Strona 12 z 20 PierwszyPierwszy ... 234567891011121314151617181920 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 111 do 120 z 199

Temat: AR 166 V6 2.5 - Zakładanie gazu.

  1. #111
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobielczak Zobacz post

    Teraz mam pytanie do starych użytkowników aut z LPG:
    - Czy poprawnie wyregulowana instalacja - sprawia jakieś problemy? Czy jest to kwestia systematycznych przeglądów i regulacji?
    - Czy jest zauważalna różnica przy jeździe na LPG i PB?
    - Czy dłuższe trasy pokonywane na zasilaniu LPG jakoś negatywnie wpływają na silnik? Na przykład trasy po autostradzie, z prędkością ponad 150k/h?
    - Jaka jest różnica w spalaniu na PB a LPG?
    - Czy w 166 podczas jazdy na LPG będzie widać spalanie w komputerze czy tylko podczas jazdy na PB?
    1. Jak będziesz wszystko na bieżąco robił problemów nie ma, trzeba znaleźć dobre miejsce na tankowanie a nie punkt dozowania syfu to po pierwsze, wtedy filtry przy wymianie będziesz miał czyste, mi jakieś 10 tysięcy kilometrów wstecz poszedł czujnik temperatury na reduktorze, jak na 80 tysięcy nalatanych dodatkowe 20 zyli mnie nie zrujnowało
    2. Nie ma i przy tym zostańmy. Jak dla mnie jest różnica, ale nie w mocy, tylko w reakcję na pedał w podłogę, ale chodzi o właściwości paliwa, po prostu jak wciskam na PB od razu idzie, po zrobionych 5 tysiącach bez dłuższej trasy na PB w międzyczasie, ułamek sekundy się zastanawia.
    3. Dłuższa trasa wpływa tak, że możesz dokładnie policzyć spalanie LPG, bo od razu startujesz na tańszym. No i jeszcze jeden minus to to że dwa razy częściej zaglądasz na Stacje paliw
    4. Różnica to 1 do 1,5 litra, raz na 3 miesiące zasuwam na PB, zawsze dwa pełne zbiorniki, tak więc tak mi wychodzi, ciekawe jest to że na trasie 1500 kilometrowej różnica to pół litra (cały czas to autostrada i 130+, w jedna stronę na LPG i na PB w drugą)
    5. Ja na szczęście nie mam komputera, najlepsza metoda to kasowanie małego licznika

  2. #112
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Koledzy powiedzieli wszystko o samych wrażeniach z jazdy.

    Ja o samych uszkodzeniach silnika - jak masz poleconą osobę z forum LPG to raczej nie masz się o co martwić. Grunt to wystrojenie bo instalacja jest OK, a przy takich gratach trzeba popełnić niezłego babola żeby silnikowi cokolwiek sie stało. Dużo aut jeździ bez żadnego strojenia i nic się z nimi nie dzieje, tylko jest albo utrata mocy, albo szarpią, albo gasną itp.

    Silnik V6 jest bardzo odporny na gaz, co potwierdzają przebiegi na gazie bez żadnych problemów. A wymienić zawory i dotrzeć gniazda czy zrobić pierścienie będzie trzeba w każdym silniku, prędzej czy później.

    Bierz 2xR01 albo 2xSilver - te drugie znane są z wachania ciśnienia taki jeden minusik. Magica zostaw i nie daj się przekonać.

  3. #113
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kobielczak
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    GT 2.0 JTS
    Postów
    785

    Domyślnie

    Super. Dzieki Kylo - na jakich stacjach tankujesz LPG? Ja najbliżej mam LukOil..


    Marek - ja mam OGROMNY dylemat jaki reduktor wybrać. Nie mam AŻ tyle gotówki aby zamontować Prinsa, AC 01 pojedynczy ma problemy z ciśnieniem, Magic Jet - ma złą opinię, Scorpion GT - ponoć to już nie ten sam reduktor co kiedyś, KME Gold - zamarza, 2x KME SILVER - są drogie i zajmują dużo miejsca, podobnie jak z 2x AC 01..

  4. #114
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobielczak Zobacz post
    Czy w 166 podczas jazdy na LPG będzie widać spalanie w komputerze czy tylko podczas jazdy na PB?
    U mnie jak jadę na gazie to komp normalnie pokazuje spalanie, ale może to przez to, że mam prinsa i nawet jest dość dokładny we wskazaniach
    Co to straty mocy to ja np. odczuwam niewielki spadek, choć może to przez to, że gaz tak ustawiony. Mi to nie przeszkadza, wiadomo coś za coś. Może kalibracja by pomogła ale usłyszałem od dobrego gazownika, że nie ma potrzeby kalibrować sekwencji jak jest dobrze ustawiona od nowości nic nie powinno się rozstroić - Czy to prawda? podpowiedzcie koledzy....

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał kobielczak Zobacz post
    Super. Dzieki Kylo - na jakich stacjach tankujesz LPG? Ja najbliżej mam LukOil..

    właśnie apropo stacji, to gdzie waszym zdaniem jest najlepszy gaz? Ja cały czas tankuje tylko na orlenie, bo podobna gaz mają dobrej jakości. Co sądzicie?
    Raz zatankowałem gaz na Shell'u i było nieco gorzej...

  5. #115
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał kobielczak Zobacz post
    Marek - ja mam OGROMNY dylemat jaki reduktor wybrać. Nie mam AŻ tyle gotówki aby zamontować Prinsa, AC 01 pojedynczy ma problemy z ciśnieniem, Magic Jet - ma złą opinię, Scorpion GT - ponoć to już nie ten sam reduktor co kiedyś, KME Gold - zamarza, 2x KME SILVER - są drogie i zajmują dużo miejsca, podobnie jak z 2x AC 01..
    Powiem Ci że ja tak nie depczę w auto i gold jest w zupełności wystarczający. Jeżeli Ty uważasz że to za mało i pogadaj np z Grześkiem.

  6. #116
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    LukOila nie znam, ja tankuję przeważnie na trzech stacjach (dosłownie- jak mam coś szemranego w zasięgu wzroku to jadę na PB, zdarzyło mi się tak robić 400 kilometrów)- Orlen, Bliska i Statoil, pierwsze dwa mają taki plus że ich gaz jest czysty, ale zużycie będzie większe niż na Statoilu, gdzie nie dość że jest czystszy to i spalanie jest lepsze o litr- mówię o oryginalnych koncernowych stacjach. Co do tych szemranych to w naszym kraju jest dużo franczyz, czyli stacji pod szyldem dużego Koncernu i to co tam jest odbiega znacznie od Oryginalnych stacji- robię w paliwach to wiem coś o tym, dlatego na którejś z tych jakie wymieniłem jako dobre też możesz się naciąć, najmniej na Statoilu i Bliskiej- bo oni chyba najmniej farbowanych mają.
    Rozpoznać można je czasem po wyższej cenie niż w sąsiedztwie, ale to tylko w wypadku gdy nieopodal jest stacja tego samego koncernu a ty widzisz akurat cenę większą o 5 groszy (Orlen tak robi w województwie podlaskim, jak jest w Polsce nie interesowałem się). Poza tym chyba coś w numerze stacji jest na paragonie, jutro skoczę po piwo, to zweryfikuję, czym się różnią, jak znajdziesz dobra stacje to filtry prawie jak w Holandii, po 25 tysiącach są przykurzone, a wymieniasz bo rok minął, a nie bo zapchane
    Swoją drogą ja moją instalację modernizuję, Staga 300-8 Isa2 już mam, gazownik ma mi jakieś reduktory znaleźć, ja planuję dwa AC R01 wsadzić albo Silvery, ale gazownik ma zdecydować, strasznie mu na mojej kasie zależy i chce tylko jednego wsadzić się zobaczy jak to wyjdzie. Nie zakładaj w każdym bądź razie Golda, on nawet przy rozpędzaniu potrafi się zamrozić jak ciągniesz biegi po kolei do końca, no i 170 zimą to maks 2 minuty wytrzyma, latem problemów nie ma z nim w ogóle, dopiero przy 230 km/h przełącza na PB, ale raczej dlatego ze tak jest ustawiony.
    Według mojej teorii i tego co czytam Alfy z automatycznymi skrzyniami nie maja problemów z zamarzaniem Golda, a kto ma manualną to tak samo jak i ja psy wiesza
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 17-01-2013 o 14:54

  7. #117
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Nie zakładaj w każdym bądź razie Golda, on nawet przy rozpędzaniu potrafi się zamrozić jak ciągniesz biegi po kolei do końca, no i 170 zimą to maks 2 minuty wytrzyma
    Przesadziłeś..... Na dwóch autach sprawdzone że to co piszesz jest bzdurą. Miałeś może coś innego skopane. Może półgodziny z nogą w podłodze faktycznie nie da rady (czy coś kolo tego) ale bez problemu przy ściganiu się albo kilka minut z prędkościami sporo ponad 200 daje spokojnie radę. Dłużej nie wiem bo nigdy tak nie jeżdżę.

  8. #118
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał kylo1986 Zobacz post
    Rozpoznać można je czasem po wyższej cenie niż w sąsiedztwie, ale to tylko w wypadku gdy nieopodal jest stacja tego samego koncernu a ty widzisz akurat cenę większą o 5 groszy (Orlen tak robi w województwie podlaskim, jak jest w Polsce nie interesowałem się). Poza tym chyba coś w numerze stacji jest na paragonie
    i napewno po pieczątce jeśli n.p. bierzesz fakturę

  9. #119
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Przesadziłeś..... Na dwóch autach sprawdzone że to co piszesz jest bzdurą. Miałeś może coś innego skopane. Może półgodziny z nogą w podłodze faktycznie nie da rady (czy coś kolo tego) ale bez problemu przy ściganiu się albo kilka minut z prędkościami sporo ponad 200 daje spokojnie radę. Dłużej nie wiem bo nigdy tak nie jeżdżę.
    Zedytowałem wcześniejszy post, z tego co piszą ludzie to zamarza w manualnych skrzyniach, w automacie nikt nie ma z tym problemu, może na to mieć też wpływ umiejscowienie reduktora- lewe nadkole tuż za zderzakiem do najcieplejszych miejsc w aucie nie należy i raczej chodzi o zimę, latem to i ja nie mam problemu żeby lecieć z dużą prędkością, w zeszłe lato jechałem 20 minut z 240 na liczniku i nie zamarzł, a zimą 2,3, 4 do końca i zdycha, temperatura spada na łep w strasznym tempie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    i napewno po pieczątce jeśli n.p. bierzesz fakturę
    Tak w nazwie stacji i to jest na paragonie, ale w nawigacji masz tylko STACJA NR. ... no i można to po numerze stacji rozpoznać chyba, kiedyś Orlen inaczej oznaczał franczyzy i firmowe, teraz nie wiem jak jest
    Ostatnio edytowane przez kylo1986 ; 17-01-2013 o 15:14

  10. #120
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jak już wspomniałem jeden gold siedział w manualu V6TB więc niestety nadal nie mogę potwierdzić teorii zamarzania przy krótkim butowaniu. Reduktor w TB miałem koło lewego nadkola pod ABSem. W pugu w automacie jest na wierzchu obok zbiornika wyrównawczego. I nie wiem jakie ma tu znaczenie automat skoro przy kickdown ciągnie do czerwonego pola.....
    Ale tak jak pisałem, guru od gazu nie jestem. Sam robię tylko przy tym co mam i mogę się wypowiedzieć tylko na podstawie tego. A że ktoś tam ciśnie w auto z butem w podłodze pół godziny i mu zamarza to nie zasługuje ani na współczucie ani na podziw........

Podobne wątki

  1. [156] Zakładanie gazu w Poznaniu
    Utworzone przez masterix w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 19-06-2013, 10:08
  2. [JTD] Zakładanie skrzyni biegów HELP!!
    Utworzone przez jaroman2 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 29-07-2012, 00:42
  3. zakładanie sprzęgła
    Utworzone przez kinol156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 28-09-2010, 11:26
  4. Gdzie macie zamontowane przyciski od gazu? korek od gazu ?
    Utworzone przez 12345Arturro w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 29-11-2009, 22:44

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory