Mam namiar na runery 12v -kpl.- pisać priv.
Mam namiar na runery 12v -kpl.- pisać priv.
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_mariot.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_manual.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...103_000km.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...spelniaja.html
http://www.forum.alfaholicy.org/33_1...pewnej_q4.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...129-busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._q4_busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...yla_kolo_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas..._alisija_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ml#post2222278
Cytując stronę Alfaclubu:
Ofc. nie odpowiada to na pytanie ale daje jakieś pojęcie z czym to się je. Generalnie wystarczy zmierzyć swoje - w 2.5 V6 24V były to np. 42 mm i te kolektory od GTA/QV też dają lekkiego kopa. Podstawkę oczywiście też należy zmienić, jaki sens ma większy kolektor, jak na jego końcu jest diafragma?Wyjątkowo ciekawe jest to rozwiązanie w silniku 3.0 V6 24V montowanym we wczesnych wersjach modeli 164 o mocy 210KM. Tam montowano kolektory ssące o średnicy 39mm. Co ciekawe, róznica między silnikami w wersjach QV to własnie średnica kolektorów!!! Nic wiecej. W wersjach QV mamy także kolektory takie jak w GTA 45mm, co daje 230KM. Wystarczy zatem wymienić kolektory i bez zmiany chipa osiągamy przyrost 20KM i 10Nm przy 5000 obrotach.
Moim zdaniem każda V6 powinna dostać kolektory 45 mm jeżeli ich nie ma - efekt będzie pozytywny![]()
Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_mariot.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...er_manual.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...103_000km.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...spelniaja.html
http://www.forum.alfaholicy.org/33_1...pewnej_q4.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...129-busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._q4_busso.html
http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...yla_kolo_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas..._alisija_.html
https://www.forum.alfaholicy.org/nas...ml#post2222278
Też mi się wydaje że wymiana kolektora nie podniesie mocy byłby to zbyt prosty zabieg.
sama podmianka moze zadzialac wrecz spadkiem mocy jesli niebedzie wydajnych wtryskow to na nic. oczywiscie rowniez caly dolot musi byc wydajny. to tak jakby w uklad wpiac jeden mocniejszy element. sadzicie ze uklad wytrzyma i sie sprawdzi? albo zalozylbym u mnie mocniejsze turbo bez innych przerobek nic to nie da . lub nawet da to odwrotny efekt.
alfa 145 1.4 boxer - byla
alfa 155 2.0 ts 16v - byla
alfa 164 2.0 v6 tb - jest