Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 37

Temat: Rozbita Alfeczka :(((

  1. #11
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał UniqueSilver Zobacz post
    Wyda 24 ale jeszcze dostanie za obecna pewnie sporo
    wyda 24 na gniota zrobionego uj wie jak , z uj wie jakim przelotem i z uj wie jakimi niespodziankami na przyszłość ...

    po mojemu bez sensu

    ja bym spokojnie robił za te 24 i też raczej zostanie w kieszeni








  2. #12
    Użytkownik Znawca Avatar karmal
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Maserati Ghibli S 3,0 410KM
    Postów
    1,894

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    wyda 24 na gniota zrobionego uj wie jak , z uj wie jakim przelotem i z uj wie jakimi niespodziankami na przyszłość ...

    po mojemu bez sensu

    ja bym spokojnie robił za te 24 i też raczej zostanie w kieszeni
    Jestem tego samego zdania. No chyba, że okaże się iż trzeba będzie ćwiartkować....
    _____________________________
    Jedna AR 159 od 09.2010 do 05.2019

    Łada Niva prod. 2010 w posiadaniu od 02.2017 )

    Aktualnie Maserati Ghibli S

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piotrl
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    PL
    Auto
    AR Mito żony, mój to Outlander
    Postów
    55

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    dopisz chyba jeszcze napinacze pasów - chociaż ja się na naprawach powypadkowych nie znam


    Napinacze wymieniasz zawsze w komplecie z pasami, pasy zawsze z kompletem poduszek, taśmą kierownicy i sensorem i kokpitem. Nie widzę tu żadnego problemu.

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    a tam zaraz na złom - zrobić na sztukę , naciągać i prostować na ramie a potem pogonić jako bezwypadek gdyby jednak kilka śladów więcej zostawiała za sobą ....
    Od kiedy to na śladowość auta wpływ mają podłużnice ? Zgadzam się w jednym - naciąganie i prostowanie na ramie to metody handlarzy, tego należy unikać. Chyba że mówimy tu o nieznacznych odchyleniach bocznych podłużnic bez ich przełamania, wtedy tak. Kiedyś odcinano podłużnice, rozpoławiano na 2 części i prostowano. Teraz dostępne są oryginalne zamienniki w ASO więc bez problemu możliwa jest wymiana na nowe elementy. Reasumując - wymiana tak, reanimacja NIE !

    Cytat Napisał UniqueSilver Zobacz post
    A podłożnice 2 poszły to już niestety konstrukcja jest naruszona i auto nie będzie tak samo bezpieczne jak było z fabryki...
    Sugerowałbym nie stawiać takich wniosków. Podłużnice są elementem wymiennym, można je kupić w ASO jako część zamienną. Naprawa w ASO (nieopłacalnie droga) lub tylko w zakładach blacharskich z odpowiednim doświadczeniem i pozytywnymi opiniami klientów. Bezpieczeństwo po naprawie - wymiana na nowy element nie wpływa negatywnie na bezpieczeństwo, na etapie produkcji elementy są zgrzewane, przy wymianie uszkodzonego elementu na nowy najczęściej są spawane. Krojone i wstawiane całe ćwiartki - tu się zgodzę, nie jest to zbyt bezpieczne, ale wszystko zależy od tego kto to robi. Także Panowie, nie demonizujmy naprawy auta po wypadku (mówimy to o fachowej i profesjonalnej usłudze) - nie demonizujmy, wjeżdżamy na kontrolę geometrii i wszystko ma grać jak po fabryce (nie mówię tu o uszkodzonych elementach zawieszenia - to bezdyskusyjnie do wymiany).

    W tym konkretnym przypadku pierwsza rzecz to demontaż i oględziny. Pas przedni z chłodnicami do wymiany, być może belka przednia, podłużnice ewentualnie do korekty ustawienia. Z samych zdjęć trudno jest coś zdiagnozować.
    Ja bym ją naprawiał - wiesz czym jeździsz, a co kupisz to duży znak (?), większość aut importowanych jest powypadkowych i reanimowanych "na sztukę" przez handlarzy.

    Pozdravy dla wszystkich !!!

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    Jestem tego samego zdania. No chyba, że okaże się iż trzeba będzie ćwiartkować....
    To za mały strzał na ćwiartkę !

  4. #14
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrl Zobacz post
    Napinacze wymieniasz zawsze w komplecie z pasami, pasy zawsze z kompletem poduszek, taśmą kierownicy i sensorem i kokpitem. Nie widzę tu żadnego problemu.



    Od kiedy to na śladowość auta wpływ mają podłużnice ?
    ad.1 - powiedz to tym handlarzom co to "reperują" takie przypadki

    ad.2 - źle zinterpretowana moja wypowiedź

    ad.3 "ja bym ją naprawiał" - również po fotkach byłbym za tym ( tym bardziej że autko młode i kolega pisze o pewnym przebiegu itp )








  5. #15
    Bondow
    Gość

    Domyślnie

    Szkoda z AC, takze naprawa jest nieekonomiczna juz przy 70% wartosci auta.

    Wydaje mi sie ze zawieszenie cale, we Viamocie na ogledzinach PZU Panowie stwierdzili ze z geometria problemu nie bedzie.

    Zdjecie podloznicy:Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	podloznica.jpg
Wyświetleń:	217
Rozmiar:	82.5 KB
ID:	83719

    Rozpurka zawieszenia w spadku po 1 wlascicielu auta.

    Za 24 tys. to zadnej 159 z podobny przebiegiem sie napewno nie kupi, a raczej ja bym napewno nie kupil.

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piotrl
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    PL
    Auto
    AR Mito żony, mój to Outlander
    Postów
    55

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    ad.1 - powiedz to tym handlarzom co to "reperują" takie przypadki

    ad.2 - źle zinterpretowana moja wypowiedź

    ad.3 "ja bym ją naprawiał" - również po fotkach byłbym za tym ( tym bardziej że autko młode i kolega pisze o pewnym przebiegu itp )
    bocian, zgadzam się z komentarzem i jestem absolutnie za naprawą przez obecnego właściciela. Ten uszkodzony egzemplarz to łakomy kąsek dla handlarzy. Tu nie ma absolutnie żadnej tragedii, naprawa będzie szybka i prosta, wcale nie kosztowna. Wszystkie części dostępne z demontażu (oryginały w serwisie za drogie), można również (i to bym sugerował) zakup elementów blacharki w kolorze oryginalnym - tych które są do wymiany . One i tak będą do lakierowania ale później nie jest widoczny stary lakier po odpryskach. Także jeszcze raz - dobra naprawa ponieważ przy odsprzedaży zarobi handlarz, dotychczasowy właściciel nic nie zyska tylko straci, tym bardziej jeśli to auto było wcześniej bezwypadkowe.

    Pozdravy !!!

    - - - Updated - - -

    [QUOTE=Bondow;1083415]Wydaje mi sie ze zawieszenie cale, we Viamocie na ogledzinach PZU Panowie stwierdzili ze z geometria problemu nie bedzie.

    Zdjecie podloznicy:


    Panowie z PZU to mogą ołówki strugać, i też nie wszyscy, oni na oko stwierdzili że z zawiasem wszystko OK ? Tak, to typowe dla fachowców...
    Na zdjęciu widać tylko końcówkę przedniej belki która przykręcona jest do podłużnicy.
    Aby stwierdzić czy podłużnica jest OK trzeba zajrzeć głębiej, to musi sprawdzić ten kto będzie to naprawiał.
    Nie wiem jakich masz fachowców w okolicy, weź chociaż 2-ch i niej zrobią ci wstępny kosztorys z określeniem zakresu naprawy, to będzie inna bajka niż tych "Panów" z PZU.

    Pozdrawiam i życzę sukcesów w naprawie.
    Nie powinno być żadnych problemów.
    Ostatnio edytowane przez piotrl ; 24-01-2013 o 10:16

  7. #17
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Śruby sa najsłabszym elementem, widać że nie są ruszone. Na moje oko i na rozległość (a raczej jej brak) szkód podłużnice i zawias nie dostały ani trochę. Za małe uderzenie na takie uszkodzenie.

    Jak na moje oko naprawa zamknie się w 13-16tys łącznie z częściami. Na allegro komplet kokpit+poduszki+pasy 5tys, reszta max drugie tyle, robocizna trzecie. Jeszteś 10 tys do przodu żeby polakierować całe auto I dalej zostaje

  8. #18
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar pablo83_05
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    WROCŁAW I OKOLICE
    Auto
    ALFA ROMEO 159 1.9 150KM 2008, AR GTV 2.0 TS SPORTIVA
    Postów
    145

    Domyślnie

    Witam
    Też bym naprawiał . Będziesz miał robione dla siebie i będzie wiadomo co jest. Większość samochodów na dorgach ma coś robione w mniejszym lub większym stopniu .
    Nie zapomnij jeszcze o sensorze poduszek , naprawa lub wymiana.
    Pozdrawiam

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta Avatar piotrl
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    PL
    Auto
    AR Mito żony, mój to Outlander
    Postów
    55

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Śruby sa najsłabszym elementem, widać że nie są ruszone. Na moje oko i na rozległość (a raczej jej brak) szkód podłużnice i zawias nie dostały ani trochę. Za małe uderzenie na takie uszkodzenie.

    Jak na moje oko naprawa zamknie się w 13-16tys łącznie z częściami. Na allegro komplet kokpit+poduszki+pasy 5tys, reszta max drugie tyle, robocizna trzecie. Jeszteś 10 tys do przodu żeby polakierować całe auto I dalej zostaje
    I tu się mylisz. Śruby łączące belkę przednią z podłużnicami nigdy nie ulegają uszkodzeniom, chyba że odkształca się kołnierz łącznika belki razem z kołnierzem podłużnicy, wtedy tak, odkształca się też śruba lub ulega zerwaniu.
    Z tego co widać na zdjęciu, kołnierz lewej podłużnicy jest cały (ale tylko jej kołnierz, bo tylko tą część podłużnicy widać na zdjęciu), śruby OK (do ponownego wykorzystania). Jeżeli belka przednia zderzaka jest uszkodzona - to na złom, nieuszkodzona belka będzie potrzebna do ustawienia rozstawu podłużnic.
    Tak jak pisałem wcześniej, stan podłużnic wyjdzie dopiero po demontażu przodu i pomiarze przekątnych, jeżeli zostały delikatnie przepchnięte na bok(i), a to zależy od kierunku uderzenia i nie zostały przełamane na profilach to jesteśmy w domu, jeżeli dostała tylko belka przednia centralnie bez przemieszczenia to podłużnice mogły zachować się całe bez odkształceń (pionowych i bocznych).
    Zawias dostaje najczęściej wtedy kiedy uderzenie następuje w koło, czasami po górnym kielichu. Tutaj tego nie widzę, więc koła powinny stać prawidłowo.
    I jedna uwaga, nie można wydawać daleko idących opinii tylko na podstawia zdjęć, zwłaszcza że te zdjęcia pokazują poglądowo tylko lewą stronę z zawiniętym błotnikiem. Jest to zbyt mało precyzyjna informacja. Cokolwiek można stwierdzić dopiero po oględzinach na żywo. Reszta to tylko dywagacje.

    Komplet poduszek na Allegro 4100,- (http://allegro.pl/alfa-romeo-159-air...966192009.html) ale realnie można dostać taniej, myślę że w granicach 3500,- bez problemu.
    Po co malować całe auto ? W tym wypadku tylko maska, zderzak, przednie błotniki i przejścia na drzwiach przednich. No chyba że stan lakieru na pozostałych elementach kwalifikuje je do odświeżenia.

    Pozdravy !
    Ostatnio edytowane przez piotrl ; 24-01-2013 o 11:51

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotrl Zobacz post
    A jak są ruszone to co, auto na złom ?
    tak , tak powinno być ,

    a nie spawanie , naciąganie , wycinanie , i inne historie , nigdy nie zrobisz z taką dokładnością jak robot zgrzewający nadwozie w fabryce , a to element wpływający na bezpieczeństwo
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

Podobne wątki

  1. Zamienic sie moja 155 za gtv ale rozbita...?????????
    Utworzone przez Qlko5 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 08-05-2013, 13:48
  2. Tragedia, AR rozbita, co teraz?!? ):
    Utworzone przez 1984 w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 28-06-2012, 10:55
  3. Rozbita :/
    Utworzone przez Pfourul w dziale 156
    Odpowiedzi: 65
    Ostatni post / autor: 28-07-2010, 20:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory