach są takie jak przed zmiana i jakoś te silniki działaja
    Ostatnio edytowane przez Arek166 ; 16-02-2013 o 13:53

Podobne wątki

  1. Szarpie podczas jazdy
    Utworzone przez RudolfH w dziale 156
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 25-03-2016, 21:33
  2. prawidłowe ciśnienie doładowania 1.9 jtd 150km
    Utworzone przez qiuve w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-02-2016, 20:27
  3. Szarpie i dławi się podczas jazdy
    Utworzone przez bobopszow w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 08-06-2013, 05:23
  4. [159] Podczas przyśpieszania w zakresie 1500-3000 obrotów spada ciśnienie doładowania
    Utworzone przez noe9 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 04-02-2011, 20:00
  5. mocno szarpie podczas jazdy na benzynie,
    Utworzone przez jezo866 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 24-01-2011, 18:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory