Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 39

Temat: [156] grzeje się na biegu jałowym

  1. #1
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie [156] grzeje się na biegu jałowym

    Witam!

    Kolejny problem w mojej alfie. W czasie jazdy wszystko jest w porządku. Natomiast na jałowym strasznie się grzeje. Dziś na zapalonym silniku zagrzała się do ponad 110*C w kilkanaście minut. Wentylator się nie włączył. Natomiast wystarczy że ruszę, pod wpływem powietrza temperatura zaraz wraca do normalnego poziomu. Czyli termostat jest sprawny, wymieniany 1000km temu. Sprawdzałem wentylator, podłączając go bezpośrednio pod akumulator - działa. Odpaliłem ją przed chwilą jeszcze pod garażem bo męczy mnie ten problem. Sądziłem, że może ten wentylator może jednak włącza się później i zrobiłem fałszywy alarm. Na biegu jałowym w 10-15 minut zagrzała się aż zapaliła się czerwona kontrolka. Nigdy wcześniej nie widziałem temperatury powyżej 90*C. Płyn chłodniczy jest na poziomie maximum. Wszystkie wtyczki są powpinane chyba dobrze, samochód jest po naprawie, więc myślałem, że mechanik może czegoś nie wpiął. Przewód od wentylatora jest cały, bezpiecznik jest w porządku. Podejrzewam jakiś czujnik, który steruje włączeniem wentylatora. Powiedzcie mi gdzie mam go szukać, może padł, a może nie jest podpięty. Chyba, że istnieje jeszcze jakaś inna przyczyna o której nie wiem... Pomóżcie,

    dziękuję, Rafał

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    to raczej wygląda na pompę wodna.
    Zwykle po remoncie silnika auto się dociera i bardziej grzeje ale aż tak to nie.
    Program alfadiag steruje włączeniem wentylatora wiec bys sprawdził czy ten tor jest sparawny.

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122

    Domyślnie

    Ja obstawiam czujnik temp. który jest wkręcony w termostat- ewentualnie przewody lub wtyczkę wokół niego

  4. #4
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    bubu321 - wydaje mi się, że gdyby pompa była padnięta to podczas jazdy też by się grzał - ale może się mylę.

    emzet156 - jesteś pewien? A czy nie jest tak, że czujnik przy termostacie idzie do wskaźnika temperatury?

  5. #5
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    Dzwoniłem do mechanika i twierdzi, że czujnik odpowiedzialny za wentylator jest po prawej stronie chłodnicy jeśli stoimy przed maską. Niestety nic tam nie widzę. W obudowie wentylatora są jakieś 2 czarne kosteczki, które nie wiem do czego służą, ale to nie będzie ten czujnik, bo nie ma tam kontaktu z płynem chłodniczym. Szukam dalej i czekam na Waszą pomoc.

  6. #6
    czarek99
    Gość

    Domyślnie

    wentylator ma duże obciążenie między czujnikiem a wentylatorem jest przekaznik

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Rzeszów/Irl.
    Auto
    159 1.9 jtdm 16v 2007
    Postów
    122

    Domyślnie

    Ja nie widzę wokół chłodnicy żadnego czujnika więc obstawiam ten w termostacie a przy okazji sprawdz bezpiecznik i przekaznik

  8. #8
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    Tam pod maską widziałem kilka przekaźników oznaczonych "fan" "fan1" "fan2" sprawdzę je. Bezpiecznik jest w porządku już go sprawdzałem.
    Czyli jeśli jest tylko jeden czujnik od temperatury to bardzo łatwo można go sprawdzić na rozgrzanym silniku. Rozgrzać silnik, potem odpiąć czujnik i zobaczyć czy wskazówka od temperatury opadnie. Jeśli opadnie to jest on wykluczony czyli działa. Jeśli nie opadnie to znaczy, że jest jeszcze jeden czujnik i dalej go trzeba szukać.

  9. #9
    moniczka_23_wwa
    Gość

    Domyślnie

    Odnośnie tego co powiedział Twój mechanik. Ostatnio kolega rozbierał mi cały wentylator pod pretekstem pisków i jedno co mi się rzuciło w oczy, po wyjęciu wentylatora, w prawym górnym rogu jest taki zielony wielki rezystor chyba… Być może to, to ale nie jestem pewna. U mnie jest pojedynczy wentylator, a ten chyba rezystor był w prawym górnym rogu uchwytu, który trzyma wentulator na chłodnicy.

  10. #10
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    Rozumiem Moniczko, że twój kolega wyjmował ten wentylator. Też chyba będę musiał go ściągnąć jak pójdę do garażu. Być może, że to będzie to czego szukamy

Podobne wątki

  1. Szarpnięcie na biegu jałowym
    Utworzone przez Uzurpat0r w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 30-12-2014, 20:21
  2. [Giulietta] Drgania na biegu jałowym
    Utworzone przez szerszen1992 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 17-05-2014, 14:37
  3. Obroty na biegu jałowym
    Utworzone przez kandy w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-03-2013, 17:45
  4. [145] Na jałowym biegu coś puka ?
    Utworzone przez asterix w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 12-02-2013, 13:13
  5. Przeplatanie na biegu jałowym na LPG
    Utworzone przez Mat85 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 20-11-2011, 11:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory