- pamietaj tylko ze ten test OBD, diagnostyka zajmuje około 2-3 godzin.
- czekam na potwierdzenie terminu.
- pamietaj tylko ze ten test OBD, diagnostyka zajmuje około 2-3 godzin.
- czekam na potwierdzenie terminu.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Witam,
Chcę się wreszcie wziąć za moją bolączkę - lekko nierówna praca na biegu jałowym, coś w stylu wypadania zapłonu co jakiś czas.
Wrzucam swoje logi z dzisiejszej jazdy (spokojna jazda 30minut z pracy). http://speedy.sh/TRQQR/13.03.2013-sopot-gdynia.csv
Alfa GT 2.0 JTS 2004r., 103 000 km przebiegu, średnie spalanie 11.5l/100km, temperatura pomiaru +1stC
Jakby ktoś rzucił okiem i może coś ciekawego wyczytał to będę wdzięczny. Czytając poprzednie posty wnioskuje, że chyba nie ma wszystkich potrzebnych parametrów. Co dodać na następny raz?
Pozdrawiam
- a czemu nie zrobić winRar-a i dać na forum.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 13-03-2013 o 21:39
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
- dodać logi z postoju na zimnym silniku oraz po nagrzaniu.
- na postoju, zimny silnik po podłaczeniu wciskamy klawisz A, czekamy 10 sekunf, klawisz N.
- log z pomiaru jest w katalogu domowym MES (FEs).
- to samo na rozgrzanym silniku, obroty biegu jałowego.
- do logów z jazdy ja bym dodał napięcie na sondzie post-cat.
- wyrzucił napięcie akumulatora, pomiar powietrza na zamkniętej przepustnicy,
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Moja pokazuje średnio 11l/100 przy śr. vss == 26-28.
Jak dla mnie brakuje wielu paramatrów, ale miło, że chcesz się przyłączyć i pokazać parametry swojego JTSa. Na razie za mało.
Wypadanie zapłonu na jałowym, tak też myślałam, ale nie wypada. Moja po prostu czasami „wali” w kolektor wydechowy – tam na dole sobie pulta silnik i tak to odczuwam. To się koreluje z lambda, tak mi się wydaje. Najlepiej sprawdzić sobie monitor misfire w scanmaster – jeśli jest zakończony – znaczy, że zapłon nie wypada, nawet jeśli jest p030x… Więc, nasłuchiwałam od strony końcówki rury wydechowej – piszą, że słychać tam najlepiej zawory, z tym, że nie wiem, może i coś słychać, nie wiem.
Ja takiej pewności nie mam. Dynamika longFT w MED7.11 zawsze się wiąże z usterką, łącznie z dynamicznym wyrównaniem korekt na bankach. Ta konieczność dynamicznego wyrównania longFT, to też rodzaj dynamiki. Wtedy mam kłopoty. Tylko, że fakt, występuje zwykle po blokadzie. Dynamika longFT wynika z pracy sond, a także dynamiki DTV.
Np.:
Interesuje mnie aktualnie przywrócenie mocy GT i zrobienie porządku z wałkami, skoro tak się stało. Sprawdzenie, czy poprawi się kultura pracy silnika na jałowym i jaki będzie wynik testu spalin po zrobieniu, a także czy zmienią się parametry SA, przepływu i masy paliwa, VE, czy zmieni się cokolwiek. Ponieważ chcę zrobić podejście do dostrojenia tego silnika, muszę mieć pewność, że jest sprawny i że zmiana map – coś zmieni. Z moich wyliczeń wynika, że aby uzyskać moc 165KM ECU powinien pokazać MAFmax ok. 500 kg/h, ale takiego przepływu żaden JTS z „moich” nie pokazał nigdy. A wg elektronika 188KM powinno być w zasięgu.
Interesują mnie parametry biegu jałowego, jaki powinny być. Widać, że bywa, że na jałowym JTSy pokazują zbliżony czas wtrysku i MAF, różnią się np.: % otwarcia EVAPa. Musi istnieć zakres poprawny otwarcia EVAPa na jałowym. A wszystko poza tą granicą – to decyzja ECU na skutek czegoś. Ugryźć parametry biegu jałowego dla oceny JTSa.
Mechanik ma takie zdanie. On mówi, że gdyby nie trzymały na gwintach to, by trzeba było silnik składać. Ale przecież jest pokrywa zaworów, ona trzyma też jakoś. A zmiany są subtelne, ale ECU je dostrzega. Szczerze mówiąc, nie wiem ile śrub ma te gwinty wyrobione, ale jeśli nie trzyma na wszystkich jak należy, to mieć to konsekwecje, zwłaszcza podczas przyspieszania. Dlatego tak napisałam. GT zachowuje się jak przy przestawionym rozrządzie, tak jak przed ingerencją elektryka. Tak, czy śmak i tak trzeba robić. Wolę abyś miał rację, ponieważ jeśli głowica będzie szczelna i nie będzie tam nagaru to tak sobie będzie. Już wiem, że trzeba patrzeć na naprawę, więc uczestniczę w każdej, ale nie sądziłam, że trzeba dokręcać osobiście lub sprawdzać takie rzeczy. W ten sposób to jednak trudno mi się w tym odnaleźć.
Skrypty teraz testuję, bo chce to mieć wszystko w scan xl:
- poprawiony na masę paliwa, tam przecinek był zamiast kropki i zastosowałam inne jednostki,
- skrypt na VE – liczy analogicznie jak MoDiag, chyba;
- skrypt na „MAF” przy 100% VE i aktualnym VE
- a także skrypty kalkulowane na AFR i lambda, aby sprawdzić poprawność naliczania w/w skryptów. Prawie mi przeszły „walidację” są ciut inne lambda – gdzieś popełniłam błąd w liczeniu… ale prawie, to za mało. Proszę o pomoc w obliczeniach.
skrypty_test.zip
Czekam na więcej danych z JTSów. A może ktoś sprawdzi skrypty w innym JTS, jak już je poprawimy?
Ostatnio edytowane przez Majka ; 15-03-2013 o 08:16
OK to umówmy się tak że ja o 9 będę pod mostem Milenijnym jutro. Mam na 14 do pracy więc powinniśmy z tym wszystkim zdążyć.
- notebook w serwisie, nic z tego nie będzie.
- dzięki za chęci.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
no trudno... innym razemjak już wróci z serwisu to proszę dać znać to się umówimy.
Zawsze można kupić vaio, to nie ma problemów. Szkoda, że nieaktualne. Wtenczas liczę sobie różne rzeczy samotnie.
Ostatecznie Panowie chcieli moce i spalanie porównywać. Chcieli pomóc. Parametry normalne – źle, sondy lambda – nie ma mowy, moce, straty i spalanie, też pudło, to niby co mamy porównywać – kolory egzemplarzy? Nie ma sprawy – moja jest czerwona.
Idę dalej, nawet sama. Bez względu na to, co ktokolwiek tutaj napisze, napisał, nie napisze, czy cokolwiek zrobi, albo nic nie zrobi, jakiego rodzaju logi wrzuci, i z czego, czy ich nie wrzuci. Ponieważ jeszcze kilka rzeczy można się dowiedzieć i wyciągnąć kilka info z tego egzemplarza GT. I to rzeczy aktualnych dla wszystkich samochodów. Mnie to interesuje, podobnie jak usunięcie usterki w GT. Gad nie został naprawiony. Jeśli tylko mnie, to będę sobie działać sama i czasem wrzucę jakiś załącznik.
Ok. Moja pali mniej więcej, tyle ile pokazuje komputer – ok. 10l/100, to też wynika z ilości przejechanych km, które pokazuje (+- 0,6l). Samego miasta ścisłego na baku nie mam możliwości przejechać, ponieważ raczej unikam centrum. W czasie usterek wcześniejszych, bywało, że i 15-17 pokazywał, ale wtedy czuć było zapach paliwa na zimnym. W czasie lewego powietrza – do 13l/100 pokazywał. Jak zaczyna pokazywać powyżej 12l/100, wtedy włącza mi się lampka i wtedy robię pomiar rzeczywisty. A tak, to nie. Po to wrzucam logi, aby można było sobie zobaczyć – ile masy paliwa przetacza i inne. Aktualnie pali więcej – po ostatnich trasach, dzisiaj w samym mieście 10,6l/100km, ale dość szybko mi zeszło paliwo od ostatniego tankowania. A i specyfika tego błędu p0301 jest inna niż przy p0304 – ECU blokuje shortFT i chyba przepustnicę. Tak chyba wygląda blokowanie korekt. Dlaczego – nie wiem. Może ten wałek/ wałki mają za duży luz? To by było nieciekawie, bo wtedy do Zakładu też trzeba oddać wałki lub zakupić nowe. Możliwości badania luzu na wałkach nie są mi znane?
Na razie nie mam pomysłu, jak poprawić skrypty, aby lambda było takie jak PIDy SAE. Głównie dlatego, że przekłamanie nie jest zawsze takie samo, czasem te lambda są równe, czasem mniejsze, czasem większe. Czasem są zgodne. To nie idzie tak samo. Myślałam, że może ten czas zbierania danych, ale to nie to. Aby nie okazało się, że to wyliczone przeze mnie to lambda zadane… coś chyba przypadkiem wyliczyłam. Wzory są poprawne, no lambda przekombinowane, bo wychodzi, że jest liczone wyłącznie z korekt. To SAE liczy wyłącznie z MAF, także spalanie wylicza z przepływu. A mam wrażenie, że powinny być zbieżne, ponieważ na podstawie przepływu – ECU ustala korekty czasu wtrysku. Jak to interpretować na razie – nie wiem, ale to mnie zastanawia. Dlatego chciałam zobaczyć w innym samochodzie.
Masa paliwa, o tyle chciałam to zobaczyć, ponieważ w korelacji z czasem wtrysku może dawać porównanie między egzemplarzami lub w czasie usterek, tj.: lewe powietrze, czy zabite wtryskiwacze powinno być widać różnice. Lepsze zobrazowanie, po prostu. Dla mnie parametr istotny – korelować z pozostałymi parametrami, poza tym różnicuje banki – przecież przy tym samym czasie wtrysku może być inne fuel mass. Czas wtrysku mamy też zwykle analogiczny.
VE –wydajność napełniania cylindrów, zależy raczej od pracy zaworów, podobnie chyba jak kompresja dynamiczna. Próbowałam ją mniej więcej korelować z czasem wtrysku, bo wydaje mi się, że tak trzeba. Ale nie wiem. VE może być też pośrednią miarą ustawienia rozrządu lub może miarą pośrednią kompresji dynamicznej. Może powyżej 100%.
Zagadką jest dla mnie VIS – jak sprawdzić w logach, że działa? Nie da się fizycznie, bo kolektor jest klejony i trzeba by go rozwalić. Jedynie na stałe ustawić w pozycję long i patrzeć czy coś się zmieni? Cały ten system, a jeszcze ten okropny zaworek ze sprężynką, dziwne, że to funkcjonuje.
Ja nie tyle potrzebuję logów z kolejnych JTSów, choć lubię oglądać logi, a gdyby ktoś miał egzemplarz sprawny, to byłoby z czym porównać. Mogą być inne silniki ostatecznie akurat te parametry powinny dotyczyć wszystkich. Najbardziej potrzebuję po prostu kolegów, nie lubię uczyć się sama. Ale jak nie ma innego wyjścia.
Julka pokazuje pewne parametry, niektóre z nich próbowałam liczyć, gdybyś pokazał jak wyglądają podczas przyspieszań, w stałej jeździe – mogłabym porównać pewne rzeczy. Ten ECU nie pokazuje tyle ile Julka, ale czemu niektórych rzeczy nie policzyć? Myślałam, że pójdziecie za mną, ale jak trzeba pójdę sama. Mimo, że Was potrzebuję i nie lubię pracować sama.
Kolejne skrypty. Testy próbne + trochę przyspieszań na wyższych biegach, na tyle na ile warunki pozwoliły. Próby ze skryptami, a logi z wczoraj – testy przyspieszań na wyższych biegach.
Naprawa silnika, po świętach, teraz w warsztacie już świętują, więc potem. Poza tym jeszcze myślałam o jakimś innym warsztacie spoza LDZ, ale chyba nic z tego nie wyjdzie. Zaryzykujemy w LDZ. Muszę zgrać się czasowo, aby móc obserwować naprawę. Jednak lekko ciśnie mnie w brzuchu.
Wykresy, wzory, jakieś może opisy w załączniku – potem wrzucę, najwyżej powiszą sobie. Będą już tylko w załącznikach, ponieważ mam za dużo do napisania.
GT_JTS_skrypty_HP.zip
FES_zagubiony.zip
Ostatnio edytowane przez Majka ; 26-03-2013 o 00:54