Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 21

Temat: [156] 1500 rpm przy toczeniu ?

  1. #1
    Marcin_AR
    Gość

    Domyślnie [156] 1500 rpm przy toczeniu ?

    Witam

    Grzebalem sobie w Belli i poczyscilem to co zdazylem, czyli:

    - Silniczaek krokowy rozebralem z plastikowej obudowy i usztywnilem zamontowany na jego osi slimak, posmarowalem odpowiednim smarem i zlozylem.
    - Poczyscilem zlacza przy ECU srodkiem do czyszczenia stykow i antykorozyjnym.
    - Poczyscilem tak samo inne zlacza, sondy, czujnikow itd. bedacych na silniku.


    Teraz co sie stalo. Kiedys gdy sie toczylem mialem falowanie obrotow, od ~500 do ~1500 i przestawaly jak stawalem,a teraz jest tak,ze jade, wrzucam luz i sie tocze, obroty spadaja do 2000rpm na sekunde (jak mam powyzej 100km/h,a jak mniej to od razu do 1500rpm) i spadaja po sekundzie do 1500rpm i tak trzyma obroty az stane, gdy staje mija 2-3 sek i obroty spadaja do 880rpm, powinno byc 840rpm,ale ja wiem czemu tak jest i pozniej to naprawie.

    Czy tak powinna Bella zachowywac sie?

    Ja sobie tak tlumacze, ze gdy sie tocze to by ABS mial sile itd. to obroty musza byc wyzsze by nie zadusic silnika... mialem cos takiego w focusie... i to jest prawidlowy obiaw ?

    Falowanie ustalo, a teraz jest wlasnie takie cos :roll:

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    obroty biegu jałowego to 850 +/- 30 obr/min.
    Wykonałes tylko cześc procedury, no może oprócz tego czyszczenia silnika krokowego.
    Po tym czyszczeniu silnika krokowego pozostały te symptomy jakie masz.
    A procedura mówi ze jesli "wyciagamy" silnik krokowy to nalezy wykonac adaptacje jarzma silnika krokowego a potem dalsze adaptacje.
    Czyli czeka cie wizyta lub podłaczenie notebooka z interfejsem diagnostycznym.
    Tak na marginesie, gdzies wyczytał że jesli faluje to oprócz czyszczenia przepustnicy bez demontazu , cos jeszze robimy z silnikiem krokowym ?.

    nie prawdą jest że jak ma sie toczyc to zwiększa obroty aby ABS dobrze działał, to mi jeszcze brakuje abyś dołaczył, że jak ma włączoną klimatyzacje to aby dobrze chłodził to musi zwiększyc obroty.
    i tak dojdziemy do tych 1500 obr/min, nic bardziej błednego.
    Otóz ECU reguluje "moc" poprzez czas wtrysku a nie obroty w zakresie obrotów jałowych.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie Re: 1500 rpm przy toczeniu ?

    Cytat Napisał Marcin_AR
    ....Kiedys gdy sie toczylem mialem falowanie obrotow, od ~500 do ~1500 i przestawaly jak stawalem,a teraz jest tak,ze jade, wrzucam luz i sie tocze, obroty spadaja do 2000rpm na sekunde (jak mam powyzej 100km/h,a jak mniej to od razu do 1500rpm) i spadaja po sekundzie do 1500rpm i tak trzyma obroty az stane, gdy staje mija 2-3 sek i obroty spadaja do 880rpm, powinno byc 840rpm,ale ja wiem czemu tak jest i pozniej to naprawie.
    ...:
    Kto cię tak nauczył jeździc aby wrzucać na luz i się toczyć (szczególnie powyżej 100km/h)
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Marcin_AR
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321
    A procedura mówi ze jesli "wyciagamy" silnik krokowy to nalezy wykonac adaptacje jarzma silnika krokowego a potem dalsze adaptacje.
    Wykonalem adaptacje samego silnika.Dzisiaj zrobie ECU.
    Cytat Napisał bubu321
    Tak na marginesie, gdzies wyczytał że jesli faluje to oprócz czyszczenia przepustnicy bez demontazu , cos jeszze robimy z silnikiem krokowym ?.
    Tak z ciekawosci otworzylem.

    Cytat Napisał Maciek-156
    Kto cię tak nauczył jeździc aby wrzucać na luz i się toczyć (szczególnie powyżej 100km/h)
    Tak na codzien nie jezdze bo nie chce pozbawiac skrzyni smarowania,ale dla testu tak zrobilem i to tylko raz.

    Jesli bieg jalowy to 850rpm+-50rpm to mam w normie. To dlaczego tak fajnie dziala to wszystko? Tak powoli spadaja obroty jak by myslalo co sie dzieje ? U mnie zamiast czau wtrysku zwiekszaja sie obroty, a moze dlatego,ze zwiekszaja sie czasy wtrysku zwiekszaja sie obroty ?????? Bo jak nie mamy obciazenia i zwiekszymy czas wtrysku, leci wiecej wachy i silniczek dostaje wiecej obrotw :roll:

    Moze to jest rozwiazanie:
    Czy przy wylaczeniu silnika przepustnica powinna sie zamknac, czy byc "lekko" otwarta ?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    a o jakim czasie mówisz od wyłaczenia silnika, pamiętaj że po "wyłaczeniu " silnika, ECu dostaje napięcie tak przez około 90 sekund.
    W tym czasie może ruszac przepustnicą, zaobserwowałem że jak jest zle wykonana adaptacja silnika krokowego lub przepustnicy to ECu w tym czasie 90 sekund nadrabia zaleglości i na koniec pozostawia zamkniętą przepustnicę.
    Ponowne włączenie kluczyka daje to ze ECU uchyla przepustnice do tych wartości jakie sobie adaptował, a że nic nie adaptował to zaczyna grymasić.
    Ponowne zrobienie adaptacji naprawia ten bląd.
    Gdzieś nawet miałem video z tych dośwaidczeń, jak znajde zamieszczę na forum.

  6. #6
    Marcin_AR
    Gość

    Domyślnie

    Wypiolem rurke od dolotu by miec wglad w przepustnice.

    Wykonuje adaptacje krokowca, przepustnica otwiera sie duzymi krokami, zamyka calkiem i znowu ale tym razem malymi itd, ale caly czas po wszystkim zamyka sie do konca. Gdy konczy sie ta adaptacja zostaje przpustnica lekko uchylona, jest przeswit. Czekam i czekam i dalej to samo :roll: Przy adaptacji zamyka sie, wiec powinno pobrac dane o min. zamknieciu przepustnicy :!:

    teraz tak:

    1. Blad co mnie teraz meczy to P0170
    2. Self adaptive DTV = 0
    3. Self adaptive FRA = 0,8281
    - FRA (high) = 1
    - FRA (low) = 0,8281
    4. Self adaptive TRA = 0

    teraz przepustnica przy "wylaczonym" silniku:

    5. Throttle valve relative = 4,61
    6. Throttle valve absolute = 33,19
    7. Throttle minimum = 28,58


    I teraz koledzy co z tym? :roll:

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156
    Kto cię tak nauczył jeździc aby wrzucać na luz i się toczyć (szczególnie powyżej 100km/h)


    A co to przeszkadza, przecież nie gasisz silnika więc masz wszystkie urządzenia pokładowe sprawne?

    Czy to powoduje jakieś uszkodzenia?
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  8. #8
    Marcin_AR
    Gość

    Domyślnie

    sedicivalv0le nie zmieniaj tematu bo dla mnie wazny jest ten moj teraz.
    Co do hamowania silnikiem to ma 2 plusy:
    1. powyzej 1800 o ile pamietam nie leci Ci wacha bo po co i jest taniej niz na luzie
    2. caly czas smarowana jest skrzynia.
    To tyle na Twoj temat.

  9. #9
    Krzysiek_wawa
    Gość

    Domyślnie

    to na luzie skrzynia nie jest smarowana? pierwszy raz slysze takiego farmazona :!:

  10. #10
    Marcin_AR
    Gość

    Domyślnie

    Nie dokonca tak jak myslisz, nie zmieniaj tematu

Podobne wątki

  1. Brzęczenie przy 1200-1500 obr.
    Utworzone przez Looney w dziale 147
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 22-08-2014, 11:55
  2. Drgawki przy 1500 obrotów
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-11-2012, 07:12
  3. [159] Silnik 1.9 8V przymula przy 1500 obrotow
    Utworzone przez kaidrol w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 08-10-2012, 18:52
  4. Odpowiedzi: 518
    Ostatni post / autor: 25-06-2012, 20:22
  5. Dziwny odgłos przy 1500 RPM
    Utworzone przez nurerdin w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-02-2012, 16:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory