Strona 4 z 4 PierwszyPierwszy 1234
Pokaż wyniki od 31 do 39 z 39

Temat: [156] grzeje się na biegu jałowym

  1. #31
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Czyli spalil ci sie rezystor
    Z tym ze sprawa jest o tyle dziwna ze jego przepalenie zawsze powoduje zginiecie drugiego biegu wentylatora a u ciebie zginely oba :shock:
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  2. #32
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    No dziwna sprawa. Może w różnych silnikach są różne opornice. Gdyby spalił się tylko drugi bieg to podejrzewam, że nawet bym tego nie zauważył.

    A jeszcze jedna sprawa. Mówiłeś, że przy włączeniu klimatyzacji powinien wentylator się kręcić. Nie dzieje się tak. Włączam klimatyzację, nie zamula ona silnika i dmucha jak normalnie z nawiewów. Czy jeśli nie ma gazu w układzie klimatyzacji, to nie uruchamia się nawet sprężarka i nie dmucha wentylator? Bo jeśli tak nie jest, to znowu muszę szukać przyczyny nie działania klimy.

  3. #33
    Użytkownik Znawca Avatar Szef
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8 TS 140 KM 2002r
    Postów
    1,208

    Domyślnie

    Tutaj to juz dedukje ale

    Jesli nie ma czynnika w klimie to po pierwsze powinna to sygnalizowac lampka od klimy - chyba pulsowac - sprezarka sie nie wlaczy a tym samym w instalacji nie wzrosnie cisnienie na tyle aby presostat uruchomil wentylator
    Alfa Romeo 156 1.8 16v T.S. V6 pipe DISTINCTIVE ECU ME 7.3.1 EOBD
    www.alfaromeo.mazury.pl

  4. #34
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Jesli nie ma czynnika w klimie to po pierwsze powinna to sygnalizowac lampka od klimy - chyba pulsowac
    A w 156 jest taki czujnik i kontrolka :shock: :?:

  5. #35
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    Kontrolka świeci stałym światłem jakby wszystko było ok

  6. #36
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    Jak już pisałem w tej opornicy z wentylatora jest spalony rezystor (ten mniejszy). Niestety nie wiem jakie ma on parametry i nie mam możliwości zmierzyć spalonego. Miałbym prośbę, jeśli komuś by się chciało go zmierzyć u siebie i podać mi rezystancję to byłbym bardzo wdzięczny. Póki co, żeby samochód jeździł i się nie grzał opornicę zastąpiłem kawałkiem przewodu. Chyba, że jeszcze ktoś z Was wie bez mierzenia jaką ma rezystancję ten opornik. Bardzo proszę o pomoc.

    pozdrawiam, Rafał

  7. #37
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    patrzyłem w swojej , jest tylko jeden opornik.

    --

  8. #38
    geronimo775
    Gość

    Domyślnie mam podobny problem

    Cytat Napisał Siafal89 Zobacz post
    Witam!

    Kolejny problem w mojej alfie. W czasie jazdy wszystko jest w porządku. Natomiast na jałowym strasznie się grzeje. Dziś na zapalonym silniku zagrzała się do ponad 110*C w kilkanaście minut. Wentylator się nie włączył. Natomiast wystarczy że ruszę, pod wpływem powietrza temperatura zaraz wraca do normalnego poziomu. Czyli termostat jest sprawny, wymieniany 1000km temu. Sprawdzałem wentylator, podłączając go bezpośrednio pod akumulator - działa. Odpaliłem ją przed chwilą jeszcze pod garażem bo męczy mnie ten problem. Sądziłem, że może ten wentylator może jednak włącza się później i zrobiłem fałszywy alarm. Na biegu jałowym w 10-15 minut zagrzała się aż zapaliła się czerwona kontrolka. Nigdy wcześniej nie widziałem temperatury powyżej 90*C. Płyn chłodniczy jest na poziomie maximum. Wszystkie wtyczki są powpinane chyba dobrze, samochód jest po naprawie, więc myślałem, że mechanik może czegoś nie wpiął. Przewód od wentylatora jest cały, bezpiecznik jest w porządku. Podejrzewam jakiś czujnik, który steruje włączeniem wentylatora. Powiedzcie mi gdzie mam go szukać, może padł, a może nie jest podpięty. Chyba, że istnieje jeszcze jakaś inna przyczyna o której nie wiem... Pomóżcie,

    dziękuję, Rafał
    Kupiłem autko dobry miesiąc temu, ale dopiero teraz zaobserwowałem ten, nazwijmy go problemem, gdyż do końca nie jestem pewien czy to jest błąd. Mianowicie jet tak jak u Ciebie, tzn. na postoju wskazówka temperatury wychyla sie prawie na 3/4 skali (gdzieś 109 stopni, na więcej juz nie miałem cierpliwości czekać), a wentylator nie włączył się. Przy ruszeniu i przejechaniu kilkudziesięciu metrów temp. wraca na 91-93 stopnie. Tyle że u mnie przy załączeniu klimy wentylator sie załącza. Nie wiem czy to normalne? Byłem u mechanika mówiąc ze mam problem z załączaniem wentylatora, stwierdził że był problem w instalacji, ale wskaźnik zachowuje się tak jak poprzednio...

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    witam !!! ostatnio u siebie przerabiałem ten problem.
    przy wymianie chłodnicy zauważyłem że jedna nóżka od tego zielonego rezystora się odłączyła.
    pod nim jest mniejszy element i to jest dioda a nie rezystor.niestety nie da się tego polutować gdyż ze względu na przepływy prądu o dużych natężeniach przez te elementy wszystko zostało zgrzane ze sobą.
    pozostaje tylko wymiana.

    mi udało się naprawić to tymczasowo,nawierciłem otworki o średnicy 2,5mm w stopce rezystora i tej blaszce od konektora i skręciłem na mały blachowkręt.

    jak na razie wszystko działa.

    pozdrawiam!!!


    moja druga ulubienica...

Podobne wątki

  1. Szarpnięcie na biegu jałowym
    Utworzone przez Uzurpat0r w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 20:21
  2. [Giulietta] Drgania na biegu jałowym
    Utworzone przez szerszen1992 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 14:37
  3. Obroty na biegu jałowym
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-03-2013, 17:45
  4. [145] Na jałowym biegu coś puka ?
    Utworzone przez asterix w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-02-2013, 13:13
  5. Przeplatanie na biegu jałowym na LPG
    Utworzone przez Mat85 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory