Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 30

Temat: Słaby silnik 1.6 TS, Błąd P1173, 22sek do 100, czy to MAF, lambda?

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar konio
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 145 1.6 TS '99 blu cosmo
    Postów
    92

    Domyślnie Słaby silnik 1.6 TS, Błąd P1173, 22sek do 100, czy to MAF, lambda?

    Witam,
    Idzie wiosna i nadeszła pora aby rozprawić się z mułowatością mojej alfy. Przy ostatnim pomiarze przyspieszenia wyszło 22 sekundy do 100km/h:]. Moja alfa to 145 1.6 ts 120HP, przekulane 247kkm, od 40kkm zasilane instalacją LPG stag4. Spalanie gazu 10l (troche duzo jak na 1.6..choć przy alfie to nie wiem).

    Alfa po podpieciu do kompa pokazuje 2 błędy:
    1: P1173 - FRA autoadapt. parameter (additive)
    ERROR DETAILS:
    Fault status: Signal too high
    Engine speed: 1160 rpm
    Engine temperature: -3,5 °C
    2: P0170 - Lambda sensor integrator
    ERROR DETAILS:
    Fault status: Signal too high
    Engine speed: 2080 rpm
    Engine load: 2,950 ms

    Błąd P1173 po kasowaniu pojawia się przy mocniejszym dodaniu gazu. Wydaje mi się że mułowatość alfy związana jest właśnie z błędem p1173. Wiem że przyczyn tego błędu może być wiele. Sonda lambda wydaje się pracować poprawnie po rozgrzaniu. Mam więc przeczucie że to czujnik MAF lub coś z dolotem. Poprzedni własciciel mówił że wymieniał przepływomierz (na rurze przepływomierza jest emblemat Bosch - sam czujnik nie wiem czy jest bosch) I tu mam pytanie:
    czy ktoś mógłby zweryfikować jakie powinny być orientacyjnie wskazania przepływomierza przy maksymalnych obrotach silnika rozsprzęglonego? U mnie przy 6200 obr/min wskazania w FES to 89kg/h. Załączam moje logi z FES 3.6.0. Pewnie nie ma tam wszystkiego co by było przydatne do zdiagnozowania problemu i sam test nie był wykonany zgodnie ze sztuką. Mimo wszystko może ktoś jest w stanie choć potwierdzić mi ze lambda jest OK a MAF coś niehalo.
    FESLog_1303231309_ALFA 145 '98 1.6 TS 16V.zip

    Pozdrawiam,
    Ostatnio edytowane przez konio ; 24-03-2013 o 15:58

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    kolego jeśli przepływka przy wysokich obrotach pokazuje Ci takie parametry to są one zdecydowanie za niskie. Czyli zdecydowanie przepływka do wymiany. Ale żeby mieć pewność odepnij przepływkę i wtedy zmierz przyśpieszenie. Napewno będzie duuuuużo lepsze.

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar konio
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 145 1.6 TS '99 blu cosmo
    Postów
    92

    Domyślnie

    Hej,
    Dzięki za odpowiedź. Już robiłem taki test z odpięciem przepływki i szczerze mówiąc szału nie było. Silnik chodził bardzo podobnie z tą różnica że przy trzymaniu stałej prędkości miał lekkie szarpanie. W planie mam także wymianę świec bo nie wiem kiedy poprzedni właściciel wymieniał wiec może to coś pomoże. Zastanawiam się także jak najlepiej sprawdzić szczelność odcinka miedzy przepływomierzem a przepustnicą.
    Ostatnio edytowane przez konio ; 24-03-2013 o 15:55

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    Zdemontuje rurę i w ciemnym miejscu poświeć latarką od środka wyginając tą rurę lekko na różne sposoby. Będziesz wtedy widział czy są jakieś prześwity czy nie. Mało naukowe może podejście ale skuteczne A co do przepływki to ona chyba na wysokich obrotach powinna dawać wynik cos koło 800 kg/h jeśli dobrze pamiętam.

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Pierwsze co - czytaj to: http://lkar.pl/forum/viewthread.php?thread_id=2153
    Przepływka w tym silniku powinna pokazać ok. 85 kg/h przy 6000 tys obr więc wygląda ok, ale ja zawsze patrzę po napięciu - ponad 4,1 V przy odcięciu i 1,6 V na jałowym o ile pamiętam - FES wartości pożądanych przepływu nie oblicza dobrze dla tego sterownika.
    Loga csv nie mam czym otworzyć bo w każdym kolejnym programie jest gorzej, wolałbym tekstowego pełnego
    A jakie masz wartości FRA/TRA obecnie?
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #6
    Użytkownik Rowerzysta Avatar konio
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 145 1.6 TS '99 blu cosmo
    Postów
    92

    Domyślnie

    W fes logowałem też parametr "Air flow signal" i dla maksymalnego przepływu wynosił 2,76V a minimum to 1. Co do przepływu to wszedzie gdzie czytałem to ta wartość przed odcięciem jest na poziomie przynajmniej 200kg/h (gdzis widziałem ze powinna być 400kg/h - nie sprawdzone) W załączonym zipie jest tez odpowiadający plik txt z wartościami statycznymi przed odpaleniem:
    READING PARAMETERS:
    Engine speed: 0 rpm
    Engine temperature: -30,4 °C
    Air quantity: 0,0 Kg/h
    Desired intake air quantity: 0,0 Kg/h
    Air flow signal: 1,00 V
    Spark advance: 78,00 deg.
    Injection time: 0,000 ms
    Injection time correction: 0,00 ms
    Battery voltage: 12,07 V
    Lambda sensor signal: -266,6 mV
    Lambda sensor integrator: 0,000
    Self-adaptive TRA parameter: 105,062 ms
    Self-adaptive DTV parameter: 0,000 ms
    Self-adaptive FRA parameter: 1,250
    FRA factor (high loads): 1,000
    FRA factor (low loads): 1,250
    Lambda sensor status: Bottom limit

    Dzięki za linka do LKAR!

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Płońsk
    Auto
    Alfa Romeo 145 2.0 T.S. (155 KM) Quadrifoglio 2000 r. Fiat Tempra 1.6 b+g digit
    Postów
    494

    Domyślnie

    85 kg/h to jest prawidłowa wartość? Byłem przekonany że powinno być sporo więcej. Sory za pomyłkę.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar konio
    Dołączył
    03 2013
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    alfa 145 1.6 TS '99 blu cosmo
    Postów
    92

    Domyślnie

    Rzmudzior, jesteś pewny co do tych napięć i przepływu? 85kg/h wydaje mi się mało. Jeśli wierzyć napięciu z MAF pokazywanemu przez mój FES dla 6000 obrotow (2,76V) to także mało.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    No 2,76 V to mało i powinno być jak wyżej pisałem, przy czym przepływka nie ma liniowej charakterystyki, ale i tak przy 7 tys powinna dać ok. 4 V. A 85 to wartość obliczona teoretyczna własnoręcznie więc musi być niekoniecznie prawdziwa, ale zbliżona na pewno.

    Cytując jakiś stary post kolegi bubu:

    "TRA > 0 to lewe powietrze, TRA <0 to fuel injectors problems lub MAF

    Zakres poprawny FRA to zakres od 0.8 do 1.2
    Zakres poprawny TRA to zakres -5 do + 5 msek."

    Więc najpierw szukamy "dziury w całym". Następna na ogień leci przepływka. Pomogło by mi jak bym mógł zobaczyć wykres z lambdy.
    Z linkiem nie ma za co.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Marcoo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    Alfa 156 2,5 V6 <3
    Postów
    147

    Domyślnie

    @Engine temperature: -30,4 °C ty na syberii żyjesz że silnik tak zimny ?

    Jakie napięcia pokazuje Ci Lambda ? Wydech masz szczelny przed lambdą ??

Podobne wątki

  1. Błąd P1173
    Utworzone przez stachuelo18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 30-10-2024, 13:39
  2. Błąd P1172 ,P1173
    Utworzone przez andcis3 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 01-06-2013, 20:10
  3. Ciągle powracający błąd P1173
    Utworzone przez stopczyk26 w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 24-10-2012, 22:38
  4. Czy P1173 + P0141 + P1176 na wolnych obrotach to lambda?
    Utworzone przez dakoolk w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-01-2012, 08:56
  5. problem z spalaniem i błąd p1173
    Utworzone przez kowall85 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 26-03-2011, 16:05

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory