Strona 16 z 27 PierwszyPierwszy ... 67891011121314151617181920212223242526 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 263

Temat: Co myślicie o renowacji plastików wnętrza?

  1. #151
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    rafm72 to pochwal sie efektem

  2. #152
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mat09
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Giulia Veloce Ti Trofeo White
    Postów
    837

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    A co mnie byście polecili?
    W mojej 159 jest prawdziwe aluminium, jednak trochę porysowane, chciałbym to nieco odświeżyć.
    Oklejanie raczej nie wchodzi w grę, bo powierzchnia nie jest gładka, te detale wykonane są z aluminium ze skośnymi paskami.
    Można by to jakoś wypolerować by usunąć rysy, a może polakierować?
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Alces, zrobiłeś coś w sprawie renowacji tego amelinium?
    Ja mam już trochę zniszczone i zastanawiam się co z tym można zrobić...
    Gdzieś ktoś pisał, ze naklejał na to folię. Ja myślałem, żeby to pomalować na trochę ciemniejszy kolor(ale mówio, że amelinium nie pomaluje..).
    Ma ktoś jakiś pomysł?

    Tak to wygląda:

  3. #153
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Czarny_28
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Dębica RDE - podkarpackie
    Auto
    AR 159 SW, Progression, Nero Oceano, 1.9 JTDm 16V, 2006r.
    Postów
    6,838

    Domyślnie

    musisz miec farbe ameliniowo bo inaczej nie pomalujesz.No faktycznie przyniszczone amelinium nie wyglada zbyt efektownie

  4. #154
    Bartek_P
    Gość

    Domyślnie

    Jeśli to jest faktycznie amelinium to jedyną drogą, żeby to wyglądało powalająco , jest zaniesienie tego do ślusarza, który ma pojęcie o szczotkowaniu. Zaś dać na to konserwacje i cieszyć się z odnowionego kokpitu.

  5. #155
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bartek_P Zobacz post
    Jeśli to jest faktycznie amelinium to jedyną drogą, żeby to wyglądało powalająco , jest zaniesienie tego do ślusarza, który ma pojęcie o szczotkowaniu. Zaś dać na to konserwacje i cieszyć się z odnowionego kokpitu.
    Przecież jest już z 10 razy napisane, że to aluminium... Co ci da zaniesienie tego do ślusarza?! Tutaj są ubytki w materiale i to nie jest wcale szczotkowane tylko jest to forma odlewu. Poza tym niby czym Ty chcesz aluminium konserwować amatorskim sposobem...?

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mat09 Zobacz post
    Alces, zrobiłeś coś w sprawie renowacji tego amelinium?
    Ja mam już trochę zniszczone i zastanawiam się co z tym można zrobić...
    Gdzieś ktoś pisał, ze naklejał na to folię. Ja myślałem, żeby to pomalować na trochę ciemniejszy kolor(ale mówio, że amelinium nie pomaluje..).
    Ma ktoś jakiś pomysł?

    Tak to wygląda:
    Zarówno malowanie, jak i folia nic tutaj nie da. Najpierw trzeba by ubytki/obicia/rysy w aluminium zlikwidować a potem myśleć nad oklejeniem lub malowaniem. Folia niestety nie chwyci się tego dobrze bo to porowata struktura. Farba bez podkładu wiele nie da i zniknie wygląd aluminium, więc moim zdaniem najlepiej kupić używane podniszczone plastkiowe panele i okleić/pomalować lub zrobić hydrografikę.

  6. #156
    Bartek_P
    Gość

    Domyślnie

    Gdzie widzisz ubytki w materiane na ostatnim zdjęciu wklejonym przez mat09?
    Sposobów konserwacji aluminium jest kilkadziesiąt w tym kilka amatorskich lub profesjonalnych dostępnych dla zwykłego zjadacza chleba.
    Zaniesienie do ślusarza da tyle, że zajmie się on profesjonalnie obróbką powierzchni, nie porobi dziur czy nie uszkodzi w inny sposób.

    Ja osobiście dałbym to do szczotkowania i później zabezpieczył przed utlenianiem. Koszty znikome nawet gdyby trzeba było co 2 lata to robić.

    - - - Updated - - -

    Na koniec można jeszcze do galwanizera zanieść i będzie pełnia szczęścia. Dodatkowo można se kolor rzucić

  7. #157
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar mat09
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Giulia Veloce Ti Trofeo White
    Postów
    837

    Domyślnie

    Problem w tym, ze nie wiadomo jaki będzie efekt końcowy, a będzie nieodwracalny... Ściągnąłem listewkę koło kierownicy i chyba ją na próbę okleję, może folia będzie się trzymać
    W którymś temacie ktoś pisał, że okleił to aluminium folią, jednak nie pamiętam kto i w którym temacie o tym pisał.
    Ostatecznością jest zeszlifowanie prążków i naklejenie na to foli - ale tego raczej nie będę robił.

    Btw. Może ma ktoś jakiś niepotrzebny kawałek folii, który by wystarczył na tą listewkę i chce się pozbyć?

  8. #158
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bartek_P Zobacz post
    Gdzie widzisz ubytki w materiane na ostatnim zdjęciu wklejonym przez mat09?
    Sposobów konserwacji aluminium jest kilkadziesiąt w tym kilka amatorskich lub profesjonalnych dostępnych dla zwykłego zjadacza chleba.
    Zaniesienie do ślusarza da tyle, że zajmie się on profesjonalnie obróbką powierzchni, nie porobi dziur czy nie uszkodzi w inny sposób.

    Ja osobiście dałbym to do szczotkowania i później zabezpieczył przed utlenianiem. Koszty znikome nawet gdyby trzeba było co 2 lata to robić.

    - - - Updated - - -

    Na koniec można jeszcze do galwanizera zanieść i będzie pełnia szczęścia. Dodatkowo można se kolor rzucić
    Skoro nie widzisz ubytków w postaci rys i małych wgnieceń od kluczy/breloków to nie wiem na czym to zdjęcie oglądasz... Najpierw zrób jedną taką rzecz wedle Twoich wirtualnych sposobów (bo żadnego konkretnego nie podałeś) a potem bij pianę i mieszaj innym w głowie. Miałeś kiedyś ten panel w ręce? Podejrzewam, że nie bo tworzysz teorie, które nie znajdą poparcia w praktyce. Ja już próbowałem taki panel zregenerować i zapewniam Cię, że nie jest to taka bułka z masłem, jak Ty to opisujesz. Cały czas piszesz, że to łatwe i tanie. Podaj konkrety i zdjęcia całego kompletu wykonanego ładnie i tanio a będę Ci się kłaniał wchodząc tutaj... Odnośnie koloru to też nie wiem po co skoro tutaj chodzi o to, żeby to miało wygląd oryginału aluminiowego...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał mat09 Zobacz post
    Problem w tym, ze nie wiadomo jaki będzie efekt końcowy, a będzie nieodwracalny... Ściągnąłem listewkę koło kierownicy i chyba ją na próbę okleję, może folia będzie się trzymać
    W którymś temacie ktoś pisał, że okleił to aluminium folią, jednak nie pamiętam kto i w którym temacie o tym pisał.
    Ostatecznością jest zeszlifowanie prążków i naklejenie na to foli - ale tego raczej nie będę robił.

    Btw. Może ma ktoś jakiś niepotrzebny kawałek folii, który by wystarczył na tą listewkę i chce się pozbyć?

    Czytałeś co pisałem powyżej? Jaki sens ma mieć oklejenie aluminiowych części folią...? Każdy ubytek/rysa będzie pod nią widoczna a folia odejdzie prędzej niż się podziewasz... Jeśli oklejać to tylko plastikowe elementy. Mam jeden komplet w domu gotowy do oklejenia ale tani nie będzie więc jak chcesz się pobawić to poszukaj plastiki i sam spróbuj. Tylko od razu ostrzegam, że to nie jest tak proste, jak pokazują filmiki na YT. Żeby to miało ręce i nogi oraz wygląd z bliska trzeba się dość przy tym nasiedzieć. Folię mogę Ci podesłać. Mam czarny mat, połysk, imitację alu, białą perłę i karbon w kilku rodzajach.
    Ostatnio edytowane przez Belfer ; 03-02-2013 o 17:11

  9. #159
    Bartek_P
    Gość

    Domyślnie

    W życiu nie miałem tego w rękach, mało tego , nie widziałem nawet na żywo jak to wygląda.
    Piszecie tu o oklejaniu czy malowaniu, także i tak tracimy ori fakturę.
    Miałem za to w rękach całe mnóstwo aluminiowych części od motocykli, gdzie szczotkowanie wykorzystuje się bardzo często.
    Biorąc pod uwagę że nie jesteśmy wstanie w żaden sposób przywrócić ori faktury, jeśli chcemy zostać przy aluminium, to jedyne rozwiązanie , które przychodzi mi do głowy.
    Może nie wygląda jak fabryka, ale wydaje mi się że wygląda lepiej niż okleina, do której i tak trzeba by wygładzić ( prawie wypolerować) powierzchnię.

    - - - Updated - - -

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	szczotkowanie.jpg
Wyświetleń:	1140
Rozmiar:	159.3 KB
ID:	84840Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	szczot.jpg
Wyświetleń:	635
Rozmiar:	121.2 KB
ID:	84841
    Od razu napisze , żeby nie było, zdjęcia nie są mojego autorstwa, chciałem tylko pokazać jak to może wyglądać

    - - - Updated - - -

    A tu przykładowa firma , która zajmuje się tym profesjonalnie. ( Nie mam z nią nic wspólnego )

    - - - Updated - - -

    http://www.anodal.pl/

  10. #160
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bartek_P Zobacz post
    W życiu nie miałem tego w rękach, mało tego , nie widziałem nawet na żywo jak to wygląda.
    Piszecie tu o oklejaniu czy malowaniu, także i tak tracimy ori fakturę.
    Miałem za to w rękach całe mnóstwo aluminiowych części od motocykli, gdzie szczotkowanie wykorzystuje się bardzo często.
    Biorąc pod uwagę że nie jesteśmy wstanie w żaden sposób przywrócić ori faktury, jeśli chcemy zostać przy aluminium, to jedyne rozwiązanie , które przychodzi mi do głowy.
    Może nie wygląda jak fabryka, ale wydaje mi się że wygląda lepiej niż okleina, do której i tak trzeba by wygładzić ( prawie wypolerować) powierzchnię.

    - - - Updated - - -

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	szczotkowanie.jpg
Wyświetleń:	1140
Rozmiar:	159.3 KB
ID:	84840Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	szczot.jpg
Wyświetleń:	635
Rozmiar:	121.2 KB
ID:	84841
    Od razu napisze , żeby nie było, zdjęcia nie są mojego autorstwa, chciałem tylko pokazać jak to może wyglądać

    - - - Updated - - -

    A tu przykładowa firma , która zajmuje się tym profesjonalnie. ( Nie mam z nią nic wspólnego )

    - - - Updated - - -

    http://www.anodal.pl/
    Ale my nie piszemy o gładkich blachach aluminiowych z grubością rzędu 3 mm... Zrób to samo z częściami alu ze 159 a będziesz musiał zainwestować w nowe... Tego się nie da tak łatwo zrobić chociażby ze względu na cienkie ścianki, frez/odlew fabryczny i w końcu zagięcia i profile.

Podobne wątki

  1. [145] [146] Kolory deski rozdzielczej i plastików wnętrza.
    Utworzone przez Alucard30 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 27-02-2013, 15:02
  2. [145] Felgi po renowacji :)
    Utworzone przez filonq w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-01-2011, 12:39
  3. [166] Kupić czy nie...ALFA 166 do renowacji... rady...
    Utworzone przez speedymek w dziale 166
    Odpowiedzi: 50
    Ostatni post / autor: 16-12-2008, 19:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory