Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 57

Temat: Alfa 159 zapchany DPF i problem z przepustnicą (otwarty/zamkniety)

  1. #21
    $ledziu
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki piękna, ale autka na bary nie wezmę
    Autko o własnych siłach się nie porusza(pisałem, że nie trzyma obrotów i gaśnie), a hol do Gliwic jest lekko problematyczny, a laweta trochę kosztowna Wolę zostawić na naprawę!

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał $ledziu Zobacz post
    Dzięki piękna, ale autka na bary nie wezmę
    Autko o własnych siłach się nie porusza(pisałem, że nie trzyma obrotów i gaśnie), a hol do Gliwic jest lekko problematyczny, a laweta trochę kosztowna Wolę zostawić na naprawę!
    Ale jak sobie to wyobrażasz, że ktoś przyjedzie Ci pod dom, wyjmie na parkingu DPF i go wyczyści??? Skoro Ci auto odpala i gaśnie, to DPF masz zabity na amen, jedyna opcja, żeby to auto odpalić - to blacha pod EGR i modlenie się, żeby nie rozerwało czegoś po drodze pomiędzy kolektorem wydechowym a zatkanym DPF-em. Co i tak nie zmienia faktu, że pierwszy z brzegu serwis albo nie będzie wiedział, co z fantem zrobić, albo Cię skroi jak za zboże...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #23
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Może ja dopiszę co nieco. Na chwilę obecną wygląda to tak.
    Autko zgłasza dwa problemy: przepustnicę i 1206. Czujnik różnicowy na włączonym zapłonie pokazywał 1-2 mBar, po odpaleniu silnika - 1250. Zabicie DPF jest na poziomie 89%. Po odpaleniu turbo nie pompowało zupełnie, maks obroty 2-2.5 tys. Po odjęciu nogi z gazu, obroty spadały dużo poniżej nominalnych dla jałowego i po chwili duszenia wracały na normalny poziom. Z czasem samochód zaczął sam gasnąć. W dodatku pojawił się problem rozładowanego akumulatora. Nawet jeśli ktoś chciałby wymusić wypalanie, nie uda mu się - nie ma do tego warunków.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał prymie Zobacz post
    Może ja dopiszę co nieco. Na chwilę obecną wygląda to tak.
    Autko zgłasza dwa problemy: przepustnicę i 1206. Czujnik różnicowy na włączonym zapłonie pokazywał 1-2 mBar, po odpaleniu silnika - 1250. Zabicie DPF jest na poziomie 89%. Po odpaleniu turbo nie pompowało zupełnie, maks obroty 2-2.5 tys. Po odjęciu nogi z gazu, obroty spadały dużo poniżej nominalnych dla jałowego i po chwili duszenia wracały na normalny poziom. Z czasem samochód zaczął sam gasnąć. W dodatku pojawił się problem rozładowanego akumulatora. Nawet jeśli ktoś chciałby wymusić wypalanie, nie uda mu się - nie ma do tego warunków.
    Te samochody potrafią pokazać zapchanie DPF-a na jakimś abstrakcyjnym poziomie (typu 80%) przy praktycznie całkowitym jego zamordowaniu.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  5. #25
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Wiem, że auto jedzie do Ciebie więc powodzenia. Może uda się coś z tym zrobić, żeby kolega śmigał bezproblemowo.
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  6. #26
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Pytanie do Tomka. Czy przy zatkaniu DPF na poziomie ok 102% mogą występować problemy z odpaleniem na nierozgrzanym silniku?
    Całkowicie zimny i ciepły pali bez problemu. Leciutko podgrzany (2 km jazdy i postój ok 0,5 godz.) czasem trzeba pokręcić.
    Problem pojawia się przy wysokim poziomie zatkania DPF




  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał jusci Zobacz post
    Pytanie do Tomka. Czy przy zatkaniu DPF na poziomie ok 102% mogą występować problemy z odpaleniem na nierozgrzanym silniku?
    Całkowicie zimny i ciepły pali bez problemu. Leciutko podgrzany (2 km jazdy i postój ok 0,5 godz.) czasem trzeba pokręcić.
    Problem pojawia się przy wysokim poziomie zatkania DPF
    Nie sądzę, żeby było to związane z DPF.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  8. #28
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Nie sądzę, żeby było to związane z DPF.
    Czy jest na to jakiś sposób (np wymiana czujnika temp)?




  9. #29
    $ledziu
    Gość

    Domyślnie

    W obecnej chwili nie mam możliwości oddania autka do zrobienia. Zrobię to za około 2 tygodnie. Wtedy też wezmę lawetę i autko powędruje do Tomka. Wynik operacji przeprowadzonych na "pacjencie" opiszę szczegółowo jak to mówią dla potomnych, borykających się z podobnym problemem.

  10. #30
    radmax
    Gość

    Domyślnie

    Witam,
    Jeśli masz możliwość to możesz spróbować rozszczelnić wydech przed DPF-em i wtedy spróbować odpalić. Zobaczysz jak się zachowuje samochód. A co do przepustnicy to sprawdzałeś czy nie masz zaolejonej części elektrycznej ? Czytałem, że mogą też być problemy z tzw zimnymi lutami na płytce które można poprawić.
    Ostatnio edytowane przez radmax ; 19-02-2013 o 14:24

Podobne wątki

  1. Bład P0120. problem z przepustnicą. 2. V6 TB
    Utworzone przez mariusz13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-04-2013, 23:27
  2. Dzień Otwarty AGH - Alfa GTAm
    Utworzone przez hoffi86 w dziale Małopolskie
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 11-04-2013, 19:21
  3. [146] problem z matetką gazu bąź przepustnicą
    Utworzone przez Sly w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-02-2012, 19:53
  4. Problem z przepustnicą?
    Utworzone przez sylwek9161 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-06-2010, 23:11
  5. [145] Obieg zamkniety
    Utworzone przez williamdrake w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 22-08-2008, 18:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory