Strona 15 z 26 PierwszyPierwszy ... 5678910111213141516171819202122232425 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 141 do 150 z 260

Temat: Brera - wybór silnika

  1. #141
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Porównujesz kolego TURBOdiesla do wolnossącej benzyny - trochę niesprawiedliwie chyba. Wsiądź do wolnossącego diesla i spróbuj powyprzedzać.
    Porównuję, ponieważ od kilku dobrych lat nie kupisz wolnossącego diesla, natomiast wolnossące benzyny owszem - mają się wciąż dobrze i są w ofercie większości producentów.

    Przykład z Audi Q7 4.2 TDi, który przytoczyłem, doskonale ilustruje zupełny BEZSENS często spotykanego także na naszym forum twierdzenia "ropa tyko w traktorach", ponieważ to właśnie diesel rozpędza do 100 km/h ważącego 2.5 tony "traktora" Q7 w 6.4 s (4.2 TDi) lub w 5.5 s ! (6.0 TDi). Są to najmocniejsze silniki dostępne w tym aucie, zostawiające w tyle najsilniejszego doładowanego benzyniaka 3.0 TFSi pod względem przyśpieszenia (o elastyczności nie wspominając, bo tutaj jest po prostu przepaść).
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  2. #142
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Cóż, nie liczą się osiągi, ale też styl, w jakim się wozisz... OK, 6-cylindrowe diesle nie brzmią źle, ale każdy 4-cylindrowy brzmi beznadziejnie i żaden chip tego nie zmieni. Niektórzy na to zwracają uwagę (a inni nie, i ja to jakoś akceptuję).
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  3. #143
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Cóż, nie liczą się osiągi, ale też styl, w jakim się wozisz... OK, 6-cylindrowe diesle nie brzmią źle, ale każdy 4-cylindrowy brzmi beznadziejnie i żaden chip tego nie zmieni. Niektórzy na to zwracają uwagę (a inni nie, i ja to jakoś akceptuję).
    Widzę, że dyskusja osiąga już powoli właściwy dla niektórych użytkowników tego forum poziom (nie mam nikogo konkretnego na myśli w tej chwili). Radosuaf, czemu piszesz o 6-cylindrowych dieslach, skoro kolega odnosił się do 4.2 TDI (8-cylindrowy) oraz do 6.0 TDI (12-cylindrowy) ? Druga sprawa: "Ważny jest styl w jakim się wozisz" - muszę przyznać, że w tym miejscu nie do końca rozumiem o co Ci chodzi. O jakim stylu my tu mówimy ? Czy porównujemy styl w jakim ktoś się wozi AR Giullietta 1.4 MA oraz Audi q7 4.2 TDI/6.0 TDI, czy porównujemy styl wożenia się AR Giulietta 1.4 MA oraz AR Giullietta 2.0 JTDm. Jeżeli chodzi o ten pierwszy przypadek to tutaj moim zdaniem "przewaga stylu", w każdym przypadku będzie po stroni Audi q7, choćby nawet było to 3.0 TDI. Oczywiście Twoim prawem jest mieć inne zdanie, aczkolwiek pozostawiam to do osądu także innych uczestników dyskusji. Jeżeli natomiast mówimy o drugim przypadku, to będzie to dla każdego to samo. Przecież nikt rozsądnie myślący nie przyda Ci więcej stylu dlatego, że będziesz jeździł Giulliettą z silnikiem 1.4 benzyna, zamiast identyczną Giuliettą z silnikiem 2.0 diesel. Naprawdę ten argument dot. "stylu wożenia się" jest mocno chybiony i w gruncie rzeczy zastępczy. Chodzi Ci po prostu o to, żeby za wszelką cenę sprowadzić konfrontację na swojski i poniekąd typowy dla tego forum poziom pt. "benzyna vs. diesel" podczas, gdy w tym temacie nie o to chodzi (tym bardziej, że to nie hyde park).

    Nieśmiało przypomnę, że temat dotyczy wyboru silnika w AR Brera. Tutaj oczywiście takie "stylowe" porównanie na kanwie Twojego argumentu o "stylu wożenia się" dość trudno stworzyć.
    Ostatnio edytowane przez mariuszoles ; 29-12-2012 o 20:33

  4. #144
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Przyznam, że nie mam bladego pojęcia, ile cylindrów mają silniki TDI, bo nigdy w życiu nie będę jeździł takim autem, chyba, że mi ktoś wciśnie służbówkę i nie będę miał innego wyjścia...
    Chodziło mi o to, że klekot diesla pasuje do Brery jak pięść do nosa, i to nie ja zboczyłem z tematu wygłaszając tezy o powalającym momencie obrotowym dieslowych mastodontów od Audi.
    Co do stylu, to dla mnie Q7 nie ma żadnego i wolałbym wozić się MiTo (albo i Renault Clio chociażby) niż tym jeżdżącym czołgiem, nawet gdyby tam wsadzili W12 w benzynie i przeszczepili wnętrze z Bentleya.

    Co do dyskusji diesel vs. benzyna, to chciałem tylko wskazać, że nie każdego ekscytują konie i cyferki, ważne są też odczucia estetyczne i tyle. Ja przy wyborze auta odstrzeliłem diesle a priori i nawet nie mam pojęcia, jaki moment obrotowy ma JTDm...
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  5. #145
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    .Co do dyskusji diesel vs. benzyna, to chciałem tylko wskazać, że nie każdego ekscytują konie i cyferki, ważne są też odczucia estetyczne i tyle. Ja przy wyborze auta odstrzeliłem diesle a priori i nawet nie mam pojęcia, jaki moment obrotowy ma JTDm...
    Ok, wracamy zatem do AR.

    Skupmy się na "odczuciach estetycznych", wrzućmy na tapetę np 159. Czy nie zakrawa na ironię losu fakt, iż najlepszy dźwięk spośród wszystkich silników oferowanych w tym modelu daje właśnie pięciocylindrowy diesel ?
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  6. #146
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    V6 ma bardzo ładny dźwięk i raczej lepszy niż 2.4 (choć nie miałem bezpośredniego porównania). Chociaż zgadzam się, że to auto zostało skrzywdzone słabymi silnikami benzynowymi. I pewnie dlatego sukces tego skądinąd bardzo zgrabnego autka był, delikatnie mówiąc, umiarkowany...
    Ostatnio edytowane przez radosuaf ; 29-12-2012 o 21:36
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  7. #147
    Użytkownik Świeżak Avatar Falarek
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    AR MiTo
    Postów
    223

    Domyślnie

    Akurat 2,4 JTDm jakimś wielkim klekotem nie jest i wiele osób twierdzi że ma całkiem znośny dźwięk. Świat się zmienia BMW zrobiło przecież M-kę z dieslem

  8. #148
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Właśnie o tym powyżej pisałem, problem w tym, że przednia ośka jest w takim aucie baaaaaaardzo ciężka.
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

  9. #149
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał radosuaf Zobacz post
    Właśnie o tym powyżej pisałem, problem w tym, że przednia ośka jest w takim aucie baaaaaaardzo ciężka.
    Oj, i znów punkt dla diesla. 2.4 JTDm jest lżejszy od 3.2 JTS, zatem o naprawdę ciężkiej przedniej osi możemy mówić w przypadku 159 z wynalazkiem Holdena pod maską.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  10. #150
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar radosuaf
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Poznan, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM MY21
    Postów
    8,322

    Domyślnie

    Wow, nie wiedziałem nawet. Touche!
    Alfa Romeo Giulia Business 200 KM 2021
    Peugeot 308 SW 1.2 130 KM 2019

    Były: Renault Clio I 1.2, Peugeot 307 SW 1.6 110 KM, AR 147 1.6 TS 105 KM, Giulietta 1.4 MA 170 KM, Giulietta 1.4 MA 150 KM, Alfa Romeo 75 2.0 TS

Podobne wątki

  1. [159] BRERA vs 159 - Masaka/pokrywa silnika różnice
    Utworzone przez prezes01 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 26-11-2016, 20:10
  2. [159] Wybór silnika.
    Utworzone przez Baax w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-06-2013, 20:49
  3. wybór 156 i silnika
    Utworzone przez jakubGTV w dziale 156
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 22-06-2011, 14:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory