Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 15 z 15

Temat: zmiana runerów w v6 12v na runery z 24v ?

  1. #11

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytując stronę Alfaclubu:
    Wyjątkowo ciekawe jest to rozwiązanie w silniku 3.0 V6 24V montowanym we wczesnych wersjach modeli 164 o mocy 210KM. Tam montowano kolektory ssące o średnicy 39mm. Co ciekawe, róznica między silnikami w wersjach QV to własnie średnica kolektorów!!! Nic wiecej. W wersjach QV mamy także kolektory takie jak w GTA 45mm, co daje 230KM. Wystarczy zatem wymienić kolektory i bez zmiany chipa osiągamy przyrost 20KM i 10Nm przy 5000 obrotach.
    Ofc. nie odpowiada to na pytanie ale daje jakieś pojęcie z czym to się je. Generalnie wystarczy zmierzyć swoje - w 2.5 V6 24V były to np. 42 mm i te kolektory od GTA/QV też dają lekkiego kopa. Podstawkę oczywiście też należy zmienić, jaki sens ma większy kolektor, jak na jego końcu jest diafragma?
    Moim zdaniem każda V6 powinna dostać kolektory 45 mm jeżeli ich nie ma - efekt będzie pozytywny
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #13
    ViP Znawca Avatar Rafał
    Dołączył
    02 2006
    Mieszka w
    Kozy k/Bielsko-Biała
    Auto
    164 Q4 , Giulietta QV, 164 - 2 szt , Alfa Galaxy / BUSSO Stelvio Super 280KM/ Spider ph2
    Postów
    1,627

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Cytując stronę Alfaclubu:

    Ofc. nie odpowiada to na pytanie ale daje jakieś pojęcie z czym to się je. Generalnie wystarczy zmierzyć swoje - w 2.5 V6 24V były to np. 42 mm i te kolektory od GTA/QV też dają lekkiego kopa. Podstawkę oczywiście też należy zmienić, jaki sens ma większy kolektor, jak na jego końcu jest diafragma?
    Moim zdaniem każda V6 powinna dostać kolektory 45 mm jeżeli ich nie ma - efekt będzie pozytywny
    Nie do końca - musisz zmienic dolot, przepływke i wałki , oraz wtryski.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Też mi się wydaje że wymiana kolektora nie podniesie mocy byłby to zbyt prosty zabieg.

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar cima&paula
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Poznan
    Auto
    alfa 164 tb v6 ;)
    Postów
    828

    Domyślnie

    sama podmianka moze zadzialac wrecz spadkiem mocy jesli niebedzie wydajnych wtryskow to na nic. oczywiscie rowniez caly dolot musi byc wydajny. to tak jakby w uklad wpiac jeden mocniejszy element. sadzicie ze uklad wytrzyma i sie sprawdzi? albo zalozylbym u mnie mocniejsze turbo bez innych przerobek nic to nie da . lub nawet da to odwrotny efekt.
    alfa 145 1.4 boxer - byla
    alfa 155 2.0 ts 16v - byla
    alfa 164 2.0 v6 tb - jest

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Zmiana z km/l na l/100
    Utworzone przez J_R w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 22-04-2015, 01:28
  2. Zmiana ECU z 1.5.5
    Utworzone przez e5nio w dziale 156
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 22-04-2014, 00:19
  3. AR 156 zmiana przodu
    Utworzone przez Majster168 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-05-2013, 22:11
  4. Zmiana mil na km
    Utworzone przez r-sokol w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-03-2010, 14:54
  5. [156] zmiana na AR 166?
    Utworzone przez dddarekj w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 15-11-2008, 09:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory