Strona 2 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 45

Temat: Padło turbo?? 2.0 V6 TB

  1. #11
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    alfa 166 2.0 tb Azzurro Nuvola 1999 Super lpg
    Postów
    93

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Dziwne tylko że to się tak nagle stało. Nie wiem co nagle mogło by strzelić w turbinie..... Turbo raczej powoli się zużywa. Tam nie ma gumek które może przedmuchać.
    Kilka razy(może 4 razy) w zimne dni dymił tak jak teraz, ale przestawało jak sie silnik trochę zagrzał.
    Tym razem nie przestał kopcić. Zastanawia mnie, auta nie używałem 2 dni... wsiadam odpalam (czekam aż wskoczy lpg) , , jade wszystko ok. Po okolo 2km lokomotywa..
    a odma nie mogła zamarznąć?? i daje taki efekt?? gdzieś tak wyczytałem...

    - - - Updated - - -

    a racze masełko w niej się znajdujące.. lpg,robie krótkie odcinki np, dom-praca itp

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    czytając wątek i stwierdzenie "ucieka płyn chłodzący" w ciemno można powiedzieć, że to uszczelka. Ale skoro płyn jest w wydechu a turbo chłodzone płynem to tak na logikę turbina do gruntownego sprawdzenia. Tym bardziej, że dymi na niebiesko, co znaczy, że spala gdzieś olej. Ale jak już wcześniej pisali opcji jest wiele i diagnoza łatwą nie będzie

    - - - Updated - - -

    nie wiem czy niebieski dym przez turbo może byc spowodowany? raczej tylko z komory spalania... poprawcie mnie jeśli się mylę

  3. #13
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    alfa 166 2.0 tb Azzurro Nuvola 1999 Super lpg
    Postów
    93

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    czytając wątek i stwierdzenie "ucieka płyn chłodzący" w ciemno można powiedzieć, że to uszczelka
    co2 nie wykazał aby to była uszczelka, zrobie pomiar ciśnienia. Widzisz płyn mógł się dostać przez turbo lub przez uszczelkę

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    nie wiem czy niebieski dym przez turbo może byc spowodowany? raczej tylko z komory spalania... poprawcie mnie jeśli się mylę
    raczej to był biały i gęsty, delikatnie niebieski.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar dawidmk7
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    166 2.5 V6 Distinctive 00r.
    Postów
    567

    Domyślnie

    Cytat Napisał 166 2.0v6 Tb Zobacz post
    co2 nie wykazał aby to była uszczelka, zrobie pomiar ciśnienia. Widzisz płyn mógł się dostać przez turbo lub przez uszczelkę
    czytaj ze zrozumieniem napisałem, że normalnie możnaby patrzeć na uszczelke ale u Ciebie trzeba przyjrzeć się turbo skoro jest chłodzone płynem

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał 166 2.0v6 Tb Zobacz post
    raczej to był biały i gęsty
    zdecydowanie sprawdź kompresję

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    alfa 166 2.0 tb Azzurro Nuvola 1999 Super lpg
    Postów
    93

    Domyślnie

    Cytat Napisał dawidmk7 Zobacz post
    czytaj ze zrozumieniem napisałem, że normalnie możnaby patrzeć na uszczelke ale u Ciebie trzeba przyjrzeć się turbo skoro jest chłodzone płynem
    mój błąd, nie załapałem tyle myśli w głowię aby moja piękna jeździła. dzięki za sugestie

  6. #16
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Może tak być przez turbo. Pisałem już że mi waliło olejem na stronę gorącą. Wręcz lało. A z wydechu dym jakby silnik miał być już złomem. Po stronie gorącej turbiny jest normalne spalanie. Tam idzie przecież ogień.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    alfa 166 2.0 tb Azzurro Nuvola 1999 Super lpg
    Postów
    93

    Domyślnie

    dodam że, zanim auto się zagrzało pod korkiem wlewu oleju zbierało się ciśnienie dosyć duże i było widać parę wodną, korek mam pęknięty pewnie ciśnienie go rozwaliło...ale z kąt tam ciśnienie??
    na następny dzień jak auto osiągneło ok.70c ciśnienia tam już nie było... a autko kopciło.
    Gubię się już w tym wszystkim

    - - - Updated - - -

    w te dni byly 15-20 mrozy w nocy, auto nie używane 2 dni i lokomotywa.. może mechanicy się pospieszyli z wyjęciem turba?
    tylko czy zamarznięta odma dawała by takie objawy???
    dzięki wszystkim za pomoc

  8. #18
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar maestro
    Dołączył
    11 2012
    Auto
    Alfa Romeo 166
    Postów
    451

    Domyślnie

    Może tak być. U mnie zatkana/zamarznieta odma narobiła większego spustoszenia ale temat uratowany. Koniecznie przejrzyj te wszystkie wężyki i 'odstojniki par paliwa', za kolektorem dolotowym przy grodzi, i weze od niego. Ja to wszystko miałem zabite.

    A na koniec podczas badania płynu chłodniczego okazało sie ze (oczywiście jest czysty) i ma 'wytrzymałość' do -10stC....

  9. #19
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    alfa 166 2.0 tb Azzurro Nuvola 1999 Super lpg
    Postów
    93

    Domyślnie

    Cytat Napisał maestro Zobacz post
    Może tak być. U mnie zatkana/zamarznieta odma narobiła większego spustoszenia ale temat uratowany. Koniecznie przejrzyj te wszystkie wężyki i 'odstojniki par paliwa', za kolektorem dolotowym przy grodzi, i weze od niego. Ja to wszystko miałem zabite.

    A na koniec podczas badania płynu chłodniczego okazało sie ze (oczywiście jest czysty) i ma 'wytrzymałość' do -10stC....
    maestro ale skąd ciśnienie pod korkiem?? taki efekt daje zamarznieta/zapchana odma? ci też kopcił jak lokomotywa?

  10. #20
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Lubań
    Auto
    alfa 166 2.0 tb Azzurro Nuvola 1999 Super lpg
    Postów
    93

    Domyślnie

    jutro przeczyszczą magicy odmę i zmierzą ciśnienie na cylindrach jak będzie wszystko w normie turbina leci do regeneracji.

    - - - Updated - - -

    koledzy powiedzcie mi skąd spore ciśnienie pod korkiem wlewu oleju?? zamarznięta odma daje taki efekt??
    puźniej jak auto się trochę zagrzało ciśnienia nie było a Ala dalej zachowywała się jak parowóz.

Podobne wątki

  1. [159] Turbo padło, zawór overboost ?
    Utworzone przez Dymo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 93
    Ostatni post / autor: 06-03-2019, 14:45
  2. [159] Padło turbo?
    Utworzone przez krzychu0073 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 09-09-2015, 17:45
  3. Turbo padło, co mogło jeszcze zniszczyć
    Utworzone przez Shelby68 w dziale 147
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 23-07-2012, 22:07
  4. Padło turbo 10 tyś po regeneracji
    Utworzone przez Marysn w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 28-07-2010, 10:17
  5. Padło turbo i zatarł sie silnik JTD pomocy
    Utworzone przez pavee w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 01-09-2009, 19:31

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory