Strona 5 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 67

Temat: [156] wskażnik ciśnienia oleju

  1. #41
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał drift-r Zobacz post
    Do TSa chyba wskaźniki parametrów oleju by się przydały .
    Do Twojego też

  2. #42
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Teraz po remoncie to nawet bardziej jestem ciekaw jak się zachowuje olej w silniku i interesuje mnie coś więcej niż temat jego ubywania
    Może na wiosnę jak ogarnę trochę auto do kupy to i tym się zajmę.

  3. #43
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Cytat Napisał kudlaty_bytom Zobacz post
    chodzi mi o to, jak wygląda otwór, ile jest w nim gwintu, jak jest korek zaślepiający w nim uszczelniony,
    Tak wyglądają korki wykręcone z podstawy filtra

  4. #44
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar piter
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    146 1,6 TS 2000r
    Postów
    603

    Domyślnie

    Uprzedziłeś mnie, ale i tak zamieszcze swoje zdjęcia

    Gwint na korku w jednym końcu ma średnicę 17,5 mm, a w drugim 18,0 mm. Jeżeli postawimy korek na boku to stoi krzywo, czyli na pewno jest stożek. Mierzyłem jeden i drugi, oba są takie same. Wysokość korka 11,1 mm.
    Gwint w czujnikach to typowy gwint stożkowy, dokładnie jest to gwint 1/8" NPT. Adaptery z konrada maja w komplecie taki aluminiowy pierścień i on pewnie uszczelnia połączenie przy dokręcaniu dopasowując się do nierówności. Mam takie adaptery wkręcone u siebie widoczne na zdjęciu i nie ma żadnych wycieków.
    Wkręcając czujniki dodatkowo uszczelniłem ich gwinty specjalną taśmą, choć pewnie nie było to konieczne.
    Ostatnio edytowane przez piter ; 28-01-2012 o 18:36

  5. #45
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Ja tam nic nie uszczelniałem, adapter też z konrada - prosto z niemiec.
    No i oczywiście nic nie cieknie
    Pamiętam tylko że strasznie ciężko było wykręcić te korki, no i dużo oleju wyleciało z dziur.

  6. #46
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    Cytat Napisał piter Zobacz post
    Jeżeli postawimy korek na boku to stoi krzywo, czyli na pewno jest stożek. Mierzyłem jeden i drugi, oba są takie same. Wysokość korka 11,1 mm.
    Gwint w czujnikach to typowy gwint stożkowy
    jak zakładałem czujniki do Uno, to oba miały zwykły gwint metryczny, żaden stożek, zobaczę jak będzie w tym, co kupię
    otwory w pompie oleju są również stożkowe czy cylindryczne?

    dużo oleju musi wypłynąć, bo z samego filtra i z magistrali głównej poleci, szczególnie z niedawno zgaszonego silnika
    Ostatnio edytowane przez kudlaty_bytom ; 28-01-2012 o 23:04

    verdebiancorosso

  7. #47
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Exclamation Czujnik, sensor ciśnienia oleju.

    Sorki, że tak odgrzewam kotleta. Działam jednak w szczytnym celu. Chcę w estetyczny sposób rozwiązać brak wskazania ciśnienia oleju w naszych 156. Do tego mógłby dojść pomiar temperatury oleju oraz np. napięcia na zaciskach akumulatora (to akurat jest dość proste). Jako, że mam teraz trochę czasu chciałbym go wykorzystać na coś pożytecznego... a nie klepanie dem na C64 pod MOS6510

    Do rzeczy. Mam prawie już wszystkie klocki z którego zbuduję układ pomiarowy, potrzebuję jeszcze dość istotnego elementu - czujnika ciśnienia oleju do zakresu 7 - 10 bar. Wiem, że część z Was go montowała - jeśli możecie zasugerujcie jakiś model do którego dostępna jest dokumentacja referencyjna. Kryteria:

    - czujnik musi być w miarę dostępny na rynku, bo układ będzie dopasowany pod niego, a dokładnie układ pomiaru rezystancji musi zostać dobrze skalibrowany
    - czujnik musi się dać w miarę łatwo zamontować w naszych TwinSpark'ach, tj. minimalizacja przejściówek/adapterów które komplikują mocowanie, aby czujnik miał maksymalne światło w otworze gdzie zostanie umieszczony
    - czujnik musi być w miarę tani

    Niestety, na razie przejrzałem noty referencyjne czujników VDO. Ceny.. porażające. Liczę, że pomożecie znaleźć mi coś bardziej cenowo przystępnego dla wszystkich. Sam układ niestety nie będzie tani. Postaram się dobrać tak komponenty aby zachować certyfikację automotive jak i nie przegiąć z ceną. Gdy tylko zbuduję prototyp zabiorę się za projekt mini płytki. Dane wyświetlane będą na małym acz wyraźnym wyświetlaczu OLED. A gdzie to umieszczę...
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  8. #48
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Mnie się marzy wysterować fabryczny wyświetlacz w 156, ale nie wiem czy to jest w ogóle możliwe?
    Na 99% podłaczając czujnik temp. oleju z GTA, wskazanie powinno się pokazać na ekranie - sprawdzałem w ePerze, nie ma nic pomiędzy.
    A ciśnienie oleju mam zrobione tak:

  9. #49
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krusz Zobacz post
    Mnie się marzy wysterować fabryczny wyświetlacz w 156, ale nie wiem czy to jest w ogóle możliwe?
    Na 99% podłaczając czujnik temp. oleju z GTA, wskazanie powinno się pokazać na ekranie - sprawdzałem w ePerze, nie ma nic pomiędzy.
    A ciśnienie oleju mam zrobione tak:
    OK, a jaki sensor ciśnienia zastosowałeś, jakiej firmy? Ja szukam czujnika mierzącego ciśnienie, samego + nota referencyjna aby skalibrować układ odczytu po drugiej stronie.


    Co do Infocenter, też o tym myślałem. Jest to do zrobienia, pytanie czy się opłaca (czasowo) nad tym siedzieć. Generalnie potrzeba by tylko dobrego opisu jak poszczególne czujniki podłączone są do Infocentera, czy Infocenter bierze jakieś dane z ECU. Jak fizycznie realizowana jest komunikacja z czujnikami, innymi modułami pojazdu. Reszta to odpowiedni mikrokontroler... i rzeźba w kodzie.

    Można spróbować z podłączeniem czujnika ciśnienia oleju, to jest OEM zastosowany w GTA, masz może numer/kod elementu? Opcje są dwie - do Infocenter wgrywali różne wersje firmware lub Infocenter posiada jedną wersję firmware, a swoją funkcjonalność rozszerza/redukuje poprzez sprawdzanie czy dany czujnik jest obecny (pomiar rezystancji, natężenia prądu czy napięcia - jeśli poza ustalonymi granicami to funkcjonalność jest usuwana).
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 19-02-2013 o 09:02
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  10. #50
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    GTA ma czujnik temperatury oleju, a nie jego ciśnienia, co więcej - z tego co pamiętam - jest on wkręcany bezpośrednio w miskę olejową. W TSach przez to jest nie do wykorzystania jako fabryczna część. Infocenter nie ma różnych oprogramowań, napięcie z czujnika jest poprowadzone do osobnego pinu. Jeśli to nie GTA to po prostu jeden pin pod wtyczką od infocenter jest wolny...

Podobne wątki

  1. [159] Wyciek oleju z czujnika ciśnienia oleju
    Utworzone przez SimonV w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-08-2015, 08:25
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-01-2015, 14:33
  3. [MiTo] Twinair 105 - Kontrolka oleju i silnika i poziom oleju na bagnecie.
    Utworzone przez PanPe w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-08-2014, 01:44
  4. Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-04-2014, 19:08
  5. słyszał ktoś o tym oleju / dodatku do oleju DJSMP
    Utworzone przez lukas1983 w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-03-2013, 21:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory