Strona 3 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 72

Temat: Czy (i jaka) AR nadaje się na pierwsze autko?

  1. #21
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    To może ja coś od siebie dorzucę...
    Jeżeli planujesz wmontować gaz do Twin Sparka (TS'a) to z całym szacunkiem, ale ja Ci tego odradzam... To jest dość delikatny silnik, panewki lubią (ale w cale nie muszą) się obrócić, a wtedy koszt remontu takiego silnika pozostawia wiele do życzenia. Zależy też jak poprzednik dbał o taki silniczek, bo jego jednak łatwo zajechać... Poleciłbym Ci V6, bo te silniki najlepiej przyjmują LPG, frajda z jazdy niesamowita, osiągi tak jak chciałeś, jednak jak na pierwszy samochód, to spalanie duże i możesz mieć ciężko wyrobić.
    Diesla nie lubisz (ja osobiście też nie), to pozostaje chyba jakiś fajny boxerek

    A i jeszcze jedno..
    Cytat Napisał Marconi Zobacz post
    do momentu odcięcia każde obroty są bezpieczne dla silnika, byleby nie kręcić od razu po odpaleniu bo silnik nie ma jeszcze dobrego smarowania.
    Nie wiem czy się śmiać czy płakać... będziesz tak kręcił do odcinki do czasu, aż nie będziesz musiał otworzyć portfela i wyrzucić pieniążków na remont silnika. Wtedy będzie płacz i lament, że przecież kręcenie silnika do odcinki jest zdrowe, czy może tak jak Ty to ująłeś "bezpieczne" dla silnika. Dobrze, że napisałaś żeby nie butować od razu po odpaleniu silnika, tylko dać mu trochę czasu na rozgrzanie.

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Tytanowy ; 23-03-2013 o 13:45

  2. #22
    Użytkownik Świeżak Avatar Marconi
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Świebodzice
    Auto
    Była Alfa Romeo GT 1.9 jtd-m, obecnie Alfa 159 SW 2.4 jtdm
    Postów
    173

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post


    A i jeszcze jedno..

    Nie wiem czy się śmiać czy płakać... będziesz tak kręcił do odcinki do czasu, aż nie będziesz musiał otworzyć portfela i wyrzucić pieniążków na remont silnika. Wtedy będzie płacz i lament, że przecież kręcenie silnika do odcinki jest zdrowe, czy może tak jak Ty to ująłeś "bezpieczne" dla silnika. Dobrze, że napisałaś żeby nie butować od razu po odpaleniu silnika, tylko dać mu trochę czasu na rozgrzanie.

    Pozdrawiam
    Wydaje mi się że producent lepiej wie od Ciebie do kiedy jest bezpieczna granica kręcenia silnika i tam stawia ogranicznik w postaci odcięcia paliwa, a kręcenie go wysoko wcale nie oznacza od razu remontu silnika....ciekawe kto Ci takich rzeczy naopowiadał......
    Oczywiście wykorzystując maksymalne możliwości silnika stosuje się oleje silnikowe które są do tego przystosowane żeby zapewnić jak najlepsze smarowanie podczas dużego wysiłku silnika, układ chłodzenia musi być sprawny itd, jeżeli ktoś dba o silnik w należyty sposób do sposobu jazdy i jego wykorzystania to nie ma możliwości żeby ten silnik uszkodzić, nie pisze tu oczywiście o WYCZYNOWEJ jeździe na torze
    A pisząc o kręceniu silnika nie miałem na myśli osiąganie najwyższych obrotów na każdym biegu podczas jazdy miejskiej tylko że jak od czasu do czasu zakręci się pod czerwone pole to silnik na tym nie ucierpi także trochę zdrowego rozsądku proponuję

  3. #23
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Dobrze, że dopisales teraz, że miałeś na myśli kręcenie od czasu do czasu, bo wcześniej o tym nie wspomniałeś..

  4. #24
    Użytkownik Świeżak Avatar Marconi
    Dołączył
    02 2013
    Mieszka w
    Świebodzice
    Auto
    Była Alfa Romeo GT 1.9 jtd-m, obecnie Alfa 159 SW 2.4 jtdm
    Postów
    173

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tytanowy Zobacz post
    Dobrze, że dopisales teraz, że miałeś na myśli kręcenie od czasu do czasu, bo wcześniej o tym nie wspomniałeś..
    Nie zakładałem że ktoś tak to zinterpretuje
    Widzę że masz fajne auto AR 164 no i ten silnik V6 taki silnik kusi żeby go zakręcić i pewnie już nie raz się skusiłeś

  5. #25
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kandy
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS '08r
    Postów
    416

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marconi Zobacz post
    Nie zakładałem że ktoś tak to zinterpretuje
    Muszę Cię zmartwić bo też tak to zrozumiałem Następnym razem pisz dokładniej to unikniesz niedomówień.

  6. #26
    Użytkownik Znawca Avatar Tytanowy
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Iława
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 8V
    Postów
    1,436

    Domyślnie

    Cytat Napisał Marconi Zobacz post
    Nie zakładałem że ktoś tak to zinterpretuje
    Po prostu to co napisałeś ja odebrałem w taki sposób, że kręcenie silnika do "czerwonych obrotów" przy codziennej jeździe nie jest niczym złym i w żaden sposób nie wpływa to niekorzystnie na pracę silnika, stąd też mój post, że jestem ciekawy ile pojeździsz takim stylem... Następnym razem pisz jaśniej, co masz na myśli, bo jak widzę nie tylko ja zrozumiałem w taki sposób Twój post.

    Cytat Napisał Marconi Zobacz post
    Widzę że masz fajne auto AR 164 no i ten silnik V6 taki silnik kusi żeby go zakręcić i pewnie już nie raz się skusiłeś
    To oczywiste, że nie raz ani dwa kręciłem silniczek dość ostro i przeciągałem po obrotach, jednak przed taką jazdą, najpierw rozgrzałem porządnie motorek jeżdżąc dość spokojnie, a dopiero potem but i to też tylko przez pewien odcinek. Trzeba jednak pamiętać, żeby sprawdzać stan oleju i stan filtrów przed takimi testami no i oczywiście tak jak pisałem wyżej, porządna rozgrzewka przed tym też być musi.

  7. #27
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Nie wiem jakim budżetem na start autor tematu dysponuje. W dodatku nie wiem jakim budżetem będzie dysponował do eksploatacji. Abstrahuję od awaryjności jednostek i modeli. Sam fakt podstawowej eksploatacji może być istotny. Więc jeżeli chodzi o zakup i eksploatacje to najtaniej:
    1. 145/146 lub bravo z silnikami rzecz jasna pospolitymi (choć myślę że 1,6 fiata będzie trwalszy od 1,6TS)
    2. stilacz
    3. 147/156 to niestety wypada najdrożej.

    Tak więc jeżeli jeszcze nie masz stałego dochodu a na hojne dotacje od rodziców nie możesz liczyć to raczej nie porywaj się na 147/156. Chyba że kupisz zadbany egzemplarz przy którym totalnie nic nie będziesz musiał robić z rok a potem sprzedasz. Ale chyba nie rozmawiamy tu o tzw chwilowych lub przelotnych użytkownikach. Jednak jak Ci przyjdzie zrobić remoncik zawiasu albo rozrząd itp to 147/156 jest z dwa razy droższa (jak nie lepiej) od fiata. Niestety. W dodatku trudniej o kumatych mechaników w tej materii. Zderzysz się z polską rzeczywistością.

    Odnośnie osiągów. Piszę o tym osobno bo to przeciwieństwo taniości
    Oczywiście 145/146 z silnikiem 2,0 wciska w fotel i zdziwi nie jednego cwaniaka na drodze.
    Bravo HGT również. Miałem więc wiem. Fun z jazdy niemiłosierny. W dodatku R5 ma boski dźwięk.
    147/156 V6 to już raczej poza Twoim zasięgiem
    .... ale .... spalanie to raz, koszt rozrządu to dwa. Na plus to jest to że reszta gratów się nie różni więc np zawias tak samo kosztuje co w innych wersjach.
    Jednak pytanie czy aby na pewno jako pierwsze powinieneś mieć auto z przyspieszeniem rzędu 8,5s??? Obawiam się że nie bardzo. Umiejętności i doświadczenia pewnie nie masz (prawie na pewno) a korcić będzie. Może się okazać że nie opanujesz zjawiska przyciągania drzew

    Wydaje mi się że z tego wszystkiego najlepsze dla Ciebie będzie Bravo z jakimś 1,6 lpg. A jeżeli Ci nie przeszkadza wygląd kokpitu to 145/146 (w sensie bravo-145 dwie skrajne stylizacje). Ewentualnie looknij na punto. Też dobra opcja.

    Dopiero kiedy utwierdzisz się w świadomości że będzie miał kto Ci dołożyć do auta jak padnie zawias/wariator albo rozwalisz zderzak to możesz rozglądać się za 147/156.
    Ostatnio edytowane przez marek230482 ; 23-03-2013 o 23:30

  8. #28
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie! Avatar Grzybohun94
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    -brak-
    Postów
    22

    Domyślnie

    Początkowo zakładałem kupno właśnie bravo 1.6 lpg, ale natrafiłem na pare ofert AR i pare sprzecznych opinii.
    Ten temat tylko utwierdził mnie w tym, że nie potrzeba mi więcej na pierwszą padakę. AR jest pięknem, za które widać niestety trzeba sporo dopłacić w trakcie użytkowania. jak już mnie będzie stać - rozpocznę poszukiwania swojej belli (wtedy może już 159), ale teraz- witaj bravo. Cieszy mnie to, że bravo 3d nie jest już często widywane w mojej okolicy, no i że nie kosztuje zbyt wiele;D
    dzięki Wam, drodzy Alfaholicy za rozwianie wątliwości

  9. #29
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kandy
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Katowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 2.0 TS '08r
    Postów
    416

    Domyślnie

    Dzisiaj pierwszy raz przewiozłem matkę swoją bellą i się zdziwiła co mi pozwoliła kupić Ale autko ogólnie się podoba

  10. #30
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Cytat Napisał Grzybohun94 Zobacz post
    Początkowo zakładałem kupno właśnie bravo 1.6 lpg, ale natrafiłem na pare ofert AR i pare sprzecznych opinii.
    Ten temat tylko utwierdził mnie w tym, że nie potrzeba mi więcej na pierwszą padakę. AR jest pięknem, za które widać niestety trzeba sporo dopłacić w trakcie użytkowania. jak już mnie będzie stać - rozpocznę poszukiwania swojej belli (wtedy może już 159), ale teraz- witaj bravo. Cieszy mnie to, że bravo 3d nie jest już często widywane w mojej okolicy, no i że nie kosztuje zbyt wiele;D
    dzięki Wam, drodzy Alfaholicy za rozwianie wątliwości
    To jest rozsądna decyzja. Jeszcze 145/146 nie rozczarowało by Cię kosztami ale 147/156 już z pewnością tak. Lepiej parę latek przelatać bravo do którego części są jedne z najtańszych na rynku a w razie przecierki, stłuczki to niektóre części nawet nowe są tanie. Przy tym bravo jest obszerne, ładne (wewnątrz i na zewnątrz) i stosunkowo mało awaryjne. Nie wspominając o niskiej cenie. Szukaj egzemplarzy już z klimą po lifcie środka (czyli od `99 w górę). Tam był już klimatronik (rozpoznasz po pokrętle ciepłego gdzie będzie skala temperaturowa).
    A jak znajdziesz jakąś stałą pracę i dopływ funduszy to wtedy kupisz alfę.

Podobne wątki

  1. Pierwsze autko : ) Alfa 156 1,9 JTD + CHIP
    Utworzone przez Dominik2701 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 17-10-2014, 17:44
  2. Pierwsze autko, pierwsze problemy /chyba elektornia..../
    Utworzone przez Bronuś w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-05-2010, 17:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory