Strona 37 z 44 PierwszyPierwszy ... 272829303132333435363738394041424344 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 361 do 370 z 432

Temat: Termostat TS, JTD

  1. #361
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sqbnc
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm 2004 (150KM)
    Postów
    141

    Domyślnie

    bo trochę mnie przeraza ta temp. silnika 75*C robię krótkie odcinki ok 8-12km
    w lecie lotto ale w zimie? chce nagrzać trochę to temp silnika od razu spada.

    idąc tym tokiem myślenia po co? po co kolega "barat" wymieniał termostat?
    to chyba logiczne ze lepiej miec silnik rozgrzany do 85-90* niz 75-80* ?
    chyba ze sie mylę

  2. #362
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    ŁAŃCUT
    Postów
    213

    Domyślnie

    I tu masz kolego konkretną odpowiedź Macka! "A po co wymieniać sprawny termostat (o niższej temperaturze otwarcia) na sprawny tylko o wyższej temperaturze otwarcia?
    Mam tak samo i nie zamierzam pchac sie w wymiane sprawnego, oryginalnego termostatu.

  3. #363
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Cytat Napisał zuczek01 Zobacz post
    I tu masz kolego konkretną odpowiedź Macka! "A po co wymieniać sprawny termostat (o niższej temperaturze otwarcia) na sprawny tylko o wyższej temperaturze otwarcia?
    Mam tak samo i nie zamierzam pchac sie w wymiane sprawnego, oryginalnego termostatu.
    On nie jest sprawny. Gdyby był to by trzymał 90 po ok 10km i nie bujał by sie z temp.
    Jezeli masz LPG to dłuzej musisz czekac zeby sie przełączył a z kolei wtedy pali wiecej benzyny.
    Tak w srodku przy samym wkładzie pod spręzynką jest taki gumowy oring który parcieje i szlag go trafia.
    Co z tym idzie?? Wkład nie może sie domknąć do konca wiec cały czas powoli puszcza
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

  4. #364
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał czesany Zobacz post
    On nie jest sprawny. Gdyby był to by trzymał 90 po ok 10km ...a
    A te informacje to na jakiej podstawie - dlaczego nie od razu 100 albo 110? LPG w JTD to abstrakcja...W TSie termostat ma zupełnie inną charakterystykę pracy niż w JTD, więc nie przenoś kolego swoich doświadczeń - jeśli ktoś ma oryginalny fabryczny termostat to 90C w JTD zobaczy jak zrobi sobie latem wycieczkę na południe Europy

    Cytat Napisał sqbnc Zobacz post
    bo trochę mnie przeraza ta temp. silnika 75*C robię krótkie odcinki ok 8-12km
    ... to chyba logiczne ze lepiej miec silnik rozgrzany do 85-90* niz 75-80* ?
    chyba ze sie mylę
    Na tak krótkich odcinkach poniżej 10km to sprawny termostat nawet się nie otwiera w mroźne dni, więc temperatura jego otwarcia i tak nie bedzie mieć znaczenia... Konstruktorzy silnika JTD przewidzieli dla niego temperaturę pracy własnie w okolicach 80C - i sprawdza się to doskonale chocby latem, o wycieczkach w cieplejsze strony nie wspomnę
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #365
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sqbnc
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm 2004 (150KM)
    Postów
    141

    Domyślnie

    Ale ci sami konstruktorzy uznali później ze chyba lepiej jest Z temp 90' skoro wsadzaja teraz takie termosy?
    Rozchodzi mi sie tylko o dobro silnika i jego optymalna prace lepiej mu z temperatura 80 czy 90 stopni na pokładzie?
    Wiadomo 80 ' nic zlego nie uczyni ale moze lubi cieplej

    HTC ONE S / Tapatalk 2
    Ostatnio edytowane przez sqbnc ; 06-02-2013 o 22:22

  6. #366
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Zmiany temp. otwarcia dokonał producent termostatów firma Behr w I 2006r, czyli już po zaprzestaniu produkcji AR156 - wynikało to z wprowadzenia różnych typów w zalezności od kraju docelowej eksploatacji
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #367
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sqbnc
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    AR 156 1.9 JTDm 2004 (150KM)
    Postów
    141

    Domyślnie

    Dobra bo dochodzimy do początku.
    Moje ostatnie pytanie.

    Jaka jest "lepsza" optymalna temperatura pracy silnika JTD 80' czy 90'?

    HTC ONE S / Tapatalk 2

  8. #368
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    I jedna i druga jest tak samo dobra. Układ załączania wentylatorów chłodnicy (temperatura załączenia I biegu) jest dostosowany do niższej temperatury pracy, dlatego na kiepskich zamiennikach termostatów wentylatory mogą chodzic latem non stop.
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #369
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    100 razy to samo. Ale przynajmniej jest wesoło Ja sie skusiłem na orginał pozmianowy behra, bo też mi na starym trzymał cały czas 78-82st. i dupa. Spalanie jakie było takie jest i na nowym

  10. #370
    Użytkownik Znawca Avatar czesany
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Maziarnia k. Niska, Momoty Górne
    Auto
    Była AR 156SW 1.8, jest 159 SW 1,9
    Postów
    1,183

    Domyślnie

    Fakt, nie doczytałem, że to do JTD. Nie mniej jednak w TS jest tego typu sprawa.
    Jeżeli ktoś chce się dowiedzieć o wyrzuceniu samego wkładu z obudowy terostatu i założenie nowego wkładu np z CC to zapraszam na PRIV
    Ale Rozrabia
    156 1.8 TS SW 2000r LPG Stag
    Blue cosmo

Podobne wątki

  1. termostat 1.6 ts
    Utworzone przez daniel1986 w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-05-2014, 11:50
  2. Termostat
    Utworzone przez czanket w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-11-2012, 10:57
  3. [156] Termostat
    Utworzone przez mar_1981 w dziale 156
    Odpowiedzi: 33
    Ostatni post / autor: 02-03-2011, 18:42
  4. Termostat EPC
    Utworzone przez cysio w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-11-2009, 08:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory