Strona 7 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 61 do 70 z 83

Temat: Wał korbowy czy nadaje sie do szlifu?

  1. #61
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maximdj1 Zobacz post
    Koledzy jedni sa za szlifem drudzy twierdza że się nie szlifuje. Prawda jest taka ze nie ma silnikow na naszym rynku i bez szlifu czasami sie nie obejdzie.
    Ja zdecydowałem sie na kapitalke udalo mi się po 3 tygodniach kupic nominalny wal do mojej AR166 v6 TB i dałem do porządnego zakładu wraz ze wszystkimi korbowodami.
    sam szlif wału nic nie daje po przytartej panewce na korbowodzie po dupie dostaja lub dostaje korbowod ja dalem wszystkie korbowody gdzie równiż je regenerowali
    1 korbowow reg w opuszczaniu
    5 korbow w stopie

    Właścicielowi mówilem o tym co tu było do tej pory pisane zapewnial mnie ze grubosc warstwy utwardzonej jest na tyle duza ze po takim szlifie zostaje jej wystarczajaco aby nic sie nie stało do tego dobrali panewki niemieckiej firmy głowne 135zl korbowodowe 230zl ,

    Przypuszczam ze co niektorzy maja juz wiecej do czynienia z tymi silnikami w tej szlifierni powiedzieli mi ze nie spotkali sie z walem od benzyniaka ktorego sie nie szlifuje mowiac jeszcze ze to niemcy produkuja panewki wiec gdyby tego walu sie nie szlifowalo to by ich nie robili.

    Wszystko ladnie zlozone nowe pierscienie przewody swiece planowana glowica itd .
    chodzi idealnie

    Jeśli zatrze sie po 20tys km jak to niektorzy tu pisali napewno o tym napisze i potwierdze fakt czy ten wał się szlifuje.
    Sory ale jak slucham opowiesci tego typu to az mnie skreca ze profesjonalisci odwalaja taki syf... "niemieckie" panewki dobre.
    Grzesiek juz napisal wyklad na temat warstwy utwardzanej i powinno to byc dosc jasne.
    Piszesz ze kupiles nominalny wal wiec po co go dales do szlifu?
    Po przytarciu panewki po dupie nie dostaja inne korbowody niz ten na ktorym sie ona posypala ale robiac kapitalke i tak powinno sie je przestrzelic i nie wazne czy stopa czy korba bo i tak robi sie "nowy" otwor. Tuleje rozumie ze honowane skoro nowe pierscienie?
    Jaki Ci wlali olej na okres docierania? i po ilu kazali wymienic?


    PS. jezdzisz spokojnie czy lubisz sie poscigac?
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  2. #62
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Maximdj1
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Inowrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.0TB
    Postów
    29

    Domyślnie

    Tak wiec poczytaj wiecej o tych panewkach czy to sa niemieckiej firmy bo jest tego w necie od groma,,, Wszyscy jestescie madrzy i kazdy pieprzy tylko to w co sam wierzy, wał byl szlifowany bo był temu powod skoro mial juz male zarysowania , po co mieli by to robic skoro nietrzeba , chyba firma zajmujaca sie tym 20 lat wie co robi,

    zastanawiam sie tylko czy warto co kolwiek tu pisac, bo kazdy pisze tylko to co ku czemu jest przekonany , a skoro ja zrobilem szlif to sie okarze czy wal szlag trafi czy tez nie ,

  3. #63
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Kolego, tutaj nikt nie "pieprzy", Ja Ci proponuje przestudiowac ten watek od 1 posta i wycigniecia kilku wnioskow. Nie wnikam co pan Edek z 20 letnim stazem Ci powiedzial bo ja bym go nie sluchal osobiscie pod tym wzgledem nawet. Nie odpowiedziales na moje pytania ;>?

    PS. Oczywiscie zycze Ci obys zrobil jak najwiecej km!
    Ostatnio edytowane przez -BamBosZek- ; 28-01-2013 o 21:16
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  4. #64
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maximdj1 Zobacz post
    Tak wiec poczytaj wiecej o tych panewkach czy to sa niemieckiej firmy bo jest tego w necie od groma,,, Wszyscy jestescie madrzy i kazdy pieprzy tylko to w co sam wierzy, wał byl szlifowany bo był temu powod skoro mial juz male zarysowania , po co mieli by to robic skoro nietrzeba , chyba firma zajmujaca sie tym 20 lat wie co robi,

    zastanawiam sie tylko czy warto co kolwiek tu pisac, bo kazdy pisze tylko to co ku czemu jest przekonany , a skoro ja zrobilem szlif to sie okarze czy wal szlag trafi czy tez nie ,
    Kolego ja nie wiem po co taka gadka szlifować czy nie szlifować wał.
    Najprościej zajrzeć do epera i tam wszystko jest podane do konkre3tnego silnika czy są przewidziane nadwymiarowe panewki czy nie są przewidziane, to jest miarodajne źródło a nie to co podają katalogi czy szlifierze. Szlifować to oni wyszlifują wszystko bo oni z tego żyją. Ciekawy jestem co powiedzą jak przylecisz z reklamacją że coś się zepsuło po ich szlifowaniu

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #65
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155 Zobacz post
    Kolego ja nie wiem po co taka gadka szlifować czy nie szlifować wał.
    Najprościej zajrzeć do epera i tam wszystko jest podane do konkre3tnego silnika czy są przewidziane nadwymiarowe panewki czy nie są przewidziane, to jest miarodajne źródło a nie to co podają katalogi czy szlifierze. Szlifować to oni wyszlifują wszystko bo oni z tego żyją. Ciekawy jestem co powiedzą jak przylecisz z reklamacją że coś się zepsuło po ich szlifowaniu
    ANDRZEJU!!!! nie daj sie juz wciagac w denne dyskusje... Ma gość parcie żeby wszystkich pouczać ze sie nieszlifuje- to niech tak sobie twierdzi. Przypomnij sobie czasy sredniowiecza jak reperowało sie pierwsze motocykle fiaty ritmo , ople gsi ile było pracy i czy szlifowanie działało czy nie. Koles ma zasypane podwórko sniegiem niema sie gdzie wyszalec to przekonuje kadego ze On wie lepiej. Szkoda dyskutować . Niech sobie pisze , ma prawo. heheh a miałem juz sie nieodzywać hehe przynajmniej sie pośmieje z czytania i pozdrawiam wszystkich wszystkowiedzących AVE ALFA

  6. #66
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Rafal Ty jestes jakis sadomaho? policz ile osob potwierdzilo to co napisalem i nie blaznij sie wiecej... ewentualnie idzi sie wyszalec swoim karawanem z wywieszkami jak z motelu... wymigiwales sie ze wszystkich postow ktore potwierdzaly to co pisze wiec teraz Ty zablysnij chyba ze gowno wiesz o tym silniku co wnioskuje...
    Szlifujcie sobie dowoli tylko pozniej nie placzcie ze po kilku mocniejszych jazdach staniecie ze stukaniem spod maski... no chyba ze bedziecie jezdzili po chleb tymi autami.
    Ostatnio edytowane przez -BamBosZek- ; 29-01-2013 o 19:56
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  7. #67
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    I tu sie koleś pomyliłeś - rozmawiamy w temacie szlifowania wałów wiec mnie nieobrażaj bo sie poniżasz i Twoja wypowiedz świadczy o Tobie. Masz problemy z nerwami to do lekarza! Ale nie umiesz przeprosic! ,a to sie zemsci wcześniej czy póżniej.

  8. #68
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Prowokujesz to dostajesz co chcesz... wiec wracajac do tematu zaskocz nas swoja wiedza, czekamy.
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  9. #69
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Więcej luzu, starzy wyjadacze naszego forum tak sie tarmoszą. Pies trącał wał kogo to obchodzi czy należy szlifować czy nie należy najlepiej jeżdzić na dobrym oleju i problemu nie będzie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #70
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Specjalnie dla "speca" rafalka ... Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	Wal.jpg
Wyświetleń:	319
Rozmiar:	125.7 KB
ID:	84317


    PS. Andrew ja wcale nie mialem zamiaru sie z nikim gryzc, poprostu jesli ktos cos twierdzi i nie potrafi tego podeprzec zadnymi teoriami to mnie to smieszy. Pozniej wchodzi ktos nowy, szuka informacji i znajduje bajki o "bacie ukreconym z g****".
    Ostatnio edytowane przez -BamBosZek- ; 29-01-2013 o 21:38
    Genetics makes the champions, want to compare?!

Podobne wątki

  1. mp3 w alfie 166 - co się nadaje?
    Utworzone przez RRR w dziale 166
    Odpowiedzi: 44
    Ostatni post / autor: 22-05-2014, 13:17
  2. Segio nadaje
    Utworzone przez KRS w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 01-08-2013, 09:05
  3. Czy nadaje się alternator z 1,9 JTD 85A do 2.4 JTD ?
    Utworzone przez sibo4 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-10-2012, 16:49
  4. Czy ten interfejs się nadaje ?
    Utworzone przez majkel_dg w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-06-2012, 07:23
  5. [164] Klejnot wymagający szlifu
    Utworzone przez allah w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 17-03-2010, 22:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory