Strona 4 z 37 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 369

Temat: Podgrzewacz płynu chłodniczego- wykorzystanie bezpieczników

  1. #31
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    Tylko, że na fotce widać, że dwie wtyczki są podłączone a reszta wisi (ciekawe do czego ?), a na aukcji allegro widać, że 3 wtyczki są wpięte.

  2. #32
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    to u Ciebie tak wiszą?? wydaje mi się, że niebieskie powinny być wpięte. popatrz po kablach, powinny mieć zakończenie w centralce strującej.

    - - - Updated - - -

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Nagrzewnica2.jpg
Wyświetleń:	792
Rozmiar:	118.1 KB
ID:	80682

  3. #33
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar pawel2910
    Dołączył
    07 2011
    Auto
    Były: 156 2.4 JTD 02r. AR 159 2.4 JTDM 06r. Jest: Giulietta QV 12r.
    Postów
    927

    Domyślnie

    To nie moje zdjęcie ale również i u mnie tak wiszą, szary i niebieski jest wpięty w nagrzewnicę a reszta kabli wisi obok czyli 2 niebieskie i jeden szary, w nagrzewnicy oczywiście jest wolne jedno miejsce na wtyczkę z pinami.

  4. #34
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    Musze tez u siebie ogladnac te wtyczki bo chyba tez mam za malo podlaczone :/

    Wysłane z mojego GT-I9000
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  5. #35
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    być może 2 szare się da razem połączyć, a 3 niebieskie w nagrzewnicę

  6. #36
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    A więc jest to tak:
    1 szary + 1 niebieski z głównej wiązki oraz rozgałęziacz z szarego na szary + niebieski

    Szary jest obwodem mocniejszym, który przez rozgałęziacz zasila 2 grzałki. Niebieski tylko jedną grzałkę. Jak ktoś nie ma podłączonego jednego przewodu to niech sobie podłączy. Co prawda większy będzie pobór mocy z akumulatora ale będzie szybciej i mocniej ciepełko leciało z nagrzewnicy za nim się silnik nagrzeje.

    Co do momentu włączanie odpowiednich obwodów to eLearn mówi, że:
    Opis funkcjonowania
    Przekaźniki J36 i J37 sterują włączeniem oporników O25. Zasilanie opornika O25 następuje z akumulatora w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem maxifuse HEAT, znajdującym się bezpośrednio na akumulatorze A1 konektor D, Przekaźnik J36 steruje obwodem włączenia pierwszego opornika nagrzewnicy dodatkowej: zasilanie przekaźnika przesyłane jest przez bezpiecznik volante B38A ; Centralka układu klimatyzacji M70 przesyła sygnał gotowości do włączenia pierwszego opornika O25A ze styku 12 złącza A: taki sygnał wzbudza w rzeczywistości przekaźnik J36. Przekaźnik J37 steruje obwodem włączenia dwóch pozostałych oporników nagrzewnicy dodatkowej: zasilanie przekaźnika przesyłane jest przez bezpiecznik volante B38B ; Centralka układu klimatyzacji M70 przesyła sygnał gotowości do włączenia dwóch pozostałych oporników O25B i O25C ze styku 40: taki sygnał wzbudza w rzeczywistości przekaźnik J37 .
    Wydaje mi się, że jedna grzałka jest nie podłączana na cieplejsze kraje ale tego nie wiem, może po prostu zapominali o tym monterzy. Za 1h zrobię pomiary występowania napięć ale musi mi się auto schłodzić

    Co do fotki na poprzedniej stronie gdzie widać wpięty szary w rozgałęziacz i 2 wolne niebieskie, wydaje mi się, że były 2 wersje wiązek. 2 i 3 obwodowe , przy czym przy 3 obwodowej nie powinno się stosować rozgałęziacz. Trzeba by taką wersję pomierzyć miernikiem występowanie napięć.
    Ostatnio edytowane przez jaboleq ; 22-12-2012 o 11:23
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  7. #37
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    ja z kolei sprawdziłem jak wygląda moja nagrzewnica. nie mam tej elektrycznej falerki, ale jest na nią miejsce. Jest mocowanie, do którego się ją przykręca, ale zalane plastikiem jest miejsce w które się ją wsadza. Podejrzewam, że wystarczyłoby wyciąć otwór.

  8. #38
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał emo94 Zobacz post
    to u Ciebie tak wiszą?? wydaje mi się, że niebieskie powinny być wpięte. popatrz po kablach, powinny mieć zakończenie w centralce strującej.

    - - - Updated - - -

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Nagrzewnica2.jpg
Wyświetleń:	792
Rozmiar:	118.1 KB
ID:	80682
    Sprawdziłem w swojej 156 i mam dokładnie takie coś pod schowkiem, a dokładnie wbudowane w nagrzewnicy jak na foto.
    Zrobiłem na szybko takie tam fotki:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3554.jpg
Wyświetleń:	411
Rozmiar:	353.9 KB
ID:	80885
    Mam jeszcze dodatkowo dwie takie kostki wolnie i razem "tretytką" spiete.
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3549.jpg
Wyświetleń:	422
Rozmiar:	356.9 KB
ID:	80886
    Musiało to byc u mnie dołożone, gdyż znalazłem na jednej wpiętej kostce takie coś:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3551.jpg
Wyświetleń:	352
Rozmiar:	293.8 KB
ID:	80888
    Na odwrocie:
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	DSCN3552.jpg
Wyświetleń:	310
Rozmiar:	255.3 KB
ID:	80889
    Ostatnio edytowane przez majster ; 24-12-2012 o 12:58

  9. #39
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Łódź
    Postów
    267

    Domyślnie

    Ja u siebie jutro montuje podgrzewacz na wąż. według schematu bezpieczniki(30A, 50A) mam i jeżeli tylko będzie w nich prąd to pod nie się podłączę. Elektrycznej nagrzewnicy nie mam na pewno. Jak sprawdzić czy jeżeli będzie prąd w bezpiecznikach to będzie grzać świece żarowe? Podłączać będę bezpośrednio pod bezpiecznik. masa z ramy gdzieś.
    Czarna 156 2004r

  10. #40
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    Cytat Napisał xmajk Zobacz post
    Jak sprawdzić czy jeżeli będzie prąd w bezpiecznikach to będzie grzać świece żarowe?
    spr. rezystancję świec, jak masz z renault to ok 0,7-0,8ohm będzie

    jak podgrzewacz będzie grzał - wyjmin bezpiecznik 70A oznaczony jako HEAT - jak usłyszysz, że silnik inaczej pracuje, tzn, że świece grzeją

Podobne wątki

  1. Podgrzewacz płynu chłodzącego i ogrzewanie
    Utworzone przez Złoty w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 13-02-2016, 13:40
  2. [Brera] Wysoki stan płynu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego.
    Utworzone przez zuch10 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 03-01-2016, 20:49
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-12-2013, 01:29
  4. 100zł, czy to dużo za podgrzewacz płynu?
    Utworzone przez Proxim@Ar w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 02-02-2013, 19:04
  5. [145] Podgrzewacz płynu układu chłodzenia w dieslach
    Utworzone przez bulan74 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 20-01-2013, 20:06

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory