Strona 16 z 26 PierwszyPierwszy ... 678910111213141516171819202122232425 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 151 do 160 z 253

Temat: 2,4 JTDM nierówna praca silnika

  1. #151
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar mar0s
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 SW 2.0 JTDm
    Postów
    366

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek1986 Zobacz post
    Może u was tak jest ale w UK jest zupełnie inaczej [...]
    Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać... Sorry stary, ale patrząc po nicku masz 26 (!!!) lat i piszesz w stylu: "u Was w Polsce" ?!

    Sorry za off-topic ale to razi po oczach...


    Pozdrawiam

  2. #152
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar sothis
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Pawłowice/Jastrzębie Zdr
    Auto
    była 156 1,9 JTD, teraz 159 2.0 JTDm 170KM '09r
    Postów
    109

    Domyślnie

    Cytat Napisał mar0s Zobacz post
    Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać... Sorry stary, ale patrząc po nicku masz 26 (!!!) lat i piszesz w stylu: "u Was w Polsce" ?!
    E tam- jest na forum rodowity Anglik biegle władający naszym ojczystym językiem w piśmie

  3. #153
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Tomek1986
    Dołączył
    02 2012
    Mieszka w
    Bristol UK
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 16V 150KM Lusso 2007
    Postów
    230

    Domyślnie

    Cytat Napisał mar0s Zobacz post
    Przepraszam, ale nie mogłem się powstrzymać... Sorry stary, ale patrząc po nicku masz 26 (!!!) lat i piszesz w stylu: "u Was w Polsce" ?!

    Sorry za off-topic ale to razi po oczach...
    Cytat Napisał sothis Zobacz post
    E tam- jest na forum rodowity Anglik biegle władający naszym ojczystym językiem w piśmie
    Przepraszam wszystkich za OT ale chce tylko sprostowac male nieporozumienie a mianowicie to moja wypowiedz

    Cytat Napisał Tomek1986 Zobacz post
    Może u was tak jest ale w UK jest zupełnie inaczej
    tyczyla sie Jony88 ktory za swoja miejscowosc zamieszkania obral w nicku Dungannon czyli Polnocna Irlandia zatem chcialem zamiescic porownanie Irlandi do UK (a nie Polski jak kolega Mar0s myslal)
    A co do wypowiedzi kolegi Sothis to mam 26lat a do UK wyjechalem sam jak tylko skonczylem liceum w wieku 18lat. i tak sie tu zasiedzialem ale marze o powrocie do Polski w ciagu kilku nastepnych lat

    Pozdrawiam Koledzy
    Wesolych Swiat

  4. #154
    Wrath
    Gość

    Domyślnie

    Ok. A co wy na to : "Są np. tacy, którzy zaślepiają EGR'y (w grupie VW to jakaś pandemia) nie zważając uwagi na fakt, że we współczesnych konstrukcjach ten układ rewelacyjnie pomaga sterownikowi silnika w stabilizacji (nad)ciśnienia turbo i regulowaniu temperatury spalin (ważne dla turbo i DPF).

    Nie wiem jak to jest w Subaru ale np. w grupie VW i w BMW kolektory ssące niektórych TDi wyposażone są w ruchome klapy sterujace napełnianiem cylindrów do 2000 obr/min. . Rozwiązanie awaryjne ale łatwe i tanie w trwałej naprawie, a o kapitalnym znaczeniu dla komfortowej pracy silnika odkąd komory wirowe tłoków ukształtowano na okrągło, a ich rolę pełnią właśnie wwym. klapy. "Oczywiście" dla druciarzy i pseudotunerów żaden problem wyciąć te elementy w pień, wyłączyć obsługę w ECU i skasować kilka stówek od nieświadomych dokonanego druciarstwa właścicieli.
    Inni idą jeszcze dalej i po wyrzuceniu klapek montują emulatory udające sprawne elementy pomimo tego, że jakiś radosny idiota udający doinformowanego fachowca wywalił je na złom.

    Trzeci (dla mnie negatywny) przykład dotyczy wycinania katalizatorów, które moze i hamują przepływ spalin i w samochodach używanych sportowo ewidentnie przeszkadzają, ale w zwykłych samochodach rewelacyjnie redukują smród (i w jakimś stopniu toksycznosć) spalin. Ważne - szczególnie w zakorkowanym ruchu miejskim lecz niektórzy macho ponad prawem mają to w głębokim poważaniu i srają tak na środku chodnika zostawiając niczym nie przykryte śmierdzące gówno.

    Czwarty przykład to usuwanie DPF z teoretycznie programowym wyłączeniem jego obsługi w ECU.
    No owszem - tylko nikt nie mówi o tym, że na fizyczne ukształtowanie dawki paliwa żaden tuner ani pseudotuner nie ma żadnego wpływu i dlatego stuprocentowe 'wypisanie" DPF ze sterownika ECU nie jest możliwe.

    Oczywiście ABSOLUTNIE nie chcę powiedzieć, że zastąpienie dwumasy zwykłym kołem zamachowym jest równie drastyczne co cztery powyższe przykłady technicznego barbarzyństwa ale jak dla mnie i tak nieakcpetowalne.
    Jeśli kiedyś sypnie mi się dwumasa to poprostu kupię nową, choć naprawdę wątpię aby było to potrzebne wcześniej niż po 300 - 400 tyś.km. przebiegu."

    To akurat z forum Subaru.
    http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/53624-zakup-boxer-diesel-kilka-pytan/

  5. #155
    oktawian87
    Gość

    Domyślnie

    dziesiejsze skany z esa
    czy mozna cos z tego wywnioskowac przepływka ma jakies dziwne wartosci jest z nia cos nie tak ??
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6352451.jpg
Wyświetleń:	329
Rozmiar:	259.6 KB
ID:	87598
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6352453.jpg
Wyświetleń:	331
Rozmiar:	240.2 KB
ID:	87599

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6352454.jpg
Wyświetleń:	382
Rozmiar:	248.5 KB
ID:	87600
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6352455.jpg
Wyświetleń:	316
Rozmiar:	121.0 KB
ID:	87601
    Ostatnio edytowane przez oktawian87 ; 02-03-2013 o 17:17

  6. #156
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar prymie
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    kraków
    Auto
    AR 156 2,4 JTD '00 AR 159 2,4 JTD '06 AR Giulia Veloce Q4 2,0 '17
    Postów
    678

    Domyślnie

    Cytat Napisał oktawian87 Zobacz post
    dziesiejsze skany z esa
    czy mozna cos z tego wywnioskowac przepływka ma jakies dziwne wartosci jest z nia cos nie tak ??
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6352451.jpg
Wyświetleń:	329
Rozmiar:	259.6 KB
ID:	87598
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6352453.jpg
Wyświetleń:	331
Rozmiar:	240.2 KB
ID:	87599

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6352454.jpg
Wyświetleń:	382
Rozmiar:	248.5 KB
ID:	87600
    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	6352455.jpg
Wyświetleń:	316
Rozmiar:	121.0 KB
ID:	87601
    Co z EGR? Coś często Ci się DPF wypala.. Korekty mieszczą się w normach, ale chyba idealnie jeśli wszystkie mieszczą się pomiedzy <-1:1>, olej to chyba już możesz pomału wymieniać sądząc po stopniu jego degradacji. Autko ma ok. 50k km najechane?
    Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
    Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
    Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17

  7. #157
    oktawian87
    Gość

    Domyślnie

    Co z EGR? Coś często Ci się DPF wypala.. Korekty mieszczą się w normach, ale chyba idealnie jeśli wszystkie mieszczą się pomiedzy <-1:1>, olej to chyba już możesz pomału wymieniać sądząc po stopniu jego degradacji. Autko ma ok. 50k km najechane
    ?


    no włąsnie nie wiem co z EGR jak go sprawdzić ??? DPF dokladnie czesto sie wypala ... Chciałbym usunac EGR i Dpf czy to dobry pomysł ???wiem ze samo mechaniczne usuniecie nic nie da ,musze sterownik kompa dac do programowania, olej wymieniany jakies 3-4 tysiace temu auto najechane 192 tys martwi mnie ten bład skrzyni biegow nie wiem co oznacza po skasowaniu powraca co sadzicie o reszcie parametrow ??

  8. #158
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Jeśli olej wymieniałeś 3-4kkm temu, to przy takiej częstotliwości wypalań DPF na pewno będzie trzeba go niebawem zmienić.
    Wywalenie DPFu jest dobrym pomysłem, ale zastanów się, czy problem nie leży gdzieś indziej- sprawdź szczelność dolotu, wylotu... itd.
    Ja bym na Twoim miejscu zaczął od zaślepienia EGR'u.
    Powyższy post został napisany przeze mnie i każde słowo dokładnie przemyślałem- jeśli czujesz się obrażony to znaczy, że albo nie rozumiesz co napisałem, albo osiągnąłem swój cel


    "We have to love Alfa, it's the law!" - Richard "Hamster" Hammond

  9. #159
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Ja polecam, wstawienia auta do kogoś kto ogarnia Alfy, szkoda pieniędzy czasu i auta. Takie częste wypalanie DPF'u to masakra dla silnika i osprzętu

  10. #160
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Lublin okolice
    Auto
    Alfa Romeo 159 2.4 2007 Alfa Romeo 156 1.6 TS 1999
    Postów
    217

    Domyślnie

    Powiedzicie mi drodzy forumowiczę, pytam tak z ciekawości ile kosztuje usunięcie i zaślepienie tych klap wirowych? I czy jest sens czyścić ten kolektor - podobno trudny jest do niego dostęp.

Podobne wątki

  1. 1,6 TS nierówna praca silnika
    Utworzone przez czesiek w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-11-2010, 21:09
  2. AR [166] nierówna praca silnika 2.4 JTD
    Utworzone przez duda1989 w dziale 166
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 26-04-2009, 20:35
  3. [156] NIERÓWNA PRACA SILNIKA 1.8 TS
    Utworzone przez vr6 w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 05-12-2008, 16:54
  4. [166] nierówna praca silnika
    Utworzone przez doktorek w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 07-10-2008, 22:53

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory